TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #463655  av magnesmurf

Første litt lenger tur unnagjort idag. Ble kjørt ca 150km uten noen form for problemer eller utfordringer, så dette lover godt.
Med de største felgene og litt for store dekk, subber det litt foran.
Bak går det stort sett greit, men litt subbing i humper. Litt mer camber bak og 245 istedenfor 255 dekk, så løser det seg.
Foran er det litt verre. Camber er på maks som tidligere nevnt.
Så tipper at en kombinasjon av å dreie litt av felgen, så innpresset blir 35-37 istedenfor 32, smalere dekk (205/45 istedenfor 215/45-17, og andre topmounts med mer camber, vil løse det.
Må si at jeg har falt litt for de sorte 17" felgene på bilen, istedenfor 16". Samt at 16" er umulig å finne dekk til. 17" har litt utvalg i dekk.
Vedlegg
20210627_144650 (1).jpg
20210627_144650 (1).jpg (254.09 kiB) Vist 696 ganger
 #463658  av Amund

magnesmurf skrev:Nå hadde jeg gjort en stor innsats for at den skulle gå gjennom ved første gangs visning. Jeg hadde forventet en meget grundig innspeksjon av absolutt alt, hvor det var nødvendig å gå gjennom hver minste detalj. Og var selvfølgelig temmelig nervøs for at de tilpassningene jeg hadde gjort ikke skulle gå gjennom nåløyet.

Kontrolløren brukte 20-25 min på å se over bilen, og så egentlig bare nøye på avgasssystemet og at katalysatorer og 02/lamda var på orginal plassering.
Jeg benyttet orginal potte på bilen sammen med 3 katalysatorer, så bilen var omtrent helt stille på tomgang. Så kontrollør hadde ikke noe problem med å synse at støy var innafor.
Jeg hadde egentlig krav på meg om å benytte orginal luftfilterboks fra donorbil, men bygde en løsning hvor luftfilterboks fra min NA mr2 ble benyttet. Kontrolløren hadde heller ingen problemer med det.
De hadde ikke utstyr for å lese av hjernen gjennom obd port, og han stolte på meg når jeg fortalte at orginal hjerne var benyttet. Han gadd ikke løsne 4 klips på teppet i bagasjerom for å sjekke.
Eneste som ble sjekket nøye annet enn avgasssystem var nr og høyde på fjærer i coilovers. Bremseskiver ble ikke målt, han så at det så orginalt ut, og at orginale felger akkurat passet over, så han stolte på at det var bremser beskrevet i søknad som var benyttet.
Han kommenterte dog at bygget var veldig ryddig og det syntes at jeg hadde vært pirkete med detaljene, så han gadd ikke sjekke så nøye. Hjalp nok også at jeg hadde med 100 sider med dokumenter og kvitteringer som beviste alt.
Han prøvekjørte bilen like lenge som han innspiserte den. Og merket at den var godt skrudd sammen. Så det var ikke noe problem å godkjenne den. Han hadde noen spørsmål rundt bumpsteer når han prøvekjørte, men ellers var alt greit :lol:

Jeg tror dog at det finnes mange kontrollører som er langt nøyere på ting. Spesielt hvis man ikke har mye dokumentasjon, eller kan besvare tekniske spørsmål. Det ryktes jo også at noen steder er langt slappere enn andre.
Ombyggingsgruppa på svv i oslo ble jo lagt ned fordi de ikke var pirkete nok.
Takk for at du deler erfaringen.

Det er nok store forskjeller frå kontrollør til kontrollør ja. Eg har samlet deler over så lang tid, at kvitteringer ikkje finnes på det meste. Har rekna med at han skal sjekke målene på skivene, så tenkte å ta med måleverktør slik at han slipper å demontere felger for å komme til.

Ting er nok ein del meir strøkent på din bil, samtidig som du egentlig hadde fleire pirkete krav å forholde deg til.
 #463660  av magnesmurf

Amund skrev:
Takk for at du deler erfaringen.

Det er nok store forskjeller frå kontrollør til kontrollør ja. Eg har samlet deler over så lang tid, at kvitteringer ikkje finnes på det meste. Har rekna med at han skal sjekke målene på skivene, så tenkte å ta med måleverktør slik at han slipper å demontere felger for å komme til.

Ting er nok ein del meir strøkent på din bil, samtidig som du egentlig hadde fleire pirkete krav å forholde deg til.
Jeg var jo ganske pessimistisk rundt om det kom til å gå på første forsøk.
Men tenker egentlig som så at det bare er å møte opp med mest mulig dokumentasjon og info, forholde seg til deres krav og korrigere utfra det hvis første forsøk ikke blir godkjent.
 #463662  av Amund

Det er vel i grunn akkurat det eg har tenkt også. Har sendt ein haug med dokumentasjon, kvitteringer, bilder osv underveis, så har allerede ei tjukk mappe på bilen :roll:
 #463664  av magnesmurf

Amund skrev:Det er vel i grunn akkurat det eg har tenkt også. Har sendt ein haug med dokumentasjon, kvitteringer, bilder osv underveis, så har allerede ei tjukk mappe på bilen :roll:
Tror ringpermen min til kontrolløren telte over 150 sider :lol:
 #463672  av magnesmurf

Da er bilen kjørt en tank, så det var mulig å måle drivstoffforbruk.
Men blandet kjøring og en del pådrag for å prøve ytelser litt, landet forbruk på omtrent 0,9. Det er litt bedre enn turbomotoren. Kom omtrent 525km før lampa begynte å lyse Gikk på 48 liter på tanken.
 #463674  av ArildM

Helt innafor det :mrgreen:
Selv med snart 20 kroner literen er det morsomme mil bak rattet vi jeg tro 8)
 #463675  av magnesmurf

ArildM skrev:Helt innafor det :mrgreen:
Selv med snart 20 kroner literen er det morsomme mil bak rattet vi jeg tro 8)
Må ikke se på prisen når man tanker :lol:
 #463696  av magnesmurf

Får kost meg litt med bilene også nå.
Cars and coffee idag, med en liten kjøretur etterpå :D
Fikk med meg en kamerat, og vi tok en mr2 hver
Vedlegg
20210704_235641komp.jpg
20210704_235641komp.jpg (247.61 kiB) Vist 658 ganger
20210704_235859komp.jpg
20210704_235859komp.jpg (323.52 kiB) Vist 658 ganger
 #463711  av magnesmurf

Det må brukes 8)
MÃ¥lte litt akselerasjon, men fant ikke korrekt app.
Så fikk bare opp 0-120km/h på 6.5 med hjulspinn og turtallsperre som slo inn i 2.gir.
Vedlegg
20210707_221104komp.jpg
20210707_221104komp.jpg (295.8 kiB) Vist 646 ganger
20210707_221151komp.jpg
20210707_221151komp.jpg (315.26 kiB) Vist 646 ganger
 #463717  av magnesmurf

ArildM skrev:Heftig :shock: :mrgreen:
Håper å få sett denne en gang :)
Da må du få deg mr2 igjen, så du kan bli med på mr2 treff :lol:
 #463718  av magnesmurf

Litt dokumentert ytelsesinfo 8)
0-100 på 4.5 med litt hjulspinn må være innafor, når det krever å skifte opp til 3.gir for å nå 100km/t
Vedlegg
Screenshot_20210708-210921_Drag Racer.jpg
Screenshot_20210708-210921_Drag Racer.jpg (269.83 kiB) Vist 640 ganger
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 63