TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's SW20 (Smokey)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #429339  av ArildM

Gammelt:

Nytt:

Bedre gassrespons, dytta litt hardere og mere lyd når man gir på. Anbefales sterkt! :)
 #429340  av ArildM

Kobla opp alle høyttalerledningene til forsterkeren på nytt her om dagen.
La nye ledninger fra dørene igjennom original kabelføring og rett inn på forsterker. Fant høyttalerkabel med dobbel kappe slik at den skal tåle litt slitasje før det blir noe tull. Grunnen er at det har vært dårlig kontakt på høyttalerene siden jeg kjøpte den. Nå ble det jaggu trykk i anlegget :)

Benyttet anledningen til å skifte til ny forsterker samtidig:
IMG_20130523_193130.jpg
IMG_20130523_193130.jpg (1.56 MiB) Vist 954 ganger
Billig og potent sak fra bilradiospes. Drar i alle fall 10" + komponentsettet helt fint. Likte også lydbildet / lyden.
 #429354  av Emil_L

Er fin denne as!
Mennedu! Vet ikke om noe tilsvarende luftfilter til N/A eller? Eller er det bare å sette inn noe rør og et filter? vet ikke om man må ha de ledningene på NA?
 #429356  av ArildM

Takk :D

Du det er jeg usikker på. Har ikke EMS noe til 3SGE?
Har aldri hatt bil med 3SGE så jeg er ikke sikker. Du får jo kjøpt bare luftfilteret også.
 #429366  av magnesmurf

Du må ha et filter som passer bilen. Det sitter en temp føler og en annen sensor som skal inn i røret til filteret.
PÅ 3sge motoren får du ferdig tilpasset K&N filter med rør. Det letteste er å kjøpe et slikt.
 #429367  av ArildM

Dette settet hadde ikke tilkobling til IAT sensoren om det er den du tenker på, men temp på inntaksluften er jo ikke noe stort problem, den kan man jo hente fra en hvilken som helst nærliggende sted :)
 #429370  av Emil_L

Magnesmurfen:
VEt du hvilke butikker som har dette KN kittet du snakker om? Enetse jeg fant som har det du snakker om er er Apexi.
 #429388  av Nils

Emil_L skrev:Magnesmurfen:
VEt du hvilke butikker som har dette KN kittet du snakker om? Enetse jeg fant som har det du snakker om er er Apexi.
Autopower i Arendal skaffer i hvert fall. Kjøpte der til min forrige mr2.
https://autopower.no/?Page=Shop&Cat=14&prod=80
 #429391  av magnesmurf

Kollevold rallyimport kan skaffe dette og sende det til deg.
Jeg har dette på bilen min, men bestilte det bare på ebay. Enkelt nok å gå inn på K&N sine sider og søke opp nummeret på hele kittet, for så å søke seg frem til det på ebay.
 #429394  av Emil_L

Ser at Kollevold har det til 1300, kurrant pris :D
Fikk en mulig kjøper til ktmen i dag, MR2 komemr nærmere og nærere :D
 #429401  av ArildM

I dag kommer gas engine lid prop i posten :D Endelig kan jeg bruke noe annnet enn hodet for å holde opp motorluka :lol: 8)
 #429404  av Mr2mr2

Høres bra ut :)

Jeg løp bare rundt i garasjen for å leite etter en passelig lang pinn å bruke før jeg fikk gas engine lid prop. :P
 #429407  av hmsilset

motorlokk stanga lå i bagasjerommet :) Fungerte godt, hehe.
 #429409  av ArildM

Jo, mener stanga var med Hans Martin, men Smokey er blitt så fin på det nå, moderne teknologi med gassstang og greier 8)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 74