TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #427840  av Andrepedersen

3rlend skrev:Lyden på gopro er ikke så veldig bra, jo du hører bilen, men lyden blir ikke helt som i virkeligheten
Det er ikke heelt sant.
Du får kjøpt en "kondom" som du har over slik at vindsusen forsvinner.

:)
 #427844  av 3rlend

Andrepedersen skrev:
3rlend skrev:Lyden på gopro er ikke så veldig bra, jo du hører bilen, men lyden blir ikke helt som i virkeligheten
Det er ikke heelt sant.
Du får kjøpt en "kondom" som du har over slik at vindsusen forsvinner.

:)
jo, det scull huset funker jo bra også, men jeg synes lyden uansett blir annerledes en virkeligheten om man står i ro å prater for eksempel så høres det ikke helt likt ut :P
uansett, knallbra camera! kjøp! :P
 #427848  av Myklebust

Dette står det respekt av, Arild! Har jo 4AGE i celicaen også, og har tenkt at viss den ryker.. så skal eg ha blacktop ;) Men ser det ikkje er berre lett det her nei, selv om motorfester passer.. Nei stå på! :D
 #427852  av ArildM

Mange takk for det :) Vært mye jobbing for å få dette til, nå har økonomien min rettet seg såpass mye at jeg begynner å se slutten på dette prosjektet, og det er en hærlig følelse :mrgreen: Blacktop er kanskje ikke den motoren med mest power her i verden, men lyden er helt ubetalelig :)
 #427990  av ArildM

Dama tok video, mye bedre kamera. For de av dere som vil høre litt mer hvordan motoren virkelig høres ut:

Er et stykke fra turtallssperra i videoen, men det gir i alle fall et lite inntrykk av gromlyden i 20v motoren :) Nå er bilen parkert i noen uker for rustsveising. Lakkering etter dette. Så blir det litt bling bling shining av motoren etterfulgt av en snartur på ACR? Håper i alle fall dette er realiserbart :)
 #427998  av ure

"Fine" veier dere har midt i Norge :? :shock: Go låt i den bilen nå... 8)
 #428012  av ArildM

Sveisern bor litt utenfor "sentrum" så det er et stykke med grusvei for å komme seg dit ;) Men skal ikke si at E6 biten jeg kjører på vei til jobb er så veldig mye bedre.... :(
Elsker lyden :oops: 8)
 #428291  av ArildM

Fikk telefon fra en sveiser med en Mr2 som ikke ville starte, som lakk olje, og som var alt for rusten til at han ville ta i den...

Så jeg dro oppover for å se, viste seg heldigvis at det var en slange til oljekjøleren som hadde fått en sprekk, dermed hadde mesteparten av olja sprunget ut når han kjørte den inn på verkstedet. Håper ikke motoren har tatt skade av det, bra det ikke skjedde under hardkjøring.

Ellers var det en kontaktfeil på en av hovedpluggene inn til kupeen, så dermed sto alt bare å blafra.

Vel, ny oljeslange og ny olje på Onsdag, så får man starte jakten på ny sveiser. Evt vurdere å kjøre bilen til Polen.
 #428293  av Mr2mr2

Kan vel kalle det hell i uhell ;)

Så du har ikke lyst til å begynne å sveise selv?

Håper det ordner seg for bilen din også, når det gjelde fjerning av rust, og "montering" av ferskt metall :D
 #428294  av Andrepedersen

ArildM skrev:Fikk telefon fra en sveiser med en Mr2 som ikke ville starte, som lakk olje, og som var alt for rusten til at han ville ta i den...

Så jeg dro oppover for å se, viste seg heldigvis at det var en slange til oljekjøleren som hadde fått en sprekk, dermed hadde mesteparten av olja sprunget ut når han kjørte den inn på verkstedet. Håper ikke motoren har tatt skade av det, bra det ikke skjedde under hardkjøring.

Ellers var det en kontaktfeil på en av hovedpluggene inn til kupeen, så dermed sto alt bare å blafra.

Vel, ny oljeslange og ny olje på Onsdag, så får man starte jakten på ny sveiser. Evt vurdere å kjøre bilen til Polen.
Hadde ikke han sett bilen før han fikk den?
 #428298  av ArildM

Jepp, absolutt :) Hadde slangen revet under kjøring kunne utfallet ha blitt noe helt annet... Håper motor ikke har tatt noen skade, men den ble kjørt inn 10 meter fra verkstedgåren og inn på verkstedet. Og det var da han oppdaget masse olje på gulvet, så jeg tror det skal ha gått bra.

Han hadde sett en del bilder av det, men det var vist mer enn han hadde tenkt, og han var skeptisk på passformen til skjermene jeg fikk. Så da får vi se om noen andre har bedre mot.

Har ikke sveist en cm i mitt liv, så jeg står glatt over sveisinga på denne :wink:
 #428303  av MR2i

Om du skal ha den til Polen har jeg en god kontakt, med masse referanser.
Tror det var 18.000 for hellakkering og all rust tatt..
 #428307  av Andrepedersen

Veldig kjipt!
Du får ta deg en tur hit før jeg flytter til bergen, så får vi sveist på skjermene bak ivertfall og grunna dem :)
 #428322  av ArildM

Spørs om David får seg et oppdrag i løpet av sommeren :)
Hvis dere skulle ha endret farge, hva hadde valget falt på?
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 76