Da var ledbaren koblet korrekt. Skal bli en lettelse å kjøre i mørket nå

Før gikk den på strøm på tenning, ble som sagt bare tull å slå den av og på hele tiden.
Gjorde det slik, fant farge på ledningen til "high beam" altså den som får 12v hver gang man setter på langlys i selve lyktekontakten. Tok av dekslet rundt rattet der bryteren til lysene er og satte multimeteret inn på ledning med samme farge der (på Rav4 2002 er den rød og sort). Dobbeltsjekket at også her var det 12v hver gang langlysene ble satt på.
Klippet ledning og spleiset inn ledning som går først til bryter i midtkonsoll, og så går denne videre fra bryter og inn som styrestrøm på rele. Crimpet sammen ledningene og satte på krympestrømpe. Teipet fast ledning i eksisterende ledningsnett og voila. Ganske så skjult og "oem" ish installasjon av led bar.
KLAGING: H4 pærer er noe forbanna dritt

Lysbildet er totalt rævva både originalt og med ettermarkedslykter. Led pærer som er mye sterkere hjelper NADA da de er direksjonelle og denne bilen har reflektorer foran pærene.
Hadde et sett med HB4/9006 som så ut til å fungere der tåkelysene står, og det gikk jo fint på ene siden, men på andre siden ligger spylevesketanken kliss intill pæra, så om man skal ha LED her må det være pærer som bygger like lite som en standard HB4/9006.
Eneste option nå for bedre lys er en kraftigere led bar, men posisjonen jeg har valgt nå som er ganske diskret tillater ikke noe større ledbar. Så da må jeg evt gå for en hvit variant (som trolig vil lyse en del bedre). Evt må jeg feste noe på skiltet eller oppå støtfanger. Ikke så diskret, må nesten tenke litt. Sjekket bak grill og der er det for trangt for å få satt inn noe, så også det blir vanskelig. Må nesten sjekke litt hva som finnes tilgjengelig.
Neste steg blir å støydempe dørene og sette inn noen 6,5" høyttalere jeg har liggende