TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica st185 90' prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #435279  av sykoturbo
 
God skrev:Blandet sammen litt polyurethane i går og det ser lovende ut! Virkelig stiv og fast i fisken, ja. :P Sølte litt på kantene og den kom litt bobler på toppen, men det er ikke noe problem. Denne skal herdes i ca. 2-3 dager står det på brukanvisningen, men venter til neste helg før jeg setter den tilbake på diffen. For dem så ønsker å blande poly selv, så brukte jeg ca. 180g forsch polymer + ca. 20g activator. Kjøpte kittet hos Flenstad Tekniske.



Bilde


Har også bestilt ett par med 25mm spacers bak og 10mm framme. Blir godsaker det. :wink:

Hva syns dere om kantfelger til st185? Burde jeg beholde OZ superprismo felgene eller hive på kantfelger? Kom med forslag! :)

Hei
Flenstad Tekniske hva driver disse med? Tenkte og gjøre som deg med den foringa nå. Skal ha i resten av understellet med tida.
 #435282  av God
 
sykoturbo skrev: Hei
Flenstad Tekniske hva driver disse med? Tenkte og gjøre som deg med den foringa nå. Skal ha i resten av understellet med tida.
Flenstad Tekniske er et tuning verksted i Trondheim som driver mye med custom jobber på alt som har med bil..

Her er en link til foringsstoffet: http://www.flenstadtekniske.com/Polyruthane.htm

Ta kontakt med han, så ordner han med bestilling. :wink:

Mange tror at nye coilovers er alt som skal til for bedre understell og håndtering, men det er feil. Skal det være skikkelig, så må du ha polyforinger i hele understillingen og ikke minst sterkere lenker! Hardere og fastere foringer betyr mindre krenging ved hard kjøring i svinger noe som resulterer i en bedre kjøre opplevelse. Bilen forplanter kreftene sine bedre i veien også, noe som er et pluss for AWD. :wink:

Er like enkelt å lage poly som å blande saft, så dette fikser du. :)
 #435434  av God
 
Nå har jeg flyttet bilen hjem i garasjen! :) Det var jammen ikke noe enkel oppgave med trang oppkjørsel og Ford Maverik med dårlig clutch og lite moment. Ikke minst så hang bremsene på Celicaen.. Men men, vi tok renne fart og fikk den til slutt inn i garasjen.


Bilde


Bilde


Ble ikke ferdig før sent på kvelden, så fikk desverre ikke noen gode bilder av bilen inni garasjen.

Oppdateringer vil komme etterhvert når jeg kobler opp det elektriske. Hvis det blir problem, så håper jeg noen av dere kan bidra med litt teknisk hjelp! :wink:
 #437251  av God
 
Muligens et litt dumt spørsmål, men jeg spørr uansett!

Vet noen om det er mulig å overfylle en diff med olje og hva fatale følger kan dette gi?

Jeg kjøpte nettopp en TRD lamelldiff i org. diffhus. I følge Toyota katalogen, så er det 1,1L olje bakdiffen skal ha. Har til nå fylt ca. 1.3l og det ser ut som det enda er plass til mer.. Bør jeg fylle på mer eller holder det plenty? Kan legge ved at jeg fylte olje der tappeskruen er koblet i siden diffen er ute.
 #437317  av fdfx3
 
Det skal være en nivåplugg skru ut denne og fylle til det renner ut av den, da må seff diffen sitte enten i en slik vinkel den vil sitte i bilen eller i bilen, fyller du for mye er det antageligvis no tetninger som kommer til å sprette ut tenker jeg, (har aldri prøvd)

Husk at det er spesiel olje på lameldiffsperrer.

er ofte en 10mm umbraco bolt eller en 24mm sekskant skrue.
 #437320  av God
 
fdfx3 skrev:Det skal være en nivåplugg skru ut denne og fylle til det renner ut av den, da må seff diffen sitte enten i en slik vinkel den vil sitte i bilen eller i bilen, fyller du for mye er det antageligvis no tetninger som kommer til å sprette ut tenker jeg, (har aldri prøvd)

Husk at det er spesiel olje på lameldiffsperrer.

er ofte en 10mm umbraco bolt eller en 24mm sekskant skrue.
Tenkte meg det var noe sånt.. Ser det er en 24mm bolt på framsiden av diffen, men fikk den bare ikke av med det første, så jeg fylte på der med tappeskruen.

Regner med at denne olje er god nok?:

http://www.mekk.no/carlube-semisynt-ep75-90-gl5-1l/
 #437323  av God
 
sykoturbo skrev:Eeee skal ikke de brukes en LSD olje på diffen?
Har lest rundt lenge nå og noen anbefaler med LSD olje, uten LSD olje, med syntetisk olje og uten syntetisk olje.. Føler jeg ikke finner et konkret svar på hva som skal brukes.. Eneste konkrete svaret jeg har funnet er at oljen skal være 75-90 GL-5. :P
 #437327  av God
 
sykoturbo skrev:Jepp, men då har du kontroll.
Var bra jeg spørte da, ellers hadde jeg kjørt med standard 75w90 olje som sikkert ikke diffen hadde likt så veldig godt.. :wink:
 #437334  av God
 
Da har jeg bestilt olja. Bestemte meg for Redline MT-90 da denne hadde fått mange positive tilbakemeldinger.
 #437359  av Andrepedersen
 
Her går det fremover! Hvor bor du egentlig? Hadde vært morsomt å sett på bilen en dag :) bor i bergen akkurat nå :)
 #437360  av God
 
Andrepedersen skrev:Her går det fremover! Hvor bor du egentlig? Hadde vært morsomt å sett på bilen en dag :) bor i bergen akkurat nå :)
Ja, det begynner å komme seg litt etter litt! Ledningsnettet i motorrommet begynner å bli ferdig. Gjenstår bare å finne ut hvordan jeg skal koble dysene og coilene sammen med tenningsreleet. Må vel snart ta en liten "oppstart" av ledningsnettet for å se om alt jeg har koblet til sånn som det skal. Kan ta et lite bilde når jeg er ferdig i garasjen for i dag. :wink:

Inni Celicaen er det egentlig en del som gjenstår for at det skal bli komplett. Må koble opp Data Log Status, RPM, CEL 3 rele som skal fungere på rett måte, Gaugene må kobles opp, korte ned giringa montere varmeregister, seter osv osv.

Jeg bor på stord, så det er ikke lange turen, Andre! Må bare stikke innom når du har tid, så kan jeg vise deg fremgangen. :)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 25