Slik skal de jobbe:
http://www.hardware.no/artikler/slik-sk ... ned/135005
Sitat: "I utgangspunktet skal de ikke prioritere de som laster ned én film, men heller de som laster ned mye. Johansen nevner én sesong av en TV-serie som noe de ser på som mye."
Da er det vel mange her som ligger tynt ann om en sesong av en serie er veldig mye. Da er vel samtlige sesonger i mange serier ekstremt mye..
Som sagt, jeg skulle selv gjerne betalt jeg om det fantes et tilbud som dekker mine behov, men det gjør det ikke. Jeg følger stort sett med på scifi serier og diverse som går på mange forskjellige nettverk, og det er ingen kanalpakker jeg kan abbonere på for å få dette. Netfliks er en god tanke, men der ligger de langt etterpå det de har, og de mangler også svært mye.
Videre jobber jo jeg skiftordning slik at jeg aldri har mulighet til å følge med på noe på konvensjonell TV som går til en viss tid. Dermed er streaming/nedlasting min eneste mulighet til å følge med på noe som helst. Om jeg ikke får mulighet til å se det jeg vil når jeg vil, så får jeg ikke sett det i det hele tatt fordi jeg en uke kan jobbe om kvelden mens jeg en annen uke jobber på dagen..
Får vel bare begynne å kikke seg om etter VPN.
Noen som har noen erfaringer med tjenester som er å anbefale? og nøyaktig hvordan funker dette i praksis? har aldri satt opp noe slikt selv. Vet hvordan det funker i teorien, men hvordan blir det med båndbredde, hastighet og forsinkelse/latency ved bruk av en slik løsning?
Jeg har en egen gaming rigg som jeg bruker til gaming, så et alternativ kan jo da være å la den være på ordinær linje, også sette mediacenteret på VPN.. hmm..