Om du ikke klarer å finne merket på veivakslingen, så kan du løsmontere nedre deksel og løsmontere reimhjul, se bilde :
Deretter kontrollerer du at kamakslinger liner opp i TDC også, om ikke må du ta en omdreining til :
Sett motoren i TDC før reimskifte, og så bruker du en svart sprit-tusj til å merke en tann på veiven, og også en tann på hvert reimhjul, bruk bremserens først!, matche disse merkene dine bort på blokk/topp med gode opplinede merker, da har du dobbel sikkerhet av hva du har gjort og kan kontrollere deg selv at ingenting har flyttet seg når du knøder på ny reim, slik har jeg skiftet reimer over 10 ganger på flere motorer, du er safe som faen her om du gjør det slik, husk å tre på reima slik at den siden mellom veivaksel og første kamaksling er god å stram, her skal det være INGEN slakke, samt slakke mellom begge kamakslinger skal ikke være tilstede, all slakken din skal være på strammehjul-siden
Når du holder på å drar i dette her, er det veldig lett at noe kan vri seg, holdt ett godt øye opp mot det her, klemme litt på reimen for hånd der strammeren sitter er en god ide, da vi du få enda bedre tension rundt hele reima, sjekk at ingenting slakker noe annet sted enn der strammeren din skal inn, typisk lett at en tann hopper på vannpumpe eller oljepumpe, noe som ikke har NOE å si for akkurat de to komponentene, men om det flytter seg slik at en tann hopper over veivaksel f,eks? Da flytter du begge kammer 1 tann, noe som er bad 4 bizniz.
Roter motor for hånd to hele omdreininger, om du liner opp TDC igjen og dine egne tusjmerker uten problem, da har du vært flink gutt

merk : Øøørlite forskjell mellom tusjmerkene dine er forventet, en hel tann er ikke!
Om du absolutt ikke finner TDC merket på noen måte, så er tusj-måten safe uansett situasjon, for målet ditt er å bytte reimen uten at noe som helst flytter seg, har gjort dette også på trassige motorer uten noe særlig merking
Benytt også sjangsen til å kontrollere ventilklaring, dette er dritlett når du har motor ute, camshaftloben skal peke rett opp, mål under mellom bucket og kamaksel.
Om du må til å shimse her, så er det NÅ du må gjøre det siden regreim skal av uansett, og siden kamakslinger har merker som peker rett opp og lette å se, sett dem hit før du evt demonterer, siden du har gen 3 har du shim under bucket, å kamaksling MÅ av.
Om du må shimse? Mål shimsene du plukker av å line dem opp, skriv ned hva dem målte på alle å hva du har plukket ut, så trekker du fra hvor mye du må ned i shim, så kjøper korrekt shim, hit me up om du trenger hjelp med slikt, har shimset flere motorer og det er ikke så grusomt vanskelig, men veldig mye trassig demontering på 3sgte, du bør absolutt sjekke/gjøre om nødvendig når motor er utem intervallet på 3sgte er 120 tusen km, dvs de fleste rearcuts er i sonen der dette bør sjekkes, det er ikke en veldig kjent sak at dem blir for tighte, men en vet aldri, do it anyways.
Skift clutch og lagring også, og slavesylinder
Med motor ute, sjekk alle små rør og slanger bak/rundt turbo, bak toppen under innsug mellom blokk/topp, alle små vannslanger du aldri har sett før, bytt dem og sett på kraftige slangeklemmer, disse er MEGA kuk å komme til med motor i bil...
Og skift grommeten på PCV ventilen din, alltid en trassig en som coater toppdeksel
Angående den viften du har kjøpt, sjekk at den oppfører seg som en "puller" og ikke en "pusher" der den står, du vil ikke at den skal presse luft ut mot luftinntakssiden, dette fanger varm luft i Intecooleren din, long story short, den skal suge inn mot motorrom, grunnen til at omtrent alle vifter er montert sånn er at alle puller-vifter er 20% mer effektive enn pushervifter, google it if you want
En jeg kjøpte som direct replacement til original radiatorvifte på min gamle ST185 blåste luft FOROVER, dette fanget varmluft i radiator mot luften du møter når du kjører, å bilen ble varm i 80... haha, måtte koble den om så den gikk andre veien, derfor, dritviktig å sjekke vifteretning, spesielt på intercooler for du vil aldri merker det på noen måler eller noen ting.
Btw guys, jekketralle og en palle med en klosse på riktig sted under bunnpanneskruer like ved regreim er super på 3sgte removal, om du har en du kan låne, lang å fin å du kan dra ut motoren å manøvrere den som ønsket
