TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #431369  av Drafter

Det er nok heller de som laster opp enn de som laster ned som bør bli bekymret.
De er nok kun ute etter å ta enkelt personer som laster opp store mengder med filer og driver pirat virksomhet.
Så dersom du laster ned en del musikk og film tror jeg ikke du bør være redd.

Jeg laster ned 50-100 GB i mnd maks kanskje så jeg skal si ifra hvis noe skjer :D
Gidder ikke bruke VPN.
 #431382  av ArildM

Enig med deg FireWalk!
Og jepp, jeg kjører samme linja som deg Drafter.
De har vel tidligere uttalt at de kun er ute etter verstingene og de som laster opp, men vi får se hva som skjer nå som private aktører er med å styrer :roll:
 #431393  av FireWalk

Slik skal de jobbe: http://www.hardware.no/artikler/slik-sk ... ned/135005

Sitat: "I utgangspunktet skal de ikke prioritere de som laster ned én film, men heller de som laster ned mye. Johansen nevner én sesong av en TV-serie som noe de ser på som mye."

Da er det vel mange her som ligger tynt ann om en sesong av en serie er veldig mye. Da er vel samtlige sesonger i mange serier ekstremt mye..

Som sagt, jeg skulle selv gjerne betalt jeg om det fantes et tilbud som dekker mine behov, men det gjør det ikke. Jeg følger stort sett med på scifi serier og diverse som går på mange forskjellige nettverk, og det er ingen kanalpakker jeg kan abbonere på for å få dette. Netfliks er en god tanke, men der ligger de langt etterpå det de har, og de mangler også svært mye.

Videre jobber jo jeg skiftordning slik at jeg aldri har mulighet til å følge med på noe på konvensjonell TV som går til en viss tid. Dermed er streaming/nedlasting min eneste mulighet til å følge med på noe som helst. Om jeg ikke får mulighet til å se det jeg vil når jeg vil, så får jeg ikke sett det i det hele tatt fordi jeg en uke kan jobbe om kvelden mens jeg en annen uke jobber på dagen..

Får vel bare begynne å kikke seg om etter VPN.

Noen som har noen erfaringer med tjenester som er å anbefale? og nøyaktig hvordan funker dette i praksis? har aldri satt opp noe slikt selv. Vet hvordan det funker i teorien, men hvordan blir det med båndbredde, hastighet og forsinkelse/latency ved bruk av en slik løsning?

Jeg har en egen gaming rigg som jeg bruker til gaming, så et alternativ kan jo da være å la den være på ordinær linje, også sette mediacenteret på VPN.. hmm..
 #431398  av ArildM

Jeg gir blanke og fortsetter å laste ned jeg.
Har ikke lagt inn TV i det hele tatt jeg... Gi meg en tjeneste jeg kan betale for så er det meget greit. Enn så lenge laster jeg ned både serier og film.
Så hvis man laster ned en episode av en serie er det greit, men om man tilfeldigvis vil se mer av serien uten at det er tilgjengelig så er det fy fy? :roll:
 #431412  av Drafter

FireWalk skrev:Slik skal de jobbe: http://www.hardware.no/artikler/slik-sk ... ned/135005

Sitat: "I utgangspunktet skal de ikke prioritere de som laster ned én film, men heller de som laster ned mye. Johansen nevner én sesong av en TV-serie som noe de ser på som mye."

Da er det vel mange her som ligger tynt ann om en sesong av en serie er veldig mye. Da er vel samtlige sesonger i mange serier ekstremt mye..

Som sagt, jeg skulle selv gjerne betalt jeg om det fantes et tilbud som dekker mine behov, men det gjør det ikke. Jeg følger stort sett med på scifi serier og diverse som går på mange forskjellige nettverk, og det er ingen kanalpakker jeg kan abbonere på for å få dette. Netfliks er en god tanke, men der ligger de langt etterpå det de har, og de mangler også svært mye.

Videre jobber jo jeg skiftordning slik at jeg aldri har mulighet til å følge med på noe på konvensjonell TV som går til en viss tid. Dermed er streaming/nedlasting min eneste mulighet til å følge med på noe som helst. Om jeg ikke får mulighet til å se det jeg vil når jeg vil, så får jeg ikke sett det i det hele tatt fordi jeg en uke kan jobbe om kvelden mens jeg en annen uke jobber på dagen..

Får vel bare begynne å kikke seg om etter VPN.

Noen som har noen erfaringer med tjenester som er å anbefale? og nøyaktig hvordan funker dette i praksis? har aldri satt opp noe slikt selv. Vet hvordan det funker i teorien, men hvordan blir det med båndbredde, hastighet og forsinkelse/latency ved bruk av en slik løsning?

Jeg har en egen gaming rigg som jeg bruker til gaming, så et alternativ kan jo da være å la den være på ordinær linje, også sette mediacenteret på VPN.. hmm..
Freenet, tor eller hidemyass for kun internett surfing og diverse...
Seedbox for torrenter!!
 #431414  av inzane2012

eirik, last ned mediahint plugin'n til firefox, så får du tilgang til den amerikanske netflixen, er betraktelig bedre tilbud der :)

Måtte le litt når jeg såg at èn sesong med en serie var mye... kommer til å få erstattningskrav i milliard klassen og livstid i fegsel jeg da...
 #431421  av Zepticon

FireWalk skrev: Får vel bare begynne å kikke seg om etter VPN.

Løsningene varierer fra leverandører. Noen tilbyr løsninger du kan sette på routeren og få den til kjøre all trafikk gjennom VPN 24/7. Du kan også sette opp noen routere selv til å gjøre dette.
Alternativet er at du installerer et program som lar deg slå på og av tilkoblingen. Båndbredde avhenger av tilbyder. Uansett er vell Seedbox det beste for torrents, og da logger du på via FTP eller noe tilsvarende for å hente filene du skal bruke.
Det er også forskjellige typer vpn, altså hvordan kryptering og protokoll de bruker, men her begynner det å bli slutt på kunsnkapen min.

Her er Torrentfreaks liste over de tilbyderne som har en sikker anonym løsning. Mer dog at de svenske ikke lenger får lov å ta betalt via VISA og Mastercard, etter press fra "ukjennte" myndigheter (lukter wikileaks blokk her)
http://torrentfreak.com/vpn-services-th ... on-130302/

Selv laster jeg ned svært lite, stort sett bare en viss HBO serie i Mars-Mai, siden onlinetjenesten demmes suger.
Grunnen til at jeg kikker på VPN er for personvernets skyld, og har vurdert IVPN (http://www.ivpn.net/) Det er ikke en dedikert "torrent" VPN, men mer personvern sentrert. De holder til på malta, og har absolutt ingen logger. Så om serverne blir beslaglagt, så er man fremdeles trygg.
 #431423  av Noxan8

noen som har lyst til å starte døgnåpent verksted med overnattingsmuligheter for kundene? :mrgreen:
http://www.finn.no/finn/realestate/home ... e=34107356
 #431424  av FireWalk

Leste at de kommer til å gå rettens vei for å få alle leverandører til å blokkere samtlige nedlastingnettsteder som torrentz, piratebay osv.. Kan se ut som man vil bli tvunget over på en vpn løsning uansett da :/
 #431425  av ArildM

Blokkere nettsider? Ja for det funka jo bra i England.
 #431431  av celicat23

Det eneste de ser av data trafikk da er at du kobler deg opp til en VPN server ett eller annet sted. Og tar disse pengegriske folka og sitter på torrents og ser hvem som kobler seg på, ja da ser de at det kommer trafikk fra den VPN serveren. Er bare å laste ned så mye man orker da.. Mange VPN bruker delte IP'er også, så si at på ett gitt tidspunkt så er IP adressen til VPN'n brukt av flere samtidig.

Det eneste man må passe på er å bruke en VPN som tar sikkerhet på alvor og ikke logger noe, og gjerne ikke har kontorer i USA (hvor de raider og hiver seg over alt de kommer over og bryr seg null om rettigheter IN THE NAME OF JUSTICE, 'MUUUUUERICA FUCK YEAH!!!!!
  • 1
  • 897
  • 898
  • 899
  • 900
  • 901
  • 1172