magnesmurf skrev:Stemmer bra med 3mnd mellom lakkering og polering. Men det er vel ikke noen vits i å lakkere hele siden grunnet en ripe? Hvertfall ikke hvis ripen lar seg polere vekkVeldig fornuftig dette, så skal høre hva de kan tilby og hva de anbefaler. Hjulbuene er noe jeg har tenkt å gjøre nå i noen sesonger, så det vil jeg gjøre, men lakkering tar jeg ikke noen avgjørelse på enda. Hvem vet, kanskje de gir et tilbud om hellakkering.... uansett moro å høre rundt hva det ligger på med hellakkerig her.![]()
Samme med steinsprut, i og med at de kan fylles i og poleres opp.
Mtp hvor mye av bilen du kaskje skal lakkere, høres det ut som om du nesten like gjerne kan hel lakkere bilen... Kostnaden blir jo omtrent den samme som når du tar halve bilen.
Har et godt råd til deg: Hele vitsen med detailing er jo å restaurere lakken.
Begynn heller i andre enden: Få polert opp og detailet bilen skikkelig først. Blir du ikke fornøyd med resultatet kan du heller lakkere de delene du ikke er fornøyd med. Trenger uansett ikke å polere en nylakkert flate, med mindre de har gjort elendig jobb under lakkering. Så da er det bare å slenge på litt voks 3 mnd etter lakkering.
Husk at alt som blir lakkert i deler kan ende opp med feil farge nyanse også, litt kjedelig hvis bilen blir seende ut som et fargekart av forskjellige nyanser.
Spar heller pengene og se ann resultatet av detailingen.
Blir du ikke fornøyd finner du akkurat den fargen du vil ha på mr2en og får bilen hel lakkert i drømmefargen
Ang. ripen så har denne vært der siden jeg kjøpte bilen. Det ser ut som noen har gått med en bilnøkkel, eller en annen hard gjenstand langsetter forskjermen og til midren av døra

Å iforhold til fargeforskjell, så har dette lakkeringsverkstedet et godt rykte for å finne riktig farge og det er fagfolk som er spesialisert på lakkering;
Vi bruker den nyeste teknologien for å finne fargen på bilen dinhttp://www.spieshecker.com/no/no_NO/col ... oRuEllEwsM
Er ikke tilfeldig at det er nettopp disse jeg har kontaktet

TOYOTA MR2 SW20 - BLACKBIRD