TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's MR2 turbo prosjekt - NÃ¥ nye V6 prosjekt (Godkjent vognkort) - NÃ¥ nye hengerfesteprosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #464070  av ArildM
 
Sweet :mrgreen: 8) Fantastisk når man har en lett kombo av skills og en liten dash med flaks og ting bare smekker sammen som om det var ment siden tidenes morgen :D

Dette blir kongebra, du har noe å glede deg til :mrgreen:
Helt ok timing på clutchen også :lol:

Prima musikkvalg også hører jeg :D
 #464071  av Makk
 
Flaks? Hva faen snakker du om? :D :D

Uten tvil var det mine episke sentreringsskills <3 :D :mrgreen:

Etter clutcher på en 6-7 biler, uttals mopeder, 2-3 motorsykler, 15 traktorer og en Scania 164, så vil jeg LIKE Å TRO at jeg vet hva jeg styrer med :lol: :lol: :lol:

(I morgen skal jeg vise dere dødelige hvordan dere sandblåser ett kjølevannsinntak og lakkerer det med billig Biltema motorlakk sånn att KANSKJE dere en gang i livet får oppleve THE Mythical creature known as a PUSSY :D :D :mrgreen:)
 #464072  av ArildM
 
Hullvant med andre ord? :lol:
Slikt kommer vel med erfaring :mrgreen:

BTW, det må vel nesten bli en wet pussy siden du snakker om at du skal ha kjølevann gjennom der? :lol:
Hjelper ikke om den er nylakkert utvendig, hvis den er rusten og rom innvendig?
 #464073  av Makk
 
Heldigvis er den veldig liten på 3vz :lol:

Blåst, vasket, lakkert ;)
Vedlegg
20211113_154603.jpg
20211113_154603.jpg (4.08 MiB) Vist 217 ganger
20211113_155316.jpg
20211113_155316.jpg (4.17 MiB) Vist 217 ganger
20211113_161621.jpg
20211113_161621.jpg (1.91 MiB) Vist 217 ganger
 #464083  av ArildM
 
Lakkerte en god del av 3sgte delene på Smokey med biltemalakk, brukte sånn motorlakk som herdet når den ble varm, holdte seg fint over flere år det :) Så skal ikke tulle med det :mrgreen:
 #464088  av Makk
 
Pjasker på, planen var å henge den inn i dag, men ett par småting hindret det.

Måtte borre ut en skru i dynamo, stål og alu DET limer seg godt fast med årene kan jeg love deg, så var bare å drille ut å lage nye gjenger :D

Satt på ny slave, med tank på hvor den karen ligger (Rett under turboen) så får den kjenne på varmen, så med nytt svinghjul, utløserlager å clutch, så tar vi ingen sjangser :) original Aisin fra Rockauto, dem leverer dem :D Og også innsugsslangen mellom AFM og gass-spjeld kom på småvakre 132,- Jeg tror Toyota skulle ha 900 lol.

Ny harmonizer på bensinntaket, ikke fordi den nødvendigvis er dårlig men fordi jeg rotet vekk den som satt der, Rockauto reddet meg for en 200 lapp :D

Fikk reparert dynamostrammefestet og hengt på ny reim, meeget.

Og så vegde jeg hele klumpen med boksa å festene å alt på, den var neimen ikke så tung som jeg trodde!
Vedlegg
Mega-proff gidder ikke bruke svingjern nei :D
Mega-proff gidder ikke bruke svingjern nei :D
20211116_190622.jpg (4.61 MiB) Vist 188 ganger
Ny &quot;harmonizer&quot; for bensin
Ny "harmonizer" for bensin
20211116_183747.jpg (3.63 MiB) Vist 188 ganger
Rockauto &lt;3
Rockauto <3
20211116_183657.jpg (4.04 MiB) Vist 188 ganger
Aisin original slave
Aisin original slave
20211116_175812.jpg (4.73 MiB) Vist 188 ganger
Faen den var ikke så tung allikavel, m alt!
Faen den var ikke så tung allikavel, m alt!
20211116_174855.jpg (993.33 kiB) Vist 188 ganger
 #464091  av Makk
 
Ledningsnettet er installert, eneste forskjellen er at jeg vegde 3sgte'n med 1x aksling og carrier uten CV joint delen.

SÃ¥ jeg vil si dem veier likt da faktisk.

Den originale 3sgte katen er jo massivt støpejern så den veier jo jævlig mye.

Vis a vis når man monterer eksos nedover og bakover bilen m/cat så ser vekta ut til å være ganske så lik.

+5kg for motorolje som ikke er i 3vz.
 #464092  av ArildM
 
Satt på ny slave, med tank på hvor den karen ligger (Rett under turboen)
Tenkte ikke du skulle til med Turbomating, helt enda? :mrgreen:

Nice mtp vekt da :D
 #464093  av Makk
 
ArildM skrev:
Satt på ny slave, med tank på hvor den karen ligger (Rett under turboen)
Tenkte ikke du skulle til med Turbomating, helt enda? :mrgreen:
Vel, det er hvor den har levd sitt liv før, rett under en 3SGTE turbolader :D
 #464097  av ArildM
 
Ah, du kan bruke opp igjen slaven fra 3s motor, sånn teoretisk :mrgreen:
Toyota skuffer aldri når det kommer til gjenbruk av deler på flere motorer :D
 #464101  av magnesmurf
 
Makk skrev:Ledningsnettet er installert, eneste forskjellen er at jeg vegde 3sgte'n med 1x aksling og carrier uten CV joint delen.

SÃ¥ jeg vil si dem veier likt da faktisk.

Den originale 3sgte katen er jo massivt støpejern så den veier jo jævlig mye.

Vis a vis når man monterer eksos nedover og bakover bilen m/cat så ser vekta ut til å være ganske så lik.

+5kg for motorolje som ikke er i 3vz.
Fant vel ut at 2gr var 251kg uten akslinger og ledningsnett. Alt sammen inkludert manifolder, akslinger og ledningsnett kom på 269kg hvis jeg husker riktig.
På vekta til vegvesenet, med full tank, ble bilen 10kg lettere enn orginalt. Men uten reservehjul. Men vekta deres måler bare +- 10kg.
 #464102  av Makk
 
Livet leker.

Sett noe så fint noen gang?

Tok det siste småpjasket med å henge på nye bensinslanger å slikt før det store inngrepet :D

Voila, motoren er kommet i, litt pjask å få hengt inni, men med jekketralle å palle fikk en lirket det fint på plass.
Vedlegg
Snapchat-511749485.jpg
Snapchat-511749485.jpg (2.92 MiB) Vist 165 ganger
20211117_160913.jpg
20211117_160913.jpg (4.85 MiB) Vist 165 ganger
Voi-fucking-laaa :D
Voi-fucking-laaa :D
20211117_175501.jpg (44.84 kiB) Vist 165 ganger
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 41