Om noen lurer på så er lettet svinghjul på 3sgte motor sterkt å anbefale!
Mulige negative sider med lettet svinghjul:
- Har ikke noe "flywheel chatter" slik som jeg ser på en del videoer på nettet.
- Kanskje ørlittegrann vanskeligere å få en helt jevn start nå i 1.gir, men absolutt ikke noe problem eller vesentlig verre enn oem clutch / svinghjul.
Positivt:
Responsen fra motor er bare helt magisk! Mye av den seige følelsen jeg forbinder 3. gen 3sgte helt borte. Motoren virker mye kjappere på å respondere ikke bare i fri, men også om man skal gi på litt gass. Virker bare generelt sett mye friskere og kjappere responsmessig.
10/10 would do it again!
Neste steg videre:
- Fult bytte av Polyforinger i understell. Koni og eibach demperne er bare magisk, men føler fremdeles at det er litt "vugging" før den er helt på skinner. Så en del foringer (som sikkert er originale...) som er synlig dårlige, så her blir det full utskiftning. Husker enorm forskjell på AW11 etter å ha gjort samme jobben i Latvia. Ble nybil følelse med en gang

- Få montert foringene i girsjalteren i kupeen, har alt nytt fra Toyota, blir bra å få fresha opp alt her nå. Ble merkbart bedre bare med nye foringer på sjaltern på girkasseside.
- Støydemping. Har bestilt betyl matter fra tyskland (11.5eur per kvadrat). Samt dempermatter (både 5 og 10mm matter). Satser på en siste gang med full demontering av interiør
Dette er en av de siste store tingene jeg føler bilen trenger før den er klar for å brukes, mye!