Er det bare meg eller er det blitt lotto om man får ting eller ikke når man kjøper noe fra Finn?
Har vært på utkikk etter Ryobi sin kompakte muttertrekker, og den oppgraderte "vanlige" som har 900nm børsteløs.
Den kompakte fant jeg hos en kar som har vært 10-15år på finn med bare gode tilbakemeldinger, kjøpte på gammeldags vis via forhåndsbetaling så snart han hadde pakket og sendt sporingskode. Velger da posten fordi det oftest funker best. Men hva skjer? Etter en uke anser posten pakken som tapt (men de sier jo ikke det), og selger har jo sendt fra seg varen sin. Maser nesten daglig på posten, før den plutselig dukker opp på en eller annen terminal, og kommer frem med nød og neppe. Puh, da var liksom den i alle fall på plass.
Så dukker det opp en 900mn børsteløs litt større sak opp. Samme story, selger har vært på finn siden 2015 og bare gode tilbakemeldinger. Prøver denne gang "Fiks ferdig" for det høres jo trygt ut? Finn.no har i alle fall pengene mine, i stedet for selger? Og siden posten rota sist så prøver jeg helthjem. Pruter ned til en grei pris slik at jeg også her sparer en 700 vs butikkpris for en ny vare. Betaler 109 kr for Fiks ferdig tjenesten (

). Dagen etter står pakken som hentet 02:58 og 03:04 er den plutselig ikke hentet da budet ikke fant pakken. Så er vi i gang igjen da. Helthjem sier at budet sikkert har trykket feil, og at han noen minutter etter å ha hentet pakken sikkert har trykket på at den ikke er hentet!
Og hvor mye hjelper Fiks ferdig i dette tilfellet? NULL!
Her er det opp til meg som kjøper å skaffe pakken hjem, evt vente på erstatning fra transportør. Finn har i følge sin 20 siders Fiks ferdig kontrakt (som man kun finner godt gjemt på deres supportsider) ingen ansvar så lenge transportselskapet har registrert pakken inn i sine systemer.
Såe, jeg får bare vente da. Helthjem har nå satt i gang et utvidet søk på sin terminal etter pakken.
Neste gang kjøper jeg varen til fullpris i butikk