TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #428324  av tad

ArildM skrev:Spørs om David får seg et oppdrag i løpet av sommeren :)
Hvis dere skulle ha endret farge, hva hadde valget falt på?
[Youtube][/Youtube]
RØD :mrgreen: Neida,min personlege meining so syns eg den er finast med den fargen du har,skikkeleg rødfarge meinar eg er finest på mk 1,men dette er no smak og behag det då. :D
 #428328  av Mr2mr2

silica breath EY0 :mrgreen:

Det er en steike fin farge altså :mrgreen: :mrgreen: :oops:
 #428331  av ArildM

Hehe 8) Takk for innspill.
Farge på AW11 er svært vanskelig. Den kler jo Rødt ekstremt godt, eneste aberet er at rød er en farge som krever mye stell for å holde fint?
Eneste alternativ er en fin sølvfarge, men vi får se.
 #428332  av Mr2mr2

Isåfall en mørk sølvfarge ;)

"Sparkling Silver" som terjen hadde på sin.

Klarlakk oppå vanlig rødfarge gir vel litt mindre vedlikehold? Men vi har jo en lakkerer her inne som kan svare litt bedre på det...
 #428334  av ArildM

Tar i mot alle innspill med takk :)
Gammel rød lakk er sikkert vanskeligere å holde ved like en ny rød lakk også? :)
Ellers er sølvfargen som Terjen brukte svært aktuell :)
 #428353  av Myklebust

Rød bil må fortsette å vere rød bil mener då eg. Hive på klarlakk så blir det like lett å holde som alt anna :) men om du vil endre litt, så er det jo fint med hakket mørkare rød!
 #428357  av ure

Behold org farge er min mening. Lakket min i org rødfarge i 2005 og er nå blank å fin ennå. :wink:
 #428360  av ArildM

Da beholder vi den rød da :)
AW11 kler jo rødt ekstremt godt da :)
 #428375  av tad

Eg har ein rød landcruiser,den var lakert oppatt orginal rød farge i 98,den er like blank enda,og den er ikkje akkuratt vert polert kvart år.Bilen var og klarlakk på då.Slik er lakken på den etter nesten 15 år :D
Vedlegg
P1010124.JPG
P1010124.JPG (339.71 kiB) Vist 401 ganger
 #428379  av Mr2mr2

Med tanke på arbeidet med fargebytte, og hvor "stygt" det kan bli, er det nok best å holde seg til en rødfarge :)

Selv men den lille fargeforskjellen jeg har ifra originalt på bilen min, så skjemmes eg når eg åpner opp panseret framme, der det ikke er lakket under og ikke lakket nedi "bagasjerommet" :oops: . Det samme med bagasjerommet bak. :oops:

Nedi motorrom også, der måtte du ha tatt ut motoren igjen for at det skulle ha blitt fint......

Hadde blitt for mye arbeid, Med tanke på at rød passer så fint på denne bilen :D ;)
 #428381  av ArildM

Hoff ja.
Point taken, da blir den original rød, eller noe veldig nærliggende :)
 #428598  av ArildM

Ser poenget ditt, og er på mange måter enig.
Kan jo gå for et panda red oppsett slik som AE86 hadde, det har jeg jo spekulert litt på før også:
Bilde
Bare for å få noe litt annet enn de fleste AW11ene?? Ellers så blir det jo som mange sier mye jobb å bytte farge. Strøken AW11 er jo heller ikke akkurat hverdagskost, så det gjør vel ikke så mye at den er rød når det nesten ikke er noen igjen av de :)

Forøvrig er det mulig bilen havner i hendene på David litt utpå sommeren, er i alle fall det som er planen akkurat nå. Greit å sette den bort til noen som vet hva de holder på med.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 76