TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Inz4ne's Garage MR2 MK1 87

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #440926  av Inz4ne

Update på den hvite
Ingen bilder, hadde tenkt til å ta bilder av framgang, men ting gikk til skogen så ingen bilder og ingen framgang, snarere 2-3 steg tilbake. Skulle løfte og få montert braketten bak på høyre side og da hører jeg et høyt knekk og masse rust som detter ned, også merker jeg at demperen henger helt løst!
Mye banning og sverting påfulgte, også oppdaget jeg at jeg tross alt var heldig, var demperfestet som knakk, på selve demperen. Boltene står fortsatt igjen på karroseriet. Og karroseriet ser ikke ut til å ha tatt skade. Så nå står jeg med en demper og et stag mindre, og håper at jeg har hvertfall en demper liggendes som kan brukes.
Mulig jeg har motivasjon til å fortsette i morgen, og komme med noen bilder da. Men med tanke på at "alt" jeg tar i går til helvette så vet jeg ikke helt...
 #440930  av ArildM

Finnes jo litt rust på bilen, men uansett kjedelig når ting går en i mot :?
 #440936  av Inz4ne

Jepp, de tgår seg nok til over helga elelr noe slikt :P Har bare hatt litt mye motgang i det siste :P Girwieren på den nye bruksbilen sluttet å funke etter en uke, og forrige fredag ble jeg påkjørt atpåtil så har det vært mye trøbbel på jobb :P Så skulle jeg bare gjøre en enkel jobb på mr2en. Som ikke var så enkel alikevel :P er farlige å "skulle bare" må slutte med det ;)
 #440953  av Mr2mr2

du er ikke den eneste som har motogang av og til.... ;)
 #440955  av ArildM

Det er i motbakker det går oppover? :)
Skulle bare ta et kjapt bytte til Elektrisk stift på Carinaen min, ingenting fungerte etter å ha lagt alt opp 100% perfekt og fint... Endte opp med å kaste nesten bort hele forrige helg og koble det tilbake opp slik som det var originalt utpå ettermiddagen på Søndag... :roll: :lol:
 #440975  av Inz4ne

Slitk som skjer rett og slett, da hjelper det å blåse ut litt frustrasjon på forum, motivasjonen er bedre idag så skal ut i garasjen etter at jeg har hentet en pakke fra komplett i sandefjord. :) Bilder og update følger.
 #440999  av Inz4ne

Update

Mangler litt her da
Bilde

Bilde

Slik ser demperopphenget ut nå
Bilde
Resten av det ble bare til pulver

Framgang
Bilde
Dessverre så går ikke bolten for det lille staget inn i gjengene så skal prøve å gjenge opp om ejg får lånt meg gjengeverktøy, prøver på å fikse dette i morgen.

Noe uklart bilde, orker ikke gå ut igjen nå tar et nytt i morgen.
Bilde
Virket som jeg kunne dytte drivakselen litt fram og tilbake i det innerste leddet, tyder dette på at leddet har ryket? Ville vel kanskje ikke være så merklig med tanke på at den bærebrua har ryket på et tidspunkt? Er det noen enkel måte å teste det på eller må man nesten bare prøve å kjøre med bilen?
 #441008  av Mr2mr2

I det innerste leddet skal drivakslingen kunne gå litt inn og ut, da den trenger litt vandring når hjulopphenget går opp og ned/ når bilen fjærer. :)

Om det er i rotasjons-retningen, skal det vel være minst mulig, men tror det alltid er litt slakk den veien(?)
 #441009  av Inz4ne

Okey, da bytter jeg ikke før jeg har testet :)
 #441023  av Inz4ne

Mer framgang

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Fikk gjenget opp og ordnet litt diverse, må skaffe meg verktøy for å resette kalipperne da jeg ikke har det, så skaffer forhåpentlig det i morgen og ser om jeg får gjort noe mer da. Må også få byttet motofestene og koblet på dynamoen igjen. Deretter er det å få fylt vann og kjøre det igjenom for å rense systemet og deretter bytte til kjølevæske.
 #441416  av Inz4ne

Har tid til å skrive en liten update nå, har ikke fått tatt bilder, men de kommer etterhvert.
Fått montert de nylakkerte motorfestene som det er bilder av tidligere i tråden, montert nye ytre stabstagforinger, ikke akkurat nye da, og ikke helt riktig da disse er noen cm lengre enn orginalt, så får se om det går hvis ikke så får jeg bestille opp nye.
Bremser og kallippere er montert og har kjørt en rens på kjølesystemet, skal kjøres igjenom en gang med vann før det kommer ny kjøleveske.
Har og montert et brukt eksosannlegg som forhåpentlig er i grei nok stand til å komme igjenom EU, men lekker noe i skjøten til manifoilden så tipper jeg må ha på noe pasta av et slag, noen som har tips?
Forhåpentlig er bilen kjørbar og på vei til eukontroll fredag etter påsken er over.
 #441423  av ArildM

Får tro eu kontrollen går bra :-) mr2 på svingete sommervei er sjeldent moro :-)
 #441428  av Inz4ne

Jepp, men den hvite skal selges da, finansiering til garasjehall, eventuelt latviatur for den røde. :)
 #441440  av ArildM

Høres ut som engod plan :)
 #441445  av Inz4ne

Om den blir euok så håper jeg på bortimot 20k for den, men vet ikke helt, den har jo en del overflaterust, men sammelignet med det andre biler har ligget ute til så er det kanskje ikke helt borti natta om den er euok.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15