Ny dag, nye muligheter
Fikk tatt ut speedo og fjernet de retarderte blå LED pærene, er ikke mulig å se hva som står der i mørket nesten, å blått lys fucker ganske bra opp nattsynet ditt, satt inn 8000k hvite LED med 300 grader lysvinkel, dette virket meeget bra, bortsett fra helt helt nederst er hele panelet 99% lik belysning, gode greier, montert det inn igjen, dimbare var dem også, så nå ser det mye mer moderne ut inni der istedenfor den slappe halvgrønne originale belysningen hehehe.
Så har jeg fått revet ut alle jalla stereokabling, dem lå sånn cirka over alt av skarpe kanter, og dem var tapet sammen til en tjukk klump hele veien, ja klart det blir dynamosus av sånt!
Forsket mer på push to start systemet, jeg sliter litt med dette i forhold til gamlebilen, det kan jo hende det jeg har ikke virker som det skal, men sånn rent prosessmessig så virker den grei, mulig jeg må koble om en sak bare.
Jeg har koblet på IGN 1 den permanente strømgivende tenning på bryteren til styreboksen, denne er på hele tiden også når startmotor går.
Jeg har koblet på IGN 2 den kabelen som er strømgivende også når bilen går og når tenning er på, men denne forsvinner når startmotor går rundt, for så bli "ON" igjen når startmotor ikke går lenger.
ACC er på ACC selvsagt.
Starterkabel er på ST1 og ST2.
Bilen går helt fint med nøkkelen, men jeg får ikke boksen til å starte bilen, tenning å alt går som normalt, startmotor også, men får ikke fyr, jeg husker det var noe lignende på forrige bilen jeg monterte dette på,
men jeg klarer IKKE huske om jeg koblet om som jeg skal beskrive her nedenfor sist jeg gjorde det, jeg tror det men husker altså ikke :
Må IG1 og IG2 ha strøm HELE tiden mens starter går? En av dem kan liksom ikke bare ikke ha det mens en kjører startmotor ? Se bildet her, på meg så virker det som at når boksen ikke sender strøm til IG2 mens starter går, så får en heller ikke fyr i maskinen, virker dette logisk ?
For på bildet her er det under start tilslutning mellom IG 1-> AM1 -> ST1 og ST2-> IG2 -> AM2
I min boks forsvinner alså IG2 mens jeg forsøker starte, men ST1 og ST2 får strøm fra boksen direkte, som er bare et signal ned til starterrele.
AM1 og AM2 er forholdsvis strøm inn til sakerne.
Boksen har 30A kapasitet på hver av IG kanalene, hva om jeg bare lasker den som alltid er på under startmotoraktivitet også bort til IG2 sammen med den? Da vil den jo dele belastningen så lenge bilen går.
Noen elektrisk guru som er enig at IG2 må ha strøm hele tiden for å få start også ? Ref bildet under.
Bilen går om jeg har satt nøkkelen på, da kan jeg bruke boksen til å starte uten problem.
https://www.dropbox.com/s/8j3u9a95hra0p ... d.jpg?dl=0 IGN Tilkobling under nøkkelbryter.
https://www.dropbox.com/s/v45z1dvmrr824 ... 1.jpg?dl=0 Se å lær forrige stereoinstallatør, man driller ikke delefilterbokser i dørtrekket på utsida!!
https://www.dropbox.com/s/vxebz7r5aca9c ... 7.jpg?dl=0 Rusk
https://www.dropbox.com/s/uvekrg3tyjxsu ... 9.jpg?dl=0 MYE lettere enn jeg trodde.
https://www.dropbox.com/s/fq8mkh98y7ndq ... 0.jpg?dl=0 Noe støvete her i garasjen, men Boostgaugen har kommet og ser bra ut! 60mm med LCD skjerm i midten med spenning, oljetemp,oljetrykk, alle følere følgte med og dem skrev 15 euro value istedenfor 100 på pakken, TAKK for at dere sparer meg for Norsk avgiftstyranni, love you guys <3 <3

Venter bare på Podden nå som skal nederst i A stolpen.
https://www.dropbox.com/s/2xppoo065k8g5 ... 5.jpg?dl=0 Store elementer krever stikksag-fu, lastbildekksplater er yppersteprestnivå, tåler alt av vær og temperaturer, får holde greit inni ei dør på en sommerbil
https://www.dropbox.com/s/rjiay2sanaeer ... 4.jpg?dl=0 Takk for i kveld <3