TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nervøs ved harde nedbremsinger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#22788  av CelicaGT

Last ventilen er iorden, og bremsefordelinga er ok. Har fått det sjekka.
Eg må vel til med ei lita oppgradering av dempere og fjører.
Nokken som veit om forhandlere av stabbstag til t20???

#22806  av CelicaTurbo

tja, jeg sjekket fensport, H&R, Eibach og whiteline sine sider men der står det ingen tegn til kraftigere krengestag bak. Fensport hadde stabstag fremme men da vil du understyre mer med et slikt.. ellers hadde whiteline for ST18 men ikke ST20 :? Kan ikke hjelpe deg dessverre.

#22815  av CelicaGT

Trur eg skal gå igjennom forhandlere av rallly deler, dette er samme oppheng som på Wrc Celica'en og da må det vel gå å få tak i den veien.. :?:
Nokken som veit om forhandlere for slikt???

#22834  av CelicaTurbo

det er vel heller dette han burde fått seg?

http://www.takakaira.com/asp/template.a ... PpkmLnjqMl

om jeg forstår det rett er det krengehemmere selv om både form og plassering pleier å være litt annerledes..

Men det er godt mulig demperstag også hjelper men det har vel ikke så forferdelig mye med rulling av bilen å gjøre, men heller for å motvirke endring av hjulstilling. Er mulig å montere dette bak men det krever nok litt tilpasning av plasten i bagasjerommet for å få en slik til å gå mellom dempertårnene der, samt at du reduserer kraftig den nyttige plassen som man kunne hatt om man felte ned setene..

#22842  av CelicaGT

¨Demper stag bak trur eg ikkje eg treng å modde plasten..Det er luker der bak for å komme til skuene som held fjørbeinet oppe :)
På denne forstillinga er det ein camberarm som i sving gjer til at eg har ca 0 grader i camber... litt vanskelig å forklare.. :? Større kontakt flate på dekket som igjenn skal gjere den meir stabil i sving...
På stabbstaget kan eg sette på harde foringer...

#22856  av CelicaTurbo

den "luken" som du kaller det står vel over demperen, mens stabstaget må komme til dempertoppen fra siden, er verdt å undersøke ihvertfall. Ellers er det superstrut du prøver å forklare? Kan jo gjerne komplisere ting i understellet det da, jeg trodde egentlig at det kun var superstrut på forakselen men jeg kan egentlig lite om det der så ikke ta det for sikre ord akkurat :)

#22894  av CelicaGT

Luka til dempartårnet er på sida slik at ein kan kanskje klare å få inn eit tverrstag.. Eg rota litt her...det er super strut framme og mcp bak.
Men som sagt er det fronten som stuper, og feilen ligger vel både framme og bak. :)
D blir senking og nye dempere iløpet av vinter/vår.
Kanskje eit tverrstag og kanskje harde foringer rundt stailisatorstaga framme og bak

#23061  av ST205

Det er montert stab. stag originalt bak på min.

Litt ugunstig hvis man har mye bagasje med seg.

#23067  av MRQuoc

ST205 skrev:Det er montert stab. stag originalt bak på min.

Litt ugunstig hvis man har mye bagasje med seg.
bagasje ? hva skal man med bagasje ? :mrgreen:

#23082  av CelicaGT

ST205: Få sjå et bilde da!! :)
Må ein tur på toyota og sjekke pris...

#23210  av ST205

Nå er dette med meg og bilder ganske håpløst. Av den enkle grunn
at jeg ikke har digitalkamera.

Måtte låne kamera av foreldrene mine, da jeg skulle ta bilder av bilen.

Dette "staget" går bare tvers over, altså mellom støtdempertoppene.

Legger ved et bilde av staget som er foran i motorrommet.
Bilde

#23213  av CelicaGT

Har samme type framme, men har du bilde av staget i bagasjerommet??
Var ned på toyota og han skulle sjekke pris på stag bak til meg.
Vil bere sjå korleis det ser ut med eit sånt stag bak... :)

#45833  av Speeder

CelicaGT skrev:Har samme type framme, men har du bilde av staget i bagasjerommet??
Var ned på toyota og han skulle sjekke pris på stag bak til meg.
Vil bere sjå korleis det ser ut med eit sånt stag bak... :)
Løfter denne tråden jeg.... Har du fått noen løsning på problemet?

Jeg har også lyst til å se bilder av tårnstag bak... :wink:

#45834  av sindrejl

jeg har ikke bare lyst til å se bilder, jeg vil også ha stag bak.. er sånne luker jeg kan åpen opp for å montere stag til meg også