TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Synkronisering fra 2-3 og visa versa

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#42219  av Christian

Går det ikke ann å få tak i ei ny kasse med en eller annen form for garanti da? Billigre det...?

#42220  av Christian

Går det ikke ann å få tak i ei ny kasse med en eller annen form for garanti da? Billigre det...?

#42237  av sindrejl

hva koster det å få skifta sync ringene da? regner med dette er sånnt jeg ikke kan gjøre selv :)

#42244  av angrykid

Snakket med en kompis av meg, og for å fixe kassen på mr2, så må jeg ned med kassa, og da må jeg ut med motoren, for det er lettere å gjøre det mens motoren er nede enn å begynne å dele når den er fastmontert. Selve kassa vil jeg tro er litt pes å få bytta ting, men jeg vil fort anslå ett par dagers arbeid om du ikke har tilgang til ordentlig verksted samt verktøy.

Har du det, altså løftebukk og mulighet for å ta ned motor, vil jeg tro at dette er noe som kan gjøres på en dag, uten at jeg skal gå så veldig god for det jeg skriver nå. :)

#42259  av Christian

Da må du ha gjort det før tror jeg, og likevel høres du ut som skikkelig stress skruing. Man kan ta ut kassa uten å ta ut motoren på en mk2, vet ikke om det går på mk1? :)

#42264  av sindrejl

høres ut som en 5-6000kr jobb å skifte sync ringer.

#42267  av Christian

Tror nok det er ett minimum om man skal sette bort jobben ja.
Kast'n, kjøp ny :wink: (brukt)

#42295  av Mr2 Mk2

Christian skrev:Da må du ha gjort det før tror jeg, og likevel høres du ut som skikkelig stress skruing. Man kan ta ut kassa uten å ta ut motoren på en mk2, vet ikke om det går på mk1? :)
Joa vi har bare pelt av kassa..Amund hadde en brukt kasse men det solgte han forrige uke :( Men han hadde en noe defekt også,så var ute å hentet denne idag får se imorra om det er noe vi kan bruke..Krysse fingrene :)

#42345  av chris

Funker fint å få ut kassa på mk2 ja, uten å ta ut motoren mener jeg

#42537  av Mr2 Mk2

Yeai kunne bruke delene jeg trengte fra kassa til Amund,så stooor takk til han for at han sparte meg for 3600! :shock:
 #45477  av skody

Hei og hå karer!

Sitter og leser om girkasser og stell jeg. Noen som vet hva det koster for ei brukt kasse med 5 eller 6 gir?

Lurer litt på det og jeg ama, for jeg skal kjøpe en halv bil nå med tverrstilt motor. (4A-GE). De får inn en bil med 5 og en med 6 gir. Lurer på hva disse kassene er verdt.Håper den ene eller begge har LSD for da kjøper jeg tvert! hehe...

(For den som ikke leser mellom linjene; Jeg skal SELGE ei sånn kasse snart!;-)

EDIT: Merkostnaden min er ca. 3500,- for 6.trinnskassa og jeg MÅ jo få igjen minst 3500,- + verdien på ei 5.trinns, ellers gidder jeg ikke.