Makk skrev:Har ikke prøvd komboen med bilstein på eibach (selv om jeg har vurdert å bytte til eibach fjærene på den blå for å få litt mer kjørbar bil.magnesmurf skrev:HAr Bilstein dempere på den blå og hadde Koni+Eibach kombo på den gule.Meget bra informasjon her Magne, takker veldig.
Selger forresten settet med Koni/eibach som bare ligger her. Kjørt ca 1500km på det, siden nytt. Alle deler nye, inkludert fjærbeinstopper osv. Si fra hvis du er interessert.
Om bilstein. På den blå er de knallharde. Hjelper sikkert ikke med stive TTE fjærer. Men de er like stive som koni på hardeste innstilling.
Om eibach/koni. Denne komboen er like komfortabel som oem. Progressive fjærer gir veldig god demping over store og små humper. Demperene er litt justerebare (rebound) så du kan justere deg inn en del.
Fjærene senker mer enn man skulle tro. Se bilde fra når denne komboen satt på den gule.
Eneste bakdelen med dette er en del senking og temmelig myke fjærer, som gir "bumpsteer"
Så Bilstein B6 og Eibach fjærer er veldig nært OEM da forstår jeg? Noen slags form for båt og att bilen gynger opp å ned 2-3 ganger på en hump er helt uaktuelt (verre enn OEM på KYB, STYR unna lol!)
Men koni på 2/3 av full stivhet med eibach er hvertfall ganske greit. Dog er eibach fjærene såpass myke at du sammen med senkingen får bumpsteer uansett. Tviler på at bilstein demperene vil hjelpe på det, siden det rett og slett er hjulvinklene med senking som gjør dette, og myke fjærer forsterker dette.
Du kan alltids bestille korrigeringskittet til wilhelms raceworks for å rette opp i vinklene som forårsaker dette. Men så var det godkjenning osv da. https://wilhelmraceworks.com/suspension-geometry-kit
Hvis du hater bumpsteer tendenser er det enten mye stivere fjærer som senker minimalt (ikke eibach) eller et slikt kit fra wilhelms.
Har ikke bumpsteer på den blå. Men tte fjærene er stivere enn kjeppen til en jomfru i et horehus

Og de senker ikke allverdens heller. Mindre enn eibach fjærene.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren 
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.

1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.