TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's SW20 (Smokey)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #439348  av ArildM

SÃ¥nn:

Eller sånn:
 #439352  av Inz4ne

Jeg likte det best med hvit tekst ;)
 #439444  av ArildM

Må vel ut å sette på hvit skrift en dag, se hvordan det blir i virkeligheten :) Mulig jeg setter bilen inn igjen til helga, er meldt litt kaldere (minusgrader) og mulig noe regn, ikke akkurat kjempekombinasjon for bil med lavprofil sommerdekk :) Er vel egentlig saltingen som er verst sånn sett. Har uansett vært 14 dager med forsmak på våren, ikke akkurat vanlig for en ellers kjedelig februar :)

I mellomtiden har jeg fått noe shiny:

Skal se om jeg får knipset noen bilder før jeg drar på jobb i morgen :)
 #439453  av ArildM

#439456  av RuneÃ¥dl

ArildM skrev:
Ser bra ut! :mrgreen:
Sommerdekk i februar... noen som er heldige! :lol:
 #439457  av ArildM

Takk takk :) Har vært en latterlig fin februar :)
Tørrere og finere veier nå enn midt på sommern :D
 #439461  av RuneÃ¥dl

ArildM skrev:Takk takk :) Har vært en latterlig fin februar :)
Tørrere og finere veier nå enn midt på sommern :D
Høres ut som en drøm... selv er jeg ganske lei snø og slaps! :lol:
 #439463  av God

Må si at felgene kledde bilen veldig godt! Hvit skrift på dekkene passet veldig bra syns jeg. Kjøper du dekkene ferdig med hvit skrift eller lager du det til selv?
 #439469  av ArildM

Takk takk :) Equip har liksom vært drømmen til SW20, så selv om det ikke ble 17" så er det moro å høre at flere enn jeg også liker de i 16" :) Centercappene ble prikken over i'en :) Har en egen penn som er laget for å påføre skrift på dekk, er som en kulepenn med lakk i, litt tjon, men resultatet blir bra :) Prøvde bare på innsia på den ene felgen, så ut i fra responsen her så må jeg vel bare gyve løs og påføre det på yttersiden på alle 4 dekkene :)

Ellers snakka jeg med min kontakt Knut i Latvia, så Smokey er booket inn til Latvia i vår/sommer :) Får se hvor langt vi tar det.
Må i alle fall bytte regreim og lakke bilen. Bytte ut targatop-pakningene og litt generell småstell.

Noen som vet hva som skjer om man bytter ut orignal blokk med 5s blokk? Arbeidstimene i Latvia er jo ekstremt billige, så jeg vurderer å bare overhale motor og bytte ut til 5s blokk når bilen uansett er inne på service/overhaling. Man må jo nesten ned med motor helt eller delvis uansett for å bytte regreim. Men spørsmålet er da om originalhjernen vil takle det økte motorvolumet greit? Noen av trimguruene her inne som har noen formening? Ser for meg et mildt oppsett med 5s blokk og org topp/turbo med 1 bar ladetrykk sånn at bilen blir en holdbar gatecruiser i mange år fremover :)
 #439490  av Mr2mr2

Fine felger :)

Smokey kommer til å bli nydelig etter en tur til Latvia :D
 #439491  av ArildM

Takk takk :) Meeget spent på resultatet :)
Men det er jo en god investering nå som det blir bare ferre og ferre SW20 som faktisk er godt tatt vare på :)
 #440903  av ArildM

Hurra, da var Smokey eu godkjent i 2 år til! Godkjent på første forsøk :)
Bare skryt fra verkstedet også :) Gliste bredt når han kom tilbake etter prøvetur :)

Bestemte meg for å "deblinge" motorrommet litt før Eu også:

Etter å ha pusset ned rørene og lakkert dem med varmebestandig lakk:

Stealth mode activated:

#440905  av ArildM

Grunnen til tidlig Eu kontroll er forøvrig at Smokey tar seg en tur til Latvia trolig allerede mandag om alt klaffer :)
 #440939  av ArildM

Er vel bare å poste "pre Latvia bilder":

Fargeforskjell:

Bulk:

Lakk mangler:

Fangeren (kanskje det som visuelt sett blir vanvittig mye penere å få fikset):

Skiltet skal flyttes ned i grillen (snakket med Ellingz1 som også har 3.gen motor og sier at det ikke blir noe tull med varmgang):

Gjenganger på SW20, falmede lister:

Fy fy på nedre høyre dør:

Gjenganger nummer to på SW20:

Tror jeg skal få trukket opp begge setene, mest trolig bare i en diskret sort farge :) Tror jeg vil fortsette med tøyseter.
Skal få byttet holderene til diskantene til 94+ modellene som har bedre plass og bygger litt mer ut:

Ellers skal regreim byttes, targatak-pakningene skal byttes (koster 5100 på Toyota i Latvia, Toyota Norge skal vel ha rett under 8000), samt en hellakkering.
Da skulle Smokey bli som ny :)
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 74