Endelig fått bilen hjem i garasjen, men hadde et problem med at turbo 2 ikke kom på.
Er egentlig bare 4 faktorer bortsett fra hærpa turbo som gjør det..
vakuum lekkasje
VSV
Actuator/spjeld i rør
trykktanken
Koblet om til ttc for å sjekke om det var en vsv som tulla, det hjalp ikke. max 0,5bar trykk..
begge acuatorene bevegde seg som de skulle og holdt på vakuum.
tok av slangen til iacv actuatoren for å høre om det var trykk i systemet etter en kjøretur.. det var det ikke.
mistenkte da trykktanken under innsuget den fungerte som den skulle..
fant ut at den holdt trykk og fungerte som den skulle.
Slangene var jo nye så jeg gikk på de til slutt, A porten på trykktanken går til Y pipen og B porten går til vsv og actuatorene som styrer til turbo 2 (Iacv og egcv) så det måtte være langs den ruta.
fikk lånt en trykktank av en kompis som jeg tenkte jeg skulle bruke til testingen, slik at jeg kunne gjøre alt fra panser siden;-) tanken var å bypasse vakuum rørene som går bak motoren og ned til trykktanken, for å sjekke om kanskje det var noe der..
tok av slangen som kalles for Y pipen for å koble på trykktanken, den var PLUGGET tett! ikke rart det ikke var trykk i tanken og at actuatorene ikke åpnet seg..
Forrige eier av kitet kjørte jo i permanent ttc (fjernet Iacv spjeldet og ståltråd på egcv actuatoren for å holde den åpen)
Mulig han nevnte dette når jeg henta kitet, men da var jeg vel for gira til å høre etter
Slangene som stod på kitet var nye så de ble ikke byttet..
etter all lesing og sjekking så var det noe så enkelt
Men har ikke vært forgjeves, har jo lært mye som man ikke visste om twinturbo systemet;-)
Hadde beklageligvis bare blå silikonslanger...