Kjørte med Apexi Power FC sprut på min Gen3 Turbo (245hkern) 1,3bar ladetrykk (original turbo CT20B) BlitZ effektanlegg, Phoenix Power IC etc, og det gav 322hk i motor, 282 var det vel ut på hjula om jeg husker rett.
Grunnen til at effekten ikke var "høyere" om man vil, var pga ikke oppgradert DP...
Det som var grunnregelen vi gikk etter før var: om du skal kjøre stock car setup (altså holde motor etc originalt) og kose deg, kjør på med Gen3 motoren. Skal du kjøre ut over 300 ++ hjulhk var Gen2 motoren bedre egnet.
Gen3 motoren jeg hadde hadde 0 problemer med å bli tynt litt innimellom, det aller viktigste er brukervett og forståelse for hva som foregår i motorrommet når man bruker bilen, den trenger arbeidstemperatur før aktiv kjøring, og den trenger "hvile" etter aktiv kjøring, dvs litt idlerunning...derfor installerer man turbotimer, den tar seg av den biten og lar bilen gå seg "ned"...
En ting er sikkert, MR2 Turbo er rått...
Har du spørsmål om hva MR2 Turbomotorene tåler, bør du ringe til TRS-Autoteknikk og snakke med Rolf Tengesdal, han har skrudd ihop mange MR2 Turboer
www.trstuning.no

2007 Suzuki Grand Viagra 2.0TD
2000 BMW 530d
2004 Mercedes Benz W211 270CDi
2003 BMW 320d
1999 Audi A6 2.8
2000 BMW 320d
2003 Audi A4 1.9TDi
1998 Audi A6 2.4
1991 MR2 GTS
1986 MR2 1600
1991 Ford Escort XR3i