Avgjørelsen ble ikke tatt på noe lett vis, så absolutt ikke. Dette var en avgjørelse tatt med 100% sikkerhet etter en dalene interesse og glede over eierskap over flere år. Jeg angrer ikke, men det er klart det er rart å se en bil man har eid i nesten 10 år gå videre. De aller fleste turene ble turer til jobb, og det er rett og slett demotiverende når man møter på sivil hver dag, du ligger å daffer i 80 i 5 gir, og om det skulle bli sol så er det 30grader pluss pluss og kokende varmt i forhold til en IS300h som fungerer mye bedre i den sammenhengen på alle mulige vis.
Cars&Coffe i Trondheim er jeg lei av, og ellers er det få og lite treff som frister. Banekjøring er risikabelt med en strøken bil, samt der også har det blitt nye og mye strengere krav siden min ungdomstid på ACR hvor det var stappfult av TS-ognere og det eneste du trengte var ny bremseveske og hjelm for å kunne kjøre fritt nesten hele helgen.
Avgjørelsen føles fortsatt helt rett ut for min del, og ser ikke mørkt på en stund uten en ekstra hobbybil.
Om det skulle bli behov dukker det sikkert opp en gammel Toyota i garasjen. Kanskje en høyrestyrt JDM bil en gang i tiden? Men akkurat nå er det bare helt greit å ha 2 biler i garasjen.
Liften er lett tilgjengelig og kan brukes og jeg slipper å vaske Smokey hver gang jeg kjører den. Er noe med tiltaket det blir når bilen må heises opp og ned hver gang man skal bruke den nesten. Blir det regn så blir en av bilene stående ute osv. Førsteverdensproblem, men problem nok uansett.
Bilen gikk til en entusiast og jeg har troa på at den vil leve videre i mange år til
Neste bil jeg vil ha skal forøvrig være 100% godkjent iht vognkort. Ikke at det var noe problem med Smokey noen gang, men uvissheten om man skulle få trøbbel i teknisk kontroll etc var også en kjedelig faktor.
Ønsker Smokey et fint liv videre, og håper han får masse turer med 100% gasspådrag