TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #427514  av MR2i

Blir nok gøy med en liten tur nå ja.. :)
 #427515  av ArildM

Ja, alt for lenge siden jeg har kjørt AW11 nå :oops:
 #427533  av ArildM

Takk takk :D
 #427687  av ArildM

IT WORKS! OMG hvordan det virker også :D :D :D
Ganske så smertefri første tur, måtte stramme opp viftereima også ble det litt lite kjølevekse/luft i kjølesystemet så måtte stoppe og lufte litt og fylle på litt ekstra kjøleveske.
Mobilen er ikke i nærheten av å fange opp gromlyden som er i motoren, fy fader så rått 8)
 #427694  av ure

åååhhh for en herlig video, blir helt "syk" her jeg sitter :lol: :lol: . Fix nå opp dritten skikkelig både utvendig og innvendig :mrgreen: :mrgreen: Du har jo en "moderne" klassiker" i en AW11 og motoren høres jo helt rett ut :wink: Drit i hva det koster, ta det når du har tid og råd til det. Blir skikkelig morro dette :D :D Husk MK1 er jo Unik,blir ikke akkurat flere av de :lol: :lol:
 #427697  av ArildM

Har nye bakskjermer i gangen, lakkerer på hånda og en god plan for å få denne strøken igjen :) Har bare hatt så mye "bad omens" på motoren nå at jeg ikke turte å gå grundigere til verks før jeg viste at den gikk som den skal. Og JA, nå går den akkurat slik som den skal og mer til :D

Starter arbeid med rustsveising neste uke :)

Første modden jeg startet på i dag var å fjerne sotinga på siderutene, tror jeg har vokst opp siden sist gang jeg kjørte bandit :oops: Ellers tror jeg stolene blir skiftet ut til noe bedre etterhvert, billige "Type R" stoler er ikke like kult nå som det var for 5 år siden da jeg fikk de :lol:

Har mye planer for å få denne clean, strøken og tilbake til 80talls stilen den skal ha :)

Så jeg tror nok denne blir strøken i løpet av sommeren :) Når jeg fikk kjørt med den i dag nå for første gang på et par år fikk jeg liksom gnisten tilbake igjen. AW11 banker SW20 i støvlene når det gjelder veigrep og gocartfeeling 8) SW20 er mye mer Grand Tourer og komfortabel langkjøringsbil, AW11 er bøllete i alle fall min slik som den er nå.

Så ufattelig mange som snudde seg og kikket når jeg gav på i gata i dag :mrgreen:
 #427700  av ure

Har troen på at dette blir bra, stå på 8) Blir bare så inspirert til å få i "nye" motoren min når jeg så siste videoen din. Håper på ca 150 HK i min til neste år, blir så gøy :lol: Kansje på tide å ta en tur på selveste "Ringen" da.... :shock:
 #427702  av ArildM

Slik som det er nå har jeg rett og slett glemt hvordan en original AW11 føles, men de som satt på med Silvertoppen ble meget imponert. Nå vil jeg si at blackoppen er enda villere, tar helt av fra 4,500rpm og oppover. Ekstremt godt skyv hele veien oppover til du plutselig er på rødlinja :D Presses godt bakover når du gir på i andregiret nå, ikke helt på samme nivå som Smokey med 270hk, men jaggu ikke langt unna pga at Smokey veier nesten 300kg mer :) Ellers har jeg rent glemt hvordan veigrepet er på AW11, får utrolig mye mer feedback, og jeg er myye tryggere på AW11en i svingene enn SW20en :)

Oppdateringer kommer selvfølgelig etterhvert som ting skjer :) Har vært på biltilsynet og bestilt skilter, så det er snart bare EU kontroll igjen så er det skilter på den også :)

Blir ikke en AW11 litt undermotorisert på ringen da? Men sikkert utrolig morsom likevel :)
 #427705  av Mr2mr2

Feet lyd 8)

Få bilen i strøken stand nå, så blir det en grom bil 8) 8) :)
 #427707  av MR2i

Sikkert morsomt å fått den på veien igjen ja.. :)
Morsom film.. synd med all den 60-sona.. hehe
 #427708  av ure

Sikkert undermotorisert ja, men morro for meg tror jeg. Det er det viktigste :wink: Er ikke der for å sette noen rekorder :lol: Under timen er godt nok :lol:
 #427709  av ArildM

Jeg var aldri over fartsgrensene vel, dette bråker jo som bare det når du kjører i 40 8) Takk takk alle :) Gleder meg til å se videre fremgang selv også :)
Skal poste noen bilder etterhvert som den blir sveist opp osv :)
 #427718  av ArildM

Lite lydklipp:
[youtube][/youtube]
 #427722  av ArildM

Er ikke noen som har noen originale AW11 stoler liggende? Evt noen som har lyst å bytte til Type R stolene mine? Røde/Sorte eller latepsec gråe seter vurders.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 76