TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Impulskjøp av MR2 MK1.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #423683  av ArildM

British Racing Green? :)
 #424529  av ure

Har småjobbet litt med denne også :D Eksosen er historie :lol: :lol: og har tatt av de skadede delene 8)
Gunn sine valper 029.jpg
Gunn sine valper 029.jpg (145.45 kiB) Vist 2298 ganger
Gunn sine valper 033.jpg
Gunn sine valper 033.jpg (152.11 kiB) Vist 2298 ganger
Gunn sine valper 034.jpg
Gunn sine valper 034.jpg (111.69 kiB) Vist 2298 ganger
 #436999  av ure

Jobber litt med denne for tiden :D Irriterte meg over at førersete ikke var mulig å feste skikkelig pga en knekket bolt i forkant av setet :x Tok ut setet og teppe på førerside for å komme skikkelig til og få ett overblikk. Fant ett par rusthull og noen gamle rustreprasjoner som var opplyst om ved kjøp! Ikke så gale... Skaden bak er også ferdig rettet, baklykt passer igjen perfekt :D Førstepri i vinter er å få karrosseriet/understell i god stand igjen :wink Har en plan for hvordan denne bilen skal bli nå,men har det med og ombestemme meg så tør ikke helt å legge ut om planer ennå :roll: :
002.jpg
002.jpg (30.55 kiB) Vist 2273 ganger
Sist redigert av ure den 09 nov 2013 23:54, redigert 1 gang totalt.
 #437000  av ure

Bilder...
012.jpg
012.jpg (63.42 kiB) Vist 2273 ganger
008.jpg
008.jpg (148.31 kiB) Vist 2273 ganger
Fant ett litt fint bilde av den andre MR2en i Lærdalstunellen
Fant ett litt fint bilde av den andre MR2en i Lærdalstunellen
066.jpg (25.93 kiB) Vist 2273 ganger
[attachment
 #437001  av Mr2mr2

LIKER :D
 #437002  av ArildM

Ser ut til å bli bil av denne også :) Den røde din er jo helt nydelig :)
 #437201  av ure

Takker Arild. Den røde er jeg fornøyd med som den er :D Selv om den ikke helt kan måles opp mot din MK1 :wink: Denne svarte blir tatt i en helt annen retning :shock: (Matt 2farget lakk, breeede felger i min. 16", røff finish :? men i strøken tilstand under/motor....) Er også ferdig med sveising innvendig på førersiden. (Bilder kommer senere)
 #437222  av ArildM

Nesjda ikke si sånn da :oops: Synes den røde din ser dønn strøken ut jeg :)
 #442784  av ure

Denne bilen er ikke glemt, blir jobbet med jevnt og trutt. Var bare som vanlig mye mere å ta tak i enn først antatt :o Men det skal nok bli bil av det tilslutt :mrgreen: Litt for lite tid og penger er jo det største hinderet. Er karosseriet som er førstepri nå, har gått gjennom alt og nå er det kun skifting av hjulbuer bak som gjenstår. (Nok arbeid det for den glade amatør med for få timer i garasjen). Prøver å legge ut bilder men den stasjonære dataen vil ikke det lenger og finner ikke ut om det er mulig å legge ut bilder fra mobil :?: Har en Sony Expiria android tlf, noen som vet om det er mulig?
 #442787  av ArildM

Prøvd å laste opp bildene på IMGur.com først og så kopiere bildeadressen og legge det inn her? Det funker som regel til meg :)
 #446473  av ure

Jobber fortsatt jevnt og trutt med denne bilen, karrosseriet som er hovedfokus ennå. Har fått sveiset ferdig høyre hjulbue innvendig og utvendig. Mye mere rust enn antatt, måtte lage ny innerhjulbue . Denne ble laget av en Golf 1 ytterhjulbue ,men måtte kappes/bankes til. Fungerte egentlig ganske bra. Ytterhjulbue ble kjøpt fra Twos R Us, passet ganske bra, men litt plunder å tilpasse siden bilen har hatt en skade bak tidligere. Er en habil sveiser på platetykkelser fra 2mm og oppover ,men bilsveising er litt nytt for meg + apparatet jeg har er veldig lite og er 2 faset. Men er godt fornøyd med resultatet , baksjermen trakk seg lite :D Sparkling er noe jeg aldri har gjort før , men ville prøve meg på. Kort oppsummert : Mye jobb,kjedelig, flere sparklinger før det ble bra, sluttresultat greit nok. Lærer i hvert fall mens jeg holder på og det var vel hovedplanen med å begynne på dette prosjektet. Men er dessverre ikke så mye tid jeg får i garasjen, så det går seint. Blir ferdig en eller annen gang,kansje..... Hadde også lekkasje i vinduene , kom inn ved pakningene. Fant ut hvordan vinduene justeres, og nå er det potta tett. Så nå skal venstre hjulbue skiftes så er karrosseriet fullstendig gjennomgått og i god stand. Blir etter planen "reserbil" av denne, nå som økonomien har ordnet seg. Har jo en trimmet motor stående som skulle i den andre Mr2en,bygget av David v/ Underground Garage men blir satt i denne i stedet. Så om noen har tips om gode understellsbiter så kom med det. Trenger tips om coilovers ,foringer, stag osv.... Dataen vil fortsatt ikke legge ut bilder men får ny om ikke lenge, da kommer det muligens litt bilder fra sveisingen og div. Har også sandblåst mye deler, blant annet stålbjelkene i støtfangerene, frontplater og noe i understell. Bjelkene i fangerene var forholdvis nye og i god stand..... :D
 #446523  av Arne rebel

Det er bra du tar ansvar og bringer en mk1 tilbake til en verdig stand igjenn. Venter spent på bilder for å se på hvordan fremgangen på rustreprasjonene ble.
 #447003  av ure

Bilder.
Venstre hjulbue som skal skiftes.
Venstre hjulbue som skal skiftes.
1.jpg (94.3 kiB) Vist 2187 ganger
2.jpg
2.jpg (87.41 kiB) Vist 2187 ganger
3.jpg
3.jpg (66.79 kiB) Vist 2187 ganger
4.jpg
4.jpg (85.56 kiB) Vist 2187 ganger
Ferdig resultat, høyre side.
Ferdig resultat, høyre side.
5.jpg (73.75 kiB) Vist 2187 ganger
Sist redigert av ure den 27 des 2014 23:58, redigert 1 gang totalt.
 #447004  av ure

Blir noe rotete utlegging av bilder. Har nettopt fått ny datamaskin og lagt inn bilder. Forstår ikke helt rekkefølgen av bildene, og noen er små og noen er store? Er ikke akkurat noe geni med data så det blir som det blir... :lol: Håper det viser litt av arbeidet jeg har gjort likevel. :wink:
Etter siste sparkling og vannsliping.
Etter siste sparkling og vannsliping.
6.jpg (104.01 kiB) Vist 2187 ganger
7.jpg
7.jpg (101.37 kiB) Vist 2187 ganger
Tilpassing.
Tilpassing.
8.jpg (56.73 kiB) Vist 2187 ganger
Ferdig med innvendig hjulbue.
Ferdig med innvendig hjulbue.
9.jpg (65.08 kiB) Vist 2187 ganger
Utkappet rust rundt bagasjeromsåpning.