TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rafinus Mr2 Mk1

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #427653  av Rafinus

Desverre !
David er en bra mann men denne gangen handlet jeg hos Egon på Motorimport.dk.
Motoren han hadde inne var kjørt 128,000 km og alt av deler følger med + ledningsnett og ECU.
bestilte også c52 gearkasse for å få starteren på feil/rett side. og fremre eksosdel (den som monteres på eksosmanifoilden)
blir litt lettere og lage ny eksos da.
Regner med å ha alt rett etter neste helg ;)
blir nok å handle litt tjenester og deler fra David fremover regner jeg med. ;)

Skal sette meg ned og regne på om jeg får motoren klar i vår eller jeg må vente til høsten. MEN motoren er i vertfall handlet inn og det er den største dørterskelen !!!!

Slik ser Mr2n ut i dag, hørte desverre en knaselyd da jeg lente meg på frontfangeren, endte med demontert front for å finne ut av hvorfor =(

her blir det shinings !!!
 #427656  av ArildM

Skulle vel ha gjort samme jobben selv :oops:
Ellers høres det smart ut å få med seg C52 kasse først som sist, er mildt sagt jæv*** trangt for starteren sånn som jeg har det nå :lol: Så det anbefales å montere den på motsatt side av org :) Ellers får du ha lykke til! Ordner du ledningsnettet selv eller? :)
 #427683  av Rafinus

Skal sette meg ned å se på det i vertfall, finner jeg koblingskjemaet til min bil tror jeg det skal gå bra =)
Har koblingskjemaet til motoren.
Tenkte å bestille ferdige kjøleslanger, bensinslange og vakuumslanger fra side2sideracing og trompeter og filteradapter fra s-86 (SQ Engineering)

Har du noen å anbefale når det gjelder servicedeler (overfallslager, slipesett, stempelriger o.s.v)
 #427690  av ArildM

Nice. skulle ha hatt nye kjøleslanger jeg også, de jeg har nå er litt sånn hobbymekanikk :lol: Ellers høres det ut som en god plan :)

Fikk kjørt litt med min i dag, VERDT det :D

Ellers har vel Toyota det du trenger av overhalingsdeler? Fikk i alle fall mesteparten av det jeg trengte derifra selv. Cylmo skaffet vel resten :)
 #427748  av Rafinus

:) ser du har fått prøvd begge to i helga :) regner med de var ivrige til å få strekt litt på seg :)

Sitter å lurer på hvilken farge jeg skal ha på Kjøleslanger / Vakumslanger / bensinslanger.
Har valget mellom Rød, blå og gul. men tror jeg kjører All Black for at det ikke skal fange oppmerksomheten til de som ikke trenger å vite at det ikke er orginal motor...

400 Dollar for alt (kjøleslanger, vakuumslanger og nytt rør for å fjerne oljekjøleren) alt i custom fit.
 #428354  av Rafinus

Da begynner ting å skje her etter at det ble lengre ventetid på baderomsplatene enn forventet.

Liste.
Motoren og gearkasse er kommet og ligger på en palle.
Bensinslange er på tur fra Sarpsborg (selvbyggerkitt)
TRD Tenningskabler, Termostat, Cerametallic Clutch, og olje ¨Sandwitch¨plate på tur fra England.
Nytt ratt i semsket skinn, Bensintrykksmåler og oljetemperaturmåler på tur.
Registereimsats, vannpumpe, pakninger, fordelerlokk og rotor på tur fra Brüssel.
Velocity stacs og filter-plate snart på tur fra Australia
(Arild tok det lang tid fra du bestilte fra SQ-Engineering til du fikk delene ? )
Har koblingskjemaet til motoren og skal hente servicemanualen M/Koblingskjema til bilen om 2 uker.

Blir å fabrikere alt av kjøleslanger, bensinslange, vakuumslanger og koble ledningsnettet selv, og krysser alt av fingrer på at jeg får alt ferdig til i slutten av uke 17 for da er det planlagt innkjøringstur til Sortland.
og må ivertfal bli ferdig til ACR ;)
Er jo mange fridager fremover, men spenningen ligger litt i om alt kommer fram i tide.
 #428361  av ArildM

Du setter deg harde mål skjønner jeg :)
SQ leverer varene relativt kjapt, du kan få sporingsnummer om du spør han :)

Ellers er vakumslangesettet fra Side2Side racing bare tull, dårlige slanger som ryker første gang du skal montere. Eneste som var kjekt var bildene de hadde på hvordan ting skal være (har bildene på PC om du trenger bilder av hvordan slangene skal være).

Ellers får du ha lykke til, 20v er FUN :twisted:
 #428383  av Rafinus

Tror jeg skal ha alt på padden, gir beskjed hvis jeg mangler noe =)

Takk, kan hende jeg trenger det, har vert litt til og fra de siste dagene om jeg skal prøve, men det er jo ikke artig hvis det ikke ligger en utfordring bak det hele =P

Ble også utfordret til et dragrace på banen av en tidligere lærling, så det tippet det hele litt over =)
kan ikke la han vinne alt for lett, selv om det nok er det han blir å gjøre :)
 #428456  av 3rlend

Rafinus skrev:Da begynner ting å skje her etter at det ble lengre ventetid på baderomsplatene enn forventet.

Blir å fabrikere alt av kjøleslanger, bensinslange, vakuumslanger og koble ledningsnettet selv, og krysser alt av fingrer på at jeg får alt ferdig til i slutten av uke 17 for da er det planlagt innkjøringstur til Sortland.
og må ivertfal bli ferdig til ACR ;)
Er jo mange fridager fremover, men spenningen ligger litt i om alt kommer fram i tide.
si fra når du skal til sortland :)
 #428897  av Rafinus

Da har det skjedd litt i helga =)
Har desverre ikke fått tatt så mye bilder men men = )

motoren er kommet på plass.
Gearkasse M/clitch, wiere og aksler er på plass.
Motorfestene er forbedret.
Stabstagsfestene bak er forbedret.
3 av kjøleslangene er tilpasset, (Mangler den ved eksosmanifoilden)
Ledningsnettet er lagt, men må kobles sammen i bagasjerommet + den lille kontakten ved venstre støtdempertårn (skal hente koblingskjemaet (Verkstedhåndboken) På tirsdag samt de andre delene jeg mangler.

Vurderer å prøve og sette på Daniel sitt gamle eksosanlegg (Bakdelen) Må vel tilpasses men tror det er en mye stillere eksospotte en noe hjemmelaget oppsett. Noen som har prøvd dette før ?

Venter på den siste pakken fra Fensport som desverre skulle vært her forrige mandag =(

MÃ¥ FÃ¥ takke og anbefale Sarpsborg Motor (bestilte delene i postoppkrav men de kom med faktura slik at jeg skulle slippe tillegget =) Slikt liker jeg !

Må og få takke Nordik Autoimport som ga meg 25% på hele bestillingen
og Kollevold Rallyimport for fantastisk kundebehandling =)

Her er litt bilder fra helgens slit ;)

Bakdekk:

Motor:

#429076  av DanielJ

Her trengs det videonog bilder! Spennende å se hvordan dette blir :D
 #429092  av Rafinus

Det kommer bilder etterhvert.

Har fått tilpasset eksosanlegget, Var mer jobb enn jeg trudde siden jeg måtte tilpasse det røret som går inn i potta p.g.a ble liggende alt for nært venstre bakdekk, men ble bra til slutt =) har bilder som kommer senere ;)

Har også fått kjøleanlegget i orden, så nå skal jeg sette meg ned og fikse vakuumanlegget =)

Når det er ferdig så er det å rydde opp og feste deksler her og der, og vente på innsuget fra SQ-Engineering.
Så er bilen klar for en aldri så liten prøvetur ;)

Må bare får si F. F... for en lyd ;)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 19