Beklager at jeg maser mer om dette, jeg vil ikke holde noen ansvarlig for tider og tall de kommer med bare så det er sagt: Er det noen som kan si sånn ca. hvor lenge jeg må kjøre normalt med bilen før den (oljen) er varm nok? Jeg skjønner jo at jeg bør skaffe meg en temperaturmåler på oljen som første prioritet, men inntil jeg har det, så må det vel være noe bedre enn min egen gjetting å forholde meg til. 
Jeg er også nysgjerrig, uten at jeg har tenkt å gjøre det: Hva er det som skjer med en helt kald motor hvis en drar den opp til turtallsperren og holder den der? Dvs. hva er det som ryker, hvordan og hvorfor? Har dette med oljen sin viskositet på bestemte temperaturer å gjøre? Har det med at metallet i motoren endrer litt størrelse under temperatur? En kombinasjon av slike faktorer?

Jeg er også nysgjerrig, uten at jeg har tenkt å gjøre det: Hva er det som skjer med en helt kald motor hvis en drar den opp til turtallsperren og holder den der? Dvs. hva er det som ryker, hvordan og hvorfor? Har dette med oljen sin viskositet på bestemte temperaturer å gjøre? Har det med at metallet i motoren endrer litt størrelse under temperatur? En kombinasjon av slike faktorer?