Virker som alt er i orden.
Det at du står på tomgang med varmeapparat og musikk osv på, gjør at du bruker mer strøm en dynamo produserer, noe som igjen naturlig nok tapper batteriet.
Hvis du skal måle krypstrøm, være klar over at det går et par minutter før alle systemer i bilen slår seg av, etter du har tilkoblet multimeter mellom batteri og polsko. Så det er resultatet når alt av lamper osv i bilen har slukket du må forholde deg til.
Vær også obs på at det som oftest ryker på disse bilene og som resulterer i strømtyver er dørbryter. Selve bryteren slutter å lukke, slik at kupelys og lys i dører blir stående på selv om døren er lukket. Noe som igjen bruker strøm.
Skal du måle spenning på dynamo når den lader bør den ligge mellom 14,2 og 14,8 Volt.
Batteriet er hvertfall friskt, så det tyder nok bare på at det var dårlig ladet og at du brukte det opp når alt det elektriske sto på i 20 min.
Det at du står på tomgang med varmeapparat og musikk osv på, gjør at du bruker mer strøm en dynamo produserer, noe som igjen naturlig nok tapper batteriet.
Hvis du skal måle krypstrøm, være klar over at det går et par minutter før alle systemer i bilen slår seg av, etter du har tilkoblet multimeter mellom batteri og polsko. Så det er resultatet når alt av lamper osv i bilen har slukket du må forholde deg til.
Vær også obs på at det som oftest ryker på disse bilene og som resulterer i strømtyver er dørbryter. Selve bryteren slutter å lukke, slik at kupelys og lys i dører blir stående på selv om døren er lukket. Noe som igjen bruker strøm.
Skal du måle spenning på dynamo når den lader bør den ligge mellom 14,2 og 14,8 Volt.
Batteriet er hvertfall friskt, så det tyder nok bare på at det var dårlig ladet og at du brukte det opp når alt det elektriske sto på i 20 min.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren 
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.

1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.