Det er nok en av de største risikoene jeg har tatt i livet mitt, hvorvidt utfallet blir bra eller ei får vi da en gang se når August kommer.
Jeg har ikke forhåndsbetalt hele beløpet. Og for å si det slik hadde jeg vært mer skeptisk på å sende bilen til Latvia uten en Norsk kontakt i bildet, folka der svarer ikke nei på noe om du spør om noe. Men det finnes da nok av folk som også sender bilene sine til Polen og Latviske firma uten å gjøre noen research.
Men jeg har en del faktorer som gjør at jeg stoler på denne personen, så får vi se om det er jeg som driter meg ut totalt her...
- Jeg har flere referanser med gode skussmål fra tilsynelatende nøytrale personer som har fått utført jobb på sine biler der nede.
- Han som kjørte min bil var en eldre herremann som hadde fått sin bil pusset opp og skulle dermed kjøre min bil til Sverrige for å hente sin bil (ta det som en gisselsituasjon, han hadde ikke fått sin bil uten å levere min).
- Jeg har sett på bildene han har lagt ut på en gruppe på facebook, dette av flere biler som han har pusset opp med bilder fra samme lokasjon. Mange bilder lagt ut over en lengre periode på flere FB grupper. Ingen kommentarer i FB gruppene på at det er en person som man bør styre unna eller annet negativt. Om han svindler folk ville jeg tro dette hadde blitt kraftig advart mot på de aktuelle gruppene, også i kommentarene hvor bilder legges ut.
- Jeg har hatt lengre samtaler med karen gjentatte ganger per telefon
- Jeg har hatt skriftlig kommunikasjon over flere mnd før jeg til slutt følte at dette ble trygt og riktig
- Fått jevnlige oppdateringer over telefon under turen, senest i dag med tekniske spørsmål om bilen og melding om at bilen har ankommet stedet hvor den skal overhales (litt ulyd i trustlageret når man slipper clutchen).
Så det er mulig han kjører en "long con" for å lure meg gjennom å snakke med meg gjennom flere mnd for så å lure av meg en bil som strengt tatt ikke er så ekstremt mye verdt slik den ble overlevert (med unntak av motoren som er nyoverhalt og brukt litt penger på). Jeg har direkte telefon og opplevd svært god kommunikasjon så langt i alle fall. Så vi får se, det kan vise seg å være det dummeste jeg har gjort, eller så blir det faktisk meget bra ut i fra de bildene jeg har sett fra andres prosjekter

Håper jo selvfølgelig på det siste.
Så hadde jeg vært han så hadde jeg ikke giddet å bruke så lang tid på å stjele en bil verdt 20k og 15k lapper cash av en person. Nå står han jo bare der med en AW11 som er gjennomrusta i bakskjermene, elendig lakktilstand, men med en ny motor. Hva skal han i så fall med det?
I verste fall forsvinner bilen, starter i så fall på nytt med å importere AW11 fra UK...