TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #426281  av ArildM

Roye: Fant den når jeg googlet det men skjønte ikke referansen :mrgreen:
 #426872  av ArildM

Oppstart i dag :D

[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
 #426873  av ArildM

2 av spjeldhusene hang pga at bensinslangen var litt borti de. Fikset det på andrevideoen :)
 #426875  av 3rlend

Gratulerer!
Er altid like herlig :D
*hopper i poloen å kjører til garasjen*
 #426876  av Mr2mr2

Gratulerer :)

Blir vel en del kjøring på deg i påsken? :) eller er du ikke helt ferdig med bilen?
 #426879  av ArildM

Takk Takk, dette var syyykt morsomt :mrgreen:

Mangler backplate til luftfilteret og selve luftfilteret, blir nok ikke så mye kjøring før det er ok. Samtidig som bilen må på EU og få hentet ut skiltene :)

Bakskjermene er på vei fra Canada og hit nå, så det blir nok en del kjøring i sommer i alle fall :) Starten av sesongen blir vel med Smokey :D
 #426884  av Holger

gratulerer med oppstart! :)
 #426885  av ure

Godt å se fremgang på på dette prosjektet :D Stå på,vi gleder oss til den kommer på veien igjen 8)
 #426888  av ArildM

Takk takk :) Har jo tatt sin tid hehe :mrgreen:
 #427508  av ArildM

Nærmer seg vår og det nærmer seg prøvekjøring :)
Skal leie prøveskilt i helga tenkte jeg.

Har fått gjort endel småting, legger ut noen bilder jeg posta på Facebook:

Bytte av drivmansjett:

#427509  av ArildM

Opphengskuler bak:

Aldri gjort det før, kulene satt som f, men det gikk med litt banking og en par lure løsninger :)
 #427510  av ArildM

Tilbake på hjulene igjen for første gang etter motorbyttet:

#427511  av ArildM

Da kom det ITG luftfilter fra Merlin Motorsport, og adapterplate til blacktop fra SQ engineering i dag. Mangler bare å lage kobling til tomgangsventilen så er den biten ok:

Ellers spørs det om jeg må flytte ekspansjonstanken for kjølevekse. Blir trolig i veien. Finner sikkert en løsning :)
 #427512  av ArildM

Ellers skal jeg ta en gjennomgang på oppheng etterhvert, tenker den går gjennom EU kontroll slik som det er, men jeg har TRD senkefjærer liggende og komplett foringssett liggende. Tenkte å kombinere dette med Tokico illumina dempere, evt bare å kjøpe seg K-sport coilovere, får se hva som ender opp med å bli dyrest... Har fått bedre kritikk de siste settene de lager kontra de som var i starten som var bare dritt.

Det spørs også om bremsene trenger en gjennomgang etter å ha stått mye de siste årene, får se.

Kom også bakskjermer fra Canada her om dagen, har ikke fått kikket så mye på de. Sveiseren var ledig neste uke, så det blir trolig påbegynt da.

Samtidig tenker jeg å ta ut Smokey til neste uke, så det er ikke så storstress om ikke Bandit er klar med en gang sesongen starter. Hvis alt går som det skal tar jeg med Bandit til ACR så får man testet 20v motoren skikkelig der :)

ALLER FØRST ER DET PRØVETUR TIL HELGA 8) 8) 8)
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 76