TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #446311  av magnesmurf

Det må vel uansett toll deklareres, for så å betale moms og slippe toll gebyr :wink:
Poenget var uansett at du har plenty av tid mens dette fraktes, da det nok tar noen mnd å få det hit.
 #446316  av magnesmurf

Blir spennende å se.
Hvis det blir komplett rearcut og du får med LSD, så behold og bruk den. Bilen blir vanvittig mye bedre rundt svinger når du kjører hardt. Du får ikke sleng på samme måten som med den vanlige girkass.
 #446323  av magnesmurf

Du må bruke ledningsnettet fra rearcutet for å få brukt det elektriske speedometeret som følger med rearcutet.
Det spillet da ingen rolle om målerene er speilvendt? De passer jo rett inn uansett. Og når du først får med et ledningsnett som passer til det nye speedometeret og i tillegg får muligheten til å kjøre med diffbrems så du aldri får hjulspin på bare et hjul, og alt er tross alt fortsatt orginalt slik som det var i 99 modellen, da er det vel ikke noen grunn til å ikke gjennomføre det? Er jo ikke akkurat noe særlig ekstra jobb.
Du har jo allerede konvert til 94+ shortshift giring, og regner med at du trår til med 94+ understell når du først har byttet til beams :wink:
hadde ikke jeg måttet bytte hele ledningsnettet for å få speedometeret med oransje tall hadde jeg slengt det inn tvert når jeg allikevel måtte bytte skiver. 8)
 #446332  av magnesmurf

Selve konverteringen til LSD er jo egentlig bare bytting av girkassa. Forskjellen er jo bare at det nye girkassa inneholder en annen differensial som ikke tillater hjulspinn på kun det ene hjulet, siden den har diffbrems/diffsperre.
Siden dette er nyere girkasse er jo speedometeret elektrisk styrt. Så du må benytte det nye ledningsnettet. Tror ikke det lat seg gjøre å bygge om girkassa til mekanisk speedometer, men det må du i så fall sjekke med David.
For å legge nytt ledningsnett må du skru ut interiøret, men gjorde jo det på min bil når jeg byttet interiør. Det er egentlig en ganske enkel og grei jobb. Dashbordet trengs nok ikke å fjernes, men stoler, teppe, midtkonsoll og en del deksler må ut.
uansett hvordan du velger å gjøre det må jo ledningsnettet skjøtes sammen med det gamle det sted. Om det gjøres i motorrommet eller ved speedometeret spiller ikke så stor rolle.
turtelleren må også få en omformer hvis du benytter den gamle pga svakere signal fra veivsensor på den nye motoren kontra den gamle, og da slipper du omformeren med det nye speedometeret.
Så selv om det blir litt ekstra koblingsjobb og ledningstrekking, er det egentlig ikke snakk om mer ekstra jobb enn et par timer vil jeg tro. Forskjellen blir jo at du oppgraderer mer enn bare motoren, siden girkassa vil gi deg bedre kjøreegenskaper. Sånn sett er det jo en ganske billig ekstra oppgradering i tilegg til motor.
 #446344  av magnesmurf

Vil tro at det er mulig å bygge om girkassen til lsd, men vil tro det er enklere å bygge om til elektrisk speedometer, noe som egentlig er ganske enkelt, var Hvertfall det jeg prøvde å få frem i forrige post...
 #446354  av magnesmurf

Blir uansett artig å se.
Regner med at David absolutt anbefaler deg bruke kassa med LSD hvis det følger med når du kjøper motor.
 #446374  av magnesmurf

Interiøret i en mr2 er så lett å skru inn og ut, at det bør absolutt ikke være noe problem. I værste fall kan jeg alltids være behjelpelig med å fjerne alt interiøret ditt skånsomt før du leverer bilen til David. Jeg har jo gjort det noen ganger før i min bil, og det er egentlig veldig enkelt.
Tror nok David skal få det til også. I værste fall må du bare kjøpe et par nye klips hvis de ryker, og de er ikke dyre.
 #446377  av ArildM

Aboslutt enkelt å skru ut interiøret i SW20. Corolla E10en min er en heelt annen sak, finner ikke ut hvor man skal begynne en gang i forhold til demontering, der tror jeg alt er klipset. Så det bør ikke være noe problem å demontere og montere sammen igjen :)
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 102