TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #467107  av ArildM

For de av oss som liker å laste ned kopi av musikk (som vi selvsølgelig eier på plate *host*):
https://www.mediahuman.com/en23/

Denne funker genialt.
Kopier nettadressen, lim inn i programmet. Sangen lastes ned til definert mappe automatisk.
Altså CTRL+C og så CTRL+V, to tastekombinasjoner, så har du lasta den ned.
Funker på Youtube, Spotify og sikkert det aller meste annet også.
 #467121  av Makk

Og ingen av dem som ser den filmen å syntes det var forferdelige greier stiller ett eneste spørsmål til sine styresmakter om hvorfor det er slik.

Det er så enkelt at når alle pengene skal brukes opp på tomme dresser, fantasijobber (reell arbeidsledighet i Norge er 20% ish) pride parader å multikultur, da blir det ikke mange kronene igjen til å hjelpe arbeidsmauren, den blir bare erstattet med en ny, godt indoktrinert idiot.

Dessverre.
 #467125  av Makk

Haha.

Hver gang jeg går forbi MR2'en som knapt brukes fordi jeg har tusen ting å gjøre, så tenker jeg "Bare å selge"

Og så kjører jeg en tur fordi jeg føler jeg må.

Skal ikke selges, ingenting lager slik lyd og gir sånn god input ved kjøring LOL :lol: :lol:

Må kompensere tilstrekkelig for rompissbilen jeg kjøpte til barnehagebil, her kjører vi Bensin type 98 8) :lol:

Rart det der, etter flere motorutagninger og banning å steiking også så var alt tilgitt ved første kjøretur.

Er det slik det er å ha kjerring også? Jævlig sammenlignbart, masse trøbbel men ååh så mye glede også.
 #467127  av ArildM

Magic moments <3

Bilde

(Noen gang) Vanskelig å leve med, umulig å leve uten :D
 #467128  av ArildM

Er det bare meg eller er det blitt lotto om man får ting eller ikke når man kjøper noe fra Finn?

Har vært på utkikk etter Ryobi sin kompakte muttertrekker, og den oppgraderte "vanlige" som har 900nm børsteløs.

Den kompakte fant jeg hos en kar som har vært 10-15år på finn med bare gode tilbakemeldinger, kjøpte på gammeldags vis via forhåndsbetaling så snart han hadde pakket og sendt sporingskode. Velger da posten fordi det oftest funker best. Men hva skjer? Etter en uke anser posten pakken som tapt (men de sier jo ikke det), og selger har jo sendt fra seg varen sin. Maser nesten daglig på posten, før den plutselig dukker opp på en eller annen terminal, og kommer frem med nød og neppe. Puh, da var liksom den i alle fall på plass.

Så dukker det opp en 900mn børsteløs litt større sak opp. Samme story, selger har vært på finn siden 2015 og bare gode tilbakemeldinger. Prøver denne gang "Fiks ferdig" for det høres jo trygt ut? Finn.no har i alle fall pengene mine, i stedet for selger? Og siden posten rota sist så prøver jeg helthjem. Pruter ned til en grei pris slik at jeg også her sparer en 700 vs butikkpris for en ny vare. Betaler 109 kr for Fiks ferdig tjenesten ( :roll: ). Dagen etter står pakken som hentet 02:58 og 03:04 er den plutselig ikke hentet da budet ikke fant pakken. Så er vi i gang igjen da. Helthjem sier at budet sikkert har trykket feil, og at han noen minutter etter å ha hentet pakken sikkert har trykket på at den ikke er hentet!

Og hvor mye hjelper Fiks ferdig i dette tilfellet? NULL!
Her er det opp til meg som kjøper å skaffe pakken hjem, evt vente på erstatning fra transportør. Finn har i følge sin 20 siders Fiks ferdig kontrakt (som man kun finner godt gjemt på deres supportsider) ingen ansvar så lenge transportselskapet har registrert pakken inn i sine systemer.

Såe, jeg får bare vente da. Helthjem har nå satt i gang et utvidet søk på sin terminal etter pakken.
Neste gang kjøper jeg varen til fullpris i butikk :roll:
 #467129  av ArildM

Stor obs! "Liten pakke" fra posten har en kritisk feil imho. Når du kjøper liten pakke får du en referansekode fra posten, denne koden er "dum" helt frem til den ankommer terminal, noe som erfaringsmessig kan ta dagesvis.
Så den blir ikke registrert hentet fra postkasse, eller registrert innlevert i butikk. Igjen legger du 100% din lit som både avsender og mottager på at postbudet gjør (den underbetalte) jobben sin korrekt frem til den dukker opp på terminal.

Kanskje eneste "trygge" måte er å kjøpe posten sin pakke med sporingsnummer med en gang? Da havner den i alle fall i ett system med en gang du leverer den inn?
 #467130  av ArildM

Og sagaen fortsetter... Så, da er det slik at etter 3 uker så kan man sende ny henvendelse og pakken blir da trolig regnet som tapt. Finn vil i så fall få beskjed, og jeg får tilbake kjøpesummen, mens selger får erstattet varen (inntil 2500,- for liten pakke).

I mellomtiden hadde Clas Ohlson 20% på hele sjappa, så jeg kjøpte meg nevnte muttertrekker der for 1919,- inkl frakt.

Så får Helthjem/Finn bruke en mnd på å vurdere hva de skal gjøre med det jeg kjøpte der :lol:
 #467137  av ArildM

Jepp. Fuckit.
Siste gang jeg kjøper noe på finn, med mindre det minimum er halve prisen av butikk. Og hva skjer med å legge ut noe for 100kr mindre enn hva det koster i butikk? Også linker du gjerne til en av de dyreste butikkene, mens flere har varen BILLIGERE enn hva du legger den ut brukt for? :lol:

Neida. Så da får det holde med verktøy for en stund :)

Neste på lista, bruke en 50-60k på nye vinduer i huset. Sånn at vi kan spare en 1000lapp i året på strøm :lol:
Heldigvis nye, så FInn/Posten/Helthjem skal slite med å rote de bort :wink:
 #467139  av OleST

Posten er håpløse lol, jeg handla pistol som ble sendt som vanlig liten norgespakke, ikke kode men pakkelapp påklistra ved levering på post i butikk, den pakka klarte posten å stappe i postkassa mi også ble den aldri registrert som levert fordi den skulle jo til postkontor...

Og helthjem er heltblåst.
 #467140  av Makk

Du som vet alt om våpen nå Ole, jeg å en kompiss har tenkt å bli fryktelig sosiale å melde oss på pistolskyting.

Hvor lenge må man være aktiv før man får kjøpe noe en kan ha hjemme?

Ønsker meg en 1911 i kaliber 45, er vel ikke noen uting den pistolen får en håpe.

Enten det eller en HK USP.
 #467141  av OleST

Sikkerhetskurs + ti treninger innenfor 6mnd så kan du søke om våpen.

1911 er kult 8)
Snapchat-712032094.jpg
Snapchat-712032094.jpg (151.46 kiB) Vist 346 ganger
(Dette er en Officers ACP, krympa 1911 i 45 acp)
  • 1
  • 1148
  • 1149
  • 1150
  • 1151
  • 1152
  • 1165