TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's SW20 (Smokey)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #443559  av ArildM
 
En annen ting noen har spurt meg: Du som er så flink, hvorfor gjør du ikke dette selv?
Jo, isolert sett så kunne jeg ha gjort alt dette selv, men for det første har jeg ikke tia til å gjøre ALT, og for det andre LATSKAPEN LENGE LEVE :mrgreen: Gidder ikke å totalrenovere noen bil selv, det blir man aldri ferdig med :)

18. August går turen nedover i år, krysser fingrene for govær :)
 #443560  av ArildM
 
Jo, uten vingen hadde bilen vært 100% standard utvendig, og det hadde blitt for kjedelig :) Det er liksom det lille, men samtidig store som gjør at bilen stikker seg skikkelig ut :) Elsk den eller hat den, vingen blir :) Hadde heller kjørt vingeløs enn de andre alternativene (kanskje autopista til nød (den kantete med ca samme form)) :)
 #443568  av inzane2012
 
ja hadde vert kjedelig om alle var enige hele tiden :) personlig liker jeg 98 vingen MYE bedre enn 94 vingen.

og ang targa pakningen så har du kanskje rett, kan godt vere b-vare eller noe sånt, men stod vertfall toyota OEM på merkelappen, så regna med det skulle vere oem kvaliet. Bare stussa litt på at det var såppas stor prisforskjell fra når jeg bestillte mine og til nå.

50k + pluss er jo egentlig ingenting for en full renoveringa av bilen da. Jeg ville tippet at om du gjorde samme jobben på ett toyota verksted her tillands, så hadde prisen sikkert komt opp i nermere 200k enn 100k. Husker jeg betalte 18k bare for service, 4hjulskontroll, bytting av noen støtdemper topplager og noen mindre filleting som toppdekselpakning og sånt hos toyota, så detta høres ut som en kanonpris, og vertfall om jobben er så bra som du sier :)

Men en ting jeg lurte litt på. Når du bestiller deler og sånt til bilen, bestiller du di til deg selv og sender ned til latvia? Eller forteller du han fyren der nede hva du vil ha, og så ordner han delene??
 #443572  av ArildM
 
Kan vel fort være nærere 200k i jobb på Toyota som du sier :-) er vel 15-18k bare for å bytte regreim der :-)

Jeg leverer worklist med delenumre og liste over alt som skal gjøres. Knut spør på facebook/sms/ringer om det er noe, teknisk folk tar teknisk, salmaker skal trekke opp setene, Lauris fikser karosseri og lakkjobben :-)
 #443584  av inzane2012
 
I see, grei ordning det der da :)

Men du, nå når du får igjen bilen, så MÅ du jo nesten bare finne deg ett TRD ratt til den og da :)
 #443591  av ArildM
 
Nei :) jeg liker rattet som står i veldig godt :)
 #443598  av ArildM
 
Jepp jeg vet :)
 #443607  av inzane2012
 


bare se hvor kult det hadde vert med dette rattet i smokey ;) Jeg er sikker på at smokey har mye mer lyst på dette enn det han har nå, bare spør han ;)
 #443610  av ArildM
 
Det var kult da :) tenkte du mente det trd rattet som koster 30000 ish :)
 #443612  av inzane2012
 
Var det jeg først tenkte på :) Men smokey har jo ikke airbag, så da ville det der passe bedre :)
Vet ikke om det rattet passer til sw20 da, har ikke peiling på ossen der med hub'en og sånt, men tror det der hadde passa veldig bra inn i din stock look :)
 #443709  av hmsilset
 
Jeg som satte på det rattet. Mange begynner å bli veldig vanskelig å ha med å gjøre på eu-kontroll. Så får å slippe dumme spm. skiftet jeg :)
 #443711  av inzane2012
 
Ser helt klart den :) Men tror ikke di hadde vert så vrange om det stod ett orginalt TRD ratt i vel?
 #443779  av Mr2mr2
 
Min bil gikk rett igjennom EU med Dino rattet mitt :)
 #443781  av ArildM
 
Nettopp en av grunnene til at jeg vil ha et stock pluss utseende er jo pga eu kontroll :-) som sagt tidligere er jeg storfornøyd med bilen slik den er, defor blir den slik videre også :-) banditten gikk jo gjennom med trd ratt og recaro stoler, så det kommer vel an på kontrolløren elller verkstedet :-)
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 74