TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's SW20 (Smokey)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #444025  av ArildM

En stund siden forrige oppdatering, begynner å bli bra nå :)

SWEEET :D Bare 2-3uker til jeg skal nedover nå :mrgreen: :mrgreen:
 #444026  av <RuPerT>

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
 #444029  av ArildM

Takkar :) Lauris gjør en vanvittig jobb med lakkeringa som vanlig :)

Bandit er ikke så veldig sjalu, han er jo Internet Famous nå da med sine nye felger :)

Er vel heller Oliver (Carina TA12en) som er sjalu nå :) Men den får da litt stell den også for tia, bytta ut alt av bremser på den og div anna service :)
 #444031  av ArildM

Skal være slik som det ble levert fra fabrikken :) Bare tull å lakkere gummiskvettlapper. Husk at bilen er full av støv nå. Skal ta et par bilder når den er ferdig også :wink:
 #444032  av <RuPerT>

Du har sikkert skrevet det i tråden, men er det lov å spørre hva en slik lakkjobb kommer på?? :)
 #444035  av ArildM

Tror vi ender opp på ca50 lapper totalt i år ikl ferieuke, tannlegetur, all teknisk jobb osv. Lakkering, karosserijobb, demontere alt og sette sammen igjen er ca halvparten av summen :-)
 #444036  av <RuPerT>

Fantastiskt. Etter resultatet på bildene ser det ut til å være verd hver en krone!
 #444037  av ArildM

Ja, dette er ikke bare en billig restaurering. Denne blir bedre enn ny :) håper jeg i alle fall :)
 #444038  av <RuPerT>

Kommer til å bli meeget pen. :)
 #444039  av ArildM

Jeg gikk for noen mattsvarte detaljer i fjor, slik som de er levert fra fabrikk og ble meget fornøyd. Prøver det samme i år, har trua på at det blir bra :)
Merket nesten ikke selv at gitteret foran eksosen er borte på det bildet der du ser bilen bakfra, og som Jay Leno sier på YouTube, det er når ting er modifisert så subtilt at du ikke merker det, du vet at det er gjort rett :oops: :) Dette gjelder vel alt unntatt vingen på min :mrgreen:
 #444042  av GhostRider88

ArildM skrev:Skal være slik som det ble levert fra fabrikken :) Bare tull å lakkere gummiskvettlapper. Husk at bilen er full av støv nå. Skal ta et par bilder når den er ferdig også :wink:
Kunne ikke vært mer enig! OEM all the way :)
ArildM skrev:Tror vi ender opp på ca50 lapper totalt i år ikl ferieuke, tannlegetur, all teknisk jobb osv. Lakkering, karosserijobb, demontere alt og sette sammen igjen er ca halvparten av summen :-)
Dette har jeg lyst til også en gang. Men kanskje ikke før han er veteran. For MR.2 forblir i mitt eie ;)
Da får jeg spart opp litt penger også etter kjøp av ny brukt bil (store sjangser for at det blir en liten Toyota IQ 1,4 diesel).
 #444044  av ArildM

Tror ikke det er sååå lenge siden Smokey fikk ny frontrute?

Den var i alle fall dåårlig limt :wink:

Ellers har jo fronten forandra seg "litt"?

Begynner å bli nå:

Venter på litt smådeler, den tynne lista mellom listene på bakruta var ikke å få tak i rød lengre, så den blir svart. Kom bare en speed flap (foran framhjulene), frontruta venter vi på, og litt anna småtjafs. Setene er også litt sent ute, håper vi rekker å få trukket dem om, men det er jaggu snart bare 14dager igjen før jeg skal nedover :mrgreen: :oops:
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 74