TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's SW20 (Smokey)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #431829  av Zepticon

Go OEM or go home :mrgreen: (TRD er godkjennt under tvil :D)
 #431832  av ArildM

Tenker å ta den nedover neste år, er litt skabbete i lakken :)
Ikke bestemt meg for vinge enda.
 #431843  av Myklebust

Hoi! La firkantvingen stå! :D
 #431870  av DanielJ

ArildM skrev:Gruppepress :lol: :lol:
Jaaaaa, det e håp :D Så veldig bra ut den blå bilen, gå for et slikt stuk!
 #432938  av ArildM

Hvordan er markedet for SW20 for tiden da?
Har lyst på bil fra 70 tallet igjen :oops:
Eller enda bedre, noe fra 30 tallet :oops: :oops: :lol:
 #432944  av DanielJ

Når får du equip felgene?
 #432947  av ArildM

Blir vel trolig at jeg tar en revurdering av hvorvidt jeg skal selge eller ikke til våren :)
Equip felgene er enda hos Østfold Felgteknikk... Har nye dekk liggende klare for montering, og både jeg og Tevodekk er utålmodige... :(
 #433076  av ArildM

Shina frunken på Smokey i går, fjerna litt ledninger og la om ting, så nå er det ryddig og fint der :D
Ellers fikk jeg beskjed i dag fra Østfold Felgteknikk om at maskina de har for å pusse felgringer endelig er i gang igjen, så da blir det Work felger når jeg kommer tilbake fra Latvia :D :D
 #433147  av FT86

Gode nyheter :)
 #434277  av ArildM

Bytta bremsecalipter på ene sia bak. Brukte plutselig halvparten så mye bensin. Det gamle var totalt opprusta. Spørs om andre sia må taes etterhvert den også :) 1800 for et nytt calipter på Toyota, ikke så ille pris.

Ellers har jeg dalla litt med nyfelgene. IKKE helt fornøyd. Ble bra bak, men litt smått foran. Felgene har også 46 i innpress, så her må det spaces en del.
Bilen henger litt med ræva, mens fronten er litt høy, så jeg spekulerer på om det blir coilovere snart. Ble ikke heelt som planlegt når jeg faktisk fikk på Felgene, så jeg venter spent på hva dere på forumet synes.

Bilder:

Gamlefelgene:

Nyfelgene:

16" ser smått ut på SW20 ?

Foran ble de litt små, men det kan være fordi at bilen er litt høy.

På dette bildet ser man at den må ned foran, og at begge felgene må ut for at det skal se bra ut.

Tror det kan bli bra når jeg får retta på inpress og stuket generelt. Ble litt mer Ferrari aktig nå, og bilen så på en måte mindre ut. Hva tror dere?
 #434278  av lasse

16" er litt i minste laget ja, men smalere dekk så det blir litt strekk, voldsom senk og brede spacere/bredere kanter (om felgene er tredele) så kan det nok bli bra...
 #434280  av ArildM

Er 3delte felger. Ja 16" ble litt mindre enn jeg trodde det skulle bli. Har sett andre med 16" og da så det riktig bra ut, så det er nok et spørsmål om stuket. Vingen ble også overkill når felgene ble mindre. Her må det tenkes litt fremover, løsningen blir vel 15-20mm spacer både foran og bak, må huske på at 46 i innpress er lavere enn originalt tilogmed, så det sier seg jo litt selv at det ikke blir helt bra. 16x7 og 16x8 foran.

Samt at den må lavere i front, det vises godt også med de andre felgene.
 #434282  av ArildM

Denne har jo akkurat samme felgene, så jeg har fremdeles trua på at det blir fint med de rette justeringene
 #434283  av ArildM

Vingeløs SW20:

Kanskje noe å tenke på til neste år? :mrgreen:

18x8.5 35+ nitto neogens 215 40 18
18x10 25+ nitto nt555 225 40 18
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 74