TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #431378  av ArildM

Jepp :D Latvia er jo bare 100 mil unna Trondheim også :)
 #431426  av Andrepedersen

Hva skal de egentlig gjøre med bilen din? bare lakking?
 #431427  av ArildM

Bytte bakskjermer, reparere styling, lakke, støydempe, interiøret er vi ikke helt enige om enda, montere coilovers&polyforinger, fikse frieksos, antirustbehandle. Sånn grovt sett. Egentlig en total overhaling :)
 #431428  av ArildM

Fikk strammet opp dørhengslene i dag, fikk de tilbake fra mekanisk verksted. Ble 200,- per stk :D
 #431437  av smurfen81

Hvor mye må du ut med for denne jobben?
 #431438  av ArildM

Som nevnt tidligere mellom 20-30 lapper, når jeg først er der nede heller det vel fort mot 30 siden det ikke koster så mye å få gjort "det lille ekstra" som skal til for å få bilen helt strøken :)
 #431443  av smurfen81

Takk :)

Frister og sende nedover Corollaen neste år nå :)
 #431444  av ArildM

Storfornøyd jeg :) Får nesten daglige oppdateringer, og bilder ganske ofte etterhvert som ting skjer :)
 #431469  av ArildM

Plumley modden ser ut til å bli bra den også:

Snakket med Knut og han kan godt renovere flere dørhensler (Torstein?).
Blir litt dyrere per hengsel inkl frakta, men trolig mye rimeligere enn originale på Toyota.
 #431473  av Mr2mr2

Bra de støper over hullet etter den "klumpen" midt på spoileren. han som hadde delebilen min hadde bare skjært klumpen vekk og sparklet over.

Hengslene tenkte jeg å overhale selv, siden jeg har tilgang til mekanisk verksted når jeg begynner på skolen igjen :)
Var ute etter litt info om hvordan det ble gjort ;)
 #431484  av ArildM

Ble original rød, lakking av motorrom ble for krevende for å få til bra, fikk tilbud om at de kunne maskere og lakke deler av motorrom (øverste biten), men jeg vil heller ha alt i samme farge. Lakkereren skal vistnok være veldig flink, så jeg legger dette i hendene på Knut. Skal lakkere alt som er synlig på nytt.
 #431488  av Andrepedersen

Hele prosessen er omtrent bortkastet om du ikke får lakket bilen med klarlakk. Holder seg fint i noen få år før du må vokse bilen annen hver uke for å holde fargen!
 #431490  av ArildM

Skal høre med de :) Koster i så fall neppe noe mye ekstra å få lagt på klarlakk når de først er i gang :)
 #431506  av ArildM

Andre, fikk dette som svar:
Vedr. lakk så legger vi alltid hovedfarge, mellompolerer og legger så godt med klarlakk, som poleres heftig for vakker speilfinish.
Har noen noe forslag ang interiøret da?
Har tenkt mye men blir ikke enig med meg selv...

Først spekulerte jeg på noe ala dette:
20130110A.jpg
20130110A.jpg (434.4 kiB) Vist 629 ganger
Men nå er jeg tilbake til å beholde det mest mulig svart.
Alcantara blir kanskje litt for "moderne"?
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 76