TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #452212  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Så lenge batteriet er tatt ut av bilen trenger du ikke tenke på det. Fikk ikke med meg at det var tatt ut, så trodde bilen sto og tappet batteriet i løpet av noen måneders tid.
Skjønner :) Da gjør jeg som jeg har pleid vinterstid ;) Men vil begynne å sette batteriet på lading når den står i garasjen. Er ikke en hverdagsbil, så det hender det går 1,2-3 uker mellom hver kjøretur.
 #452841  av ArildM

Hærlig :D vil gjerne sitte på en gang :mrgreen:
 #452844  av magnesmurf

GhostRider88 skrev:Da har man fått prøvd beams'en. Det første jeg merket var at den føles sterkere i alle gir og det er krefter gjennom hele registeret. Der jeg før har måttet gire ned, kunne jeg nå holde 5'gir uten turtall fall.
Noe annet som også stod frem var at den ikke lenger "rykker" når jeg tråkker inn gassen som før. Med min gamle 3sge fikk jeg et turtall kick når jeg presset gassen i 2'gir på 4000 omd. Når jeg gjør det samme nå, drar den hele veien opp mot rødlinja, girer til 3'gir og den drar så jeg trykkes tilbake i førersetet. Herlig følelse!
Her spiller nok vvti'en en stor rolle 8)

Dette lover godt for årets mr2 sesong :D

Så et annet spm. Pæra i tåkelys bryteren har sluttet å lyse. Regner med at det er pæren som er gåen, siden bryteren fungerer ellers. Har kjøpt en fint brukt på ebay (pluss en original myntholder som skal inn i den ledige plassen ved siden av bryteren :wink: )... Er det bare å vippe bryteren ut når jeg skal bytte den?
slik som på bildet under;

Bilde
Høres ut som om innvesteringen var verdt hver eneste krone :)
Bryteren lar seg enkelt vippes ut, men er usikker på om pæra inni bryter lar seg byttes. Har for meg at det er en led diode, og at du må lodde inn en ny. Hvis du har kjøpt ny bryter er det intet problem. Bare trykk skru løs panelet og dytt bryter ut fra baksiden.
 #452845  av GhostRider88

Ja, det var veldig moro og jeg smilte hele turen. Har lagt ut mye penger på dette, men resultatet og følelsen av å kjøre den gjør mer enn opp for dette. Nå er det virkelig drømmebilen som står i gården min :)
Synes også at den generelle kjøreopplevelsen er bedre og dette har nok med at flere ting som clutch, lagre, bremseveske pluss diverse ble byttet av toyparts. Føles tight og fin i giring uten noe synk-symtomer i andre gir. Ja, kan nesten gå så langt at jeg føler å ha fått en 1999 mr2 ;)

Kjøpte en brukt bryter (MR MR2 på ebay) da jeg også antar at det ikke er så lett å bytte pære. Da skrur jeg av panelet under rattet (mener det er 4 skruer) og vipper den ut fra baksiden :) Er bare en bagatell sak, men liker når det som er ment til å lyse, faktisk lyser :)

Fant et bilde som viser prosessen:

Bilde
 #453101  av GhostRider88

Litt småsnacks er bestilt;

MR2 Gas Spring Engine Lid Prop Rod MK1 MK2 Hood
PROLift BlackMAX Kit which includes:
All Black Gas Strut
Black Powder Coated Brackets
Black Metal Ball Sockets
Bilde

og

MR2 Gas Spring Prop Rod SW20 SW21MK2 Hood Lift Kit
PROLift BlackMAX Kit which includes:
All Black Gas Strut
Black Metal Ball Sockets
Bilde
Bilde

Blir mer praktisk og jobbe i motorrommet og under panseret med disse, samt det står i stil til bilen :)

Var en tur innom Magnesmurf og feilsøkte litt mer hva som trekker strøm når bilen står og vi fant at det er alarmen. Å siden selve alarmsirene-boks-greiene er klippet, så fjerne og ryddet han like så godt opp. Dessverre så er alarmen koblet inn i selve ledningsnettet i bilen så kobles den helt fra, så starter ikke bilen. Så løsningen var å koble inn alarmen og sentrallåsen. Nå har jeg fremdeles sentrallås og startsperre (tror jeg), men alt det unødvendige som sensorer og ledningskrøll er borte :) Mener også at krypstrømmen gikk litt ned, uansett så kan den stå i 10 dager pluss/minus 10 timer før batteriet er tomt. Så løsningen har vært å kjøpe en god lader:
Bilde

Å lade via hurtigkobling de gangene jeg vet den skal stå over en uke :)

Litt flaut å se at det tar 15 min å skru opp dash og følge og klippe alarmen, mens jeg brukte timer på å bytte pærer i dashen.... :roll:

Fikk også inspisert bilen til sommerens detaling :)
 #453104  av magnesmurf

Du har sentrallås, men ikke startsperre. Sentrallåsen testet vi jo, men siden alarmen er innaktiv og ikke utløses tror jeg ikke startsperren er der lenger.

Ellers fant vi jo også ut av hvis du brukte nøkkel isteden for fjernkontroll til låsing av bilen, ville troligvis bilen kunne stå lenger enn 10 dager før batteriet er tomt, siden krypstrømmen minket når alarmen ikke var "påslått"
 #453105  av ArildM

Hva med å lage en enkel hovedstrømsbryter noe sted litt skjult?
Enkel fiks om du skal ha den stående en stund uten å måtte koble på lader hver gang du vet at den skal stå mer enn 10 dager? Og hvem planlegger vel å la et slikt smykke stå i mer enn 10 dager i sesongen? :)
 #453108  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Du har sentrallås, men ikke startsperre. Sentrallåsen testet vi jo, men siden alarmen er innaktiv og ikke utløses tror jeg ikke startsperren er der lenger.

Ellers fant vi jo også ut av hvis du brukte nøkkel isteden for fjernkontroll til låsing av bilen, ville troligvis bilen kunne stå lenger enn 10 dager før batteriet er tomt, siden krypstrømmen minket når alarmen ikke var "påslått"
Slik var det ja :)
ArildM skrev:Hva med å lage en enkel hovedstrømsbryter noe sted litt skjult?
Enkel fiks om du skal ha den stående en stund uten å måtte koble på lader hver gang du vet at den skal stå mer enn 10 dager? Og hvem planlegger vel å la et slikt smykke stå i mer enn 10 dager i sesongen? :)
Det er jo en mulighet, men siden den nå kan stå bort imot 14 dager uten bruk, samt at jeg har montert hurtigkobling for lading etter "alltid beredt" prinsippet, stresser jeg ikke med dette. Var jo ikke så mye krypstrøm det er snakk om ca 0,2A mener jeg det var. Om jeg gjør noe, blir det i tilfelle å få noen proffer til å legge opp ny alarm om en god stund :)

Har jo alltid vært slik i mitt eie når jeg tenker meg om, og har ikke hatt problemer sommerstid (står aldri mer enn 10 dager uansett ;) ). Ble bare litt annerledes når jeg fikk bilen tilbake i vinter og hadde bilen ståenes i noen dager i minusgrader. Men nå vet jeg at Mr.2 blir grinete og vanskelig, så det er nok best å sette han på vedlikeholdslading i vinterhalvåret ;)
Sist redigert av GhostRider88 den 14 apr 2016 15:05, redigert 1 gang totalt.
 #453109  av GhostRider88

SÃ¥ til noe annet....

Antennemotoren begynte plutselig å feile og bare slurrer. Dette er et vanlig problem, så jeg koblet bare fra strømmen til antennemotoren. Får fremdeles inn gode radiosignaler, å den er finere uten antennen oppe. Ble mindre radiostyrt bil-preg nå. :)
Har egentlig irritert meg over at den går opp hver gang jeg skrur av og på sterioen når antennen er koblet i. Å legge penger i noe om (etter min mening) bryter linjene på bilen gidder jeg ikke. Å jeg får fremdeles signaler. Når jeg kjøper ny spiller, blir det DAB og da brukes ikke den innebygde antennen uansett....
 #453117  av marlboro1310

Høres lovende ut dette du skriver, hvordan har du gjort det med ombyggingen her? Har du hatt BT på banen noe? Ser flere har godkjent MR2 Turboene sine nå om dagen, virker som om det er lettet litt og er mulig å gjennomføre nå...
Ellers flott bil! :D
 #453128  av GhostRider88

Ja, denne sesongen er det på tide med ny spiller i bilen, og nå med DAB+. Denne gang blir det en 2-din spiller. Sett på denne:
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... atid=5&id=

Tenker det er greit å slå til med en kvalitetsspiller når jeg først kjøper, samt at jeg nå (med snart en galaxy s7 edge) får masse muligheter.

Vet ikke helt hvordan det er med montering av antennen til DAB, men finner ut av det...
 #453129  av magnesmurf

Du må ha løs antenna i frontruta. Vi kan evt tre ledning innenfor dekselet til a stolpen når du kommer hit neste gang :wink:
 #453130  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Du må ha løs antenna i frontruta. Vi kan evt tre ledning innenfor dekselet til a stolpen når du kommer hit neste gang :wink:
Da ar vi en plan :)
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 102