TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #467455  av OleST

De punga ut tilsvarende kostnaden for motorbytte hos Volvoforhandler :mrgreen:
 #467456  av ArildM

Nice! Da ble det en riktig god jul for de fleste sin del her inne :D
Magne venter på 2GR, Makk har skaffa seg ubersjeltent hengerfeste, og TRD Tårnstag kommer kaanskje rett før jul for min del :D
 #467478  av ArildM

God jul alle TS-ognere :D

Bilde

Og måtte det nye åre bringe masse bilmoro, plenty gode sommerdager, og masse flotte diskusjoner :wink:
 #467483  av Myklebust

GOD JUL! :D
 #467501  av ArildM

:mrgreen:
Vedlegg
471503085_573863265613894_4924592976033255015_n.jpg
471503085_573863265613894_4924592976033255015_n.jpg (93.38 kiB) Vist 1377 ganger
 #467511  av Makk

Enda en sak der folk kaller meg konspi-nisse for å påpeke for flere år siden med disse dildo-databilene.

Noen ser deg.

Rart at ting blir så fryktelig virkelig sånn helt plutselig :roll:

Ingen sporer min 35 år gamle Toyota nei 8) å skal jeg virkelig oppføre meg forferdelig så er ikke telefonen med :lol:
Vedlegg
Screenshot_20241229_010445_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20241229_010445_Samsung Internet.jpg (329.26 kiB) Vist 1335 ganger
 #467512  av ArildM

NÃ¥r det gjelder personvern, helt enig.

De fleste har en sånn "jeg har ikke gjort noe ulovlig, så det gjør ingenting" holdning. Noe som er helt utrolig naivt, for hva gjør du den dagen det du har gjort faktisk er ulovlig, og du blir straffet uansett. Eksempelvis han som ble stemplet som barnemisbruker automatisk av google sine filtre fordi han sendte bilder av sin syke unge til sin lege:
https://www.nytimes.com/2022/08/21/tech ... photo.html
Jeg mener, bare der har du et veldig bra eksempel på hvor lett helt vanlige folk kan bli offentlige uthengt bare på sekunder og minutter over en triviell ting.

Men for folk flest er det for mye pes å sette seg inn i det. Jeg kjører ubuntu, og bare der tipper jeg selv du makk kjører windows 10 eller noe i den duren. PiHole som står mellom all internett-trafikk og ut mot internett, og en del kjekke privacy addons på Firefox. Telefonen min har jeg debloatet og fjernet innebygde sporingsapper både fra leverandør og google (eksempel for Samsung: https://xdaforums.com/t/s23-ultra-debloat-list.4602527/ , kan også gjøres via kommandoline / terminal), og jeg tvinger all trafikk via Mullvad VPN appen.

Når det gjelder bilkjøring er du kanskje ikke sporet av Toyota, men du er greit sporet så lenge du har en android/apple enhet i lomma. Om så du rocker en gammel Nokia har du fremdeles en unik id som kan trianguleres av telefonselskapene.

Så spørsmålet er, hvis du skulle falle ned i hullet med antisporing, hvor langt skal du gå?
Om du ikke vil bli sporet, så bør du unngå internett, og selv alternativer som tor ("darkweb") har vist seg å være intrikate nettverk skapt av storebror.

Så du kan A, enten bli ekstremt paranoid og sette alufolie på hodet og bli eremitt i skogen.
B du kan gi blanke f, og godta at det å være sporet er en del av hverdagen din.
Eller C prøve en happy medium hvor du i alle fall begrenser noe av sporene dine, men samtidig forstår at du ikke kan stoppe alt.

Er vel uansett greit å ha et fornuftig forhold til det og kanskje begrense hva man sier. Synes å minne enkelte her inne som har hintet til offentlig avretting av politikere osv, uten så veldig mye tanker til hvordan evt de kommentarene kan spores og evt få etterfølger senere... :lol: :roll:
 #467513  av ArildM

Skulle ha hatt kanna andre veien, hvis ikke blir det mye søl :roll: :mrgreen:
Vedlegg
471701044_10161302679162880_4669802743101292344_n.jpg
471701044_10161302679162880_4669802743101292344_n.jpg (148.65 kiB) Vist 1324 ganger
 #467514  av Makk

Jeg har et sett med pc'er som ikke er tilkoblet noen ting fra gamle dager, resten av gearet mitt er siste skrik fullastet med overvåkning for jeg er så lei av data at jeg skal kun slå på og så skal jeg slå av :lol:

Mye hva du skriver er jo hele grunnen, en trenger ikke stikke seg for mye ut, men om dagen kommer der jeg helt ærlig ikke kan mene at politikerne er forrædere å burde fjernes fra planeten fordi dem er tvers gjennom onde, ja da lever vi i fascistland :x

Kanskje dem burde inspisere hvorfor så mange hater dem istedenfor å bare straffe alle som ønsker å sette krav til forvaltning av felles goder.

Den saken med han med barna er jo skrekk eksempelet på hva som kan skje, og det skjer jo hele tiden at en stakkar får staten på nakken, om dem ødelegger livet ditt er dem ikke så nøye på.....

Etterlyser personlig ansvar for slikt, i alle statlige etater og helt opp til politikerne, ikke bare få belønning i ny jobb og fallskjerm et annet sted en nepotisk venn har kontroll og kan ansette deg.

Helt nedi hullet skal jeg nok ikke, men om det ser helt ordinært ut på overflaten så er det ingen som vet om jeg har bunker under huset med mye "anti-statlig" eller whatever :lol: :lol:

Kan du benytte bankid og slikt etter debloating? For jeg vet om du rooter så funker ikke slikt.
 #467516  av ArildM

Enig.

Og joda, BankID fungerer glimmers.
Hvis du rooter telefonen så får du nok trøbbel med det, men så lenge du kjører stock OS og fjerner apper på nevnt måte så går det fint.
 #467517  av ST182

Morro å se at denne tråden fortsatt lever etter snart 20 år :D
 #467518  av ArildM

Morsomt å se at du også er innom etter 20år pluss som medlem :D

En siste grense for det gamle internett! Et slag for det gode gamle internett, der ting faktisk er søkbart og mulig å katalogføre, uten random poster på fremsiden hver gang du er innom forumet.

La oss håpe på 20 år til? :wink:
 #467542  av ArildM

Har vært fulltidsjobb med snøen i det siste :D

Noen som husker Abit hovedkort og VIA CPU/northbridge osv? Viste ikke at Abit gikk under i 2009, men men.
Gode minner fra tiden jeg hadde en Pentium 4 1.6Ghz klokket til 3.1Ghz i 2001 ish? :D
Det var jaggu gode dager 8) Rocket et Vaporchill "kjøleskap" CPU kjøler og satte verdensrekort i en eller annen random benchmark :mrgreen:

Jaja tiden går videre :) Men lite slår følelsen av Red Alert 2, Age of Empires 2, Serious Sam 2, Duke Nukem, Quake, Unreal Tournament og et god gammeldags lan med 10mbit hub :mrgreen:
  • 1
  • 1155
  • 1156
  • 1157
  • 1158
  • 1159
  • 1165