TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 mk1 4AGZE

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #467469  av ArildM

Høres veldig fornuftig. Plenty effekt på en 1000kilos bil uansett :)
 #467470  av mr2pondus

ArildM skrev: ↑23 des 2024 11:03 Høres veldig fornuftig. Plenty effekt på en 1000kilos bil uansett :)
NÃ¥ er faktisk absolutt alt ved bilen lovlig og stemplet. Tenker jeg vil ha den slik.
 #467473  av ArildM

Og ikke minst akkurat det.
Jeg var ikke særlig bekymret mtp AW11en, men SW20en var ekkel å kjøre med dobbel effekt av hva som sto i vognkortet. Det hang liksom alltid over en at hvis det skulle skje noe så er det i verste fall regresskrav.

Så med det i tankene, gratulerer! Gull å ha noe man kan kjøre med 100% god samvittighet.
 #467476  av mr2pondus

Takk for det Arild. Jeg tror dette har blitt en av landets bedre mr2er nå. Din innsats på karosseriet og med ny motor,så holder den i svært mange år fremover.
 #467479  av ArildM

Ja, morsomt hvordan den ble kjøpt for 5k av en svenske på Geilo, da på sin bunnen i sitt liv. Kjørt hjem med delvis defekt coil på elendig vinterføre og like elendige vinterdekk. Og veien til dit den er nå har vært lang og dyr, men utrolig morsom og som du sier en ganske så unik bil, både i Norgessammenheng, men kanskje også i verdenssammenheng :)

Uansett hva som skjer videre håper jeg at den forblir i gode hender :D
 #467481  av mr2pondus

ArildM skrev: ↑24 des 2024 09:48 Ja, morsomt hvordan den ble kjøpt for 5k av en svenske på Geilo, da på sin bunnen i sitt liv. Kjørt hjem med delvis defekt coil på elendig vinterføre og like elendige vinterdekk. Og veien til dit den er nå har vært lang og dyr, men utrolig morsom og som du sier en ganske så unik bil, både i Norgessammenheng, men kanskje også i verdenssammenheng :)

Uansett hva som skjer videre håper jeg at den forblir i gode hender :D
Ja jeg har sett bildene av hvordan den så ut den gangen. Den kunne like gjerne blitt delebil.
 #467497  av Makk

All respekt til den som tar seg bryet å redder rustbiler, jeg klarer ikke synet av den brune driten og setter det vekk om det må gjøres, men om det var så gale som du beskriver er det imponerende, er jeg skyldig i å ha vraket biler med mye mindre :oops:

Godt jobba til begge to :D
 #467499  av mr2pondus

Makk skrev: ↑27 des 2024 19:33 All respekt til den som tar seg bryet å redder rustbiler, jeg klarer ikke synet av den brune driten og setter det vekk om det må gjøres, men om det var så gale som du beskriver er det imponerende, er jeg skyldig i å ha vraket biler med mye mindre :oops:

Godt jobba til begge to :D
Takker for det! Det har blitt lagt ned en innsats i allefall. Kanskje ArildM har noen bilder liggende av bilen fra tiden med solid flekktyfus?
 #467503  av ArildM

Var både høyt og lavt eierskapet av denne bilen. Min første AW11 hadde jeg som student, men "bandit"/tytte hadde jeg i mange år som selvstendig næringsdrivende, så det var ikke akkurat overskudd på verken verktøy eller penger. Men drømmene, det skal det ikke stå på.

Skal ha en CD med masse bilder fra Latvia, tror jeg, mulig den er kommet bort. Mye av jobben Lauris gjorde er også forsvunnet siden jeg brukte Imgur, og de er borte.

Men ja, her er noen fra både hyøydepunktene, og bilen på sitt dårligste:
Vedlegg
N4p8zGb.jpeg
N4p8zGb.jpeg (396.38 kiB) Vist 1449 ganger
N4p8zGb.jpg
N4p8zGb.jpg (396.38 kiB) Vist 1449 ganger
qm9gq.jpeg
qm9gq.jpeg (832.6 kiB) Vist 1449 ganger
IMAG0054.jpg
IMAG0054.jpg (27.27 kiB) Vist 1449 ganger
IMAG0055.jpg
IMAG0055.jpg (28.11 kiB) Vist 1449 ganger
IMG_6690.JPG
IMG_6690.JPG (33.01 kiB) Vist 1449 ganger
IMG_6691.JPG
IMG_6691.JPG (31.89 kiB) Vist 1449 ganger
IMG_6692.JPG
IMG_6692.JPG (38.96 kiB) Vist 1449 ganger
IMG_6694.JPG
IMG_6694.JPG (27.99 kiB) Vist 1449 ganger
SP_A0112.jpg
SP_A0112.jpg (42.14 kiB) Vist 1449 ganger
VwZ3h7p.jpeg
VwZ3h7p.jpeg (183.73 kiB) Vist 1449 ganger
O9Q9RCq.jpeg
O9Q9RCq.jpeg (947.55 kiB) Vist 1449 ganger
kw9pQLq.jpeg
kw9pQLq.jpeg (870.64 kiB) Vist 1449 ganger
3ibn0mA.jpeg
3ibn0mA.jpeg (994.63 kiB) Vist 1449 ganger
 #467504  av Makk

Å fy faen, det der hadde jeg ikke kjøpt nei :shock: :lol:

Men det skal jo sies, det var en tid der dollaren var 6 kroner, å resten av verdens valuta var heller ikke så gæli!, så slike ting var ikke umulig !

At du solgte den Arild er sånn cirka ganske uforståelig, jeg har solgt mye som jeg selv ikke har forstått hvorfor, det er derfor jeg har sluttet å selge og derfor det har begynt å fylle seg i garasjen, 5 motorsykler, en mr2 og jeg sniffer på en C63 AMG :lol:

Sterkt imponert av resultatet dog.
 #467505  av mr2pondus

Jeg har sett bilder av kalkhaugen før. Men de fremstår værre og værre. Nå vil jeg fullføre interiøret også. Samt litt oppstramminger i oppheng og understell. Da tror jeg bilen skal skape store smil i 15 år til. Lakk og motor er i allefall i boks.
 #467506  av ArildM

Alt ligger i Bandit tråden her inne :)

Husker ikke noe nøyaktig, men rundt 50lapper ble vel lagt i overhalingen av bilen? Og det blet særs strøkent.

Allerede et par år senere med SW20en var kursen allerede da adskillig dårligere, Latvia hadde gått over til Euro istedet for deres egen valuta osv.

Men for min del var også prosjektet på topp, jeg hadde liksom lite eller ingenting å tilføye det, og bilen ble ikke brukt så mye som jeg følte var rett. SW20en ble mye mer brukt, og det å ha et "fullført" prosjekt stående mest bare å støve gjorde at jeg valgte å selge. Lite med svingete asfaltveier her, og å kjøre til stjørdal /trondheim var ikke noe særlig morsomt med en bil jeg vet egner seg aller aller best på bane (med 20v motoren og coilovers), men som samtidig var for pen for banebruk.

SW20en var også mer moro en AW11 pga turbomotoren og mye bedre som langtursbil, den var rett og slett mye mer bunndrag i, og magisk med turboflutter og full boost i 2-3 giret var skummelt morsomt.

Men akkurat det med motor har jo blitt korrigert på bilen nå, rett motor med masse moment og mye moro etter veiene.

SW20n var kanskje et dårligere salg sånn sett, det var ganske så minty mint når jeg solgte. Men ikke godkjent motor og ingen billig løsning på akkurat det gnaget meg, samtidig som jeg også der var "ferdig" med prosjektet.

Så etter at jeg hadde solgt begge var jeg egentlig ferdig med morobiler, helt til kløen kom frem igjen etter å ha blitt gjeldsfri-ish og hadde lyst på en sommerbil. Valget på Mk3 ble perfekt, og i all hovedsak fordi at fruen kan kjøre, jeg kan sitte på litt. Og ikke minst, taket kan tas av, så man kan bare cruise og nyte åpen himmel. Med AW11 skulle jeg ha hatt bane i nærheten, eller i alle fall en drøss av svingete veier langsmed kysten. Med SW20 skulle jeg ha hatt alt godkjent. Og med Mk3 ble det full klaff, for min del, akkurat nå.

Så har begge bilene havnet i veldig gode hender akkurat nå, og da er jeg bare glad for å ha kunnet eie og ta vare på to skjønne biler, som jeg vet har det bra der de er i dag også :) Om 50 år er jeg ikke her uansett, så må bare håpe at noe av det jeg har lagt min sjel i får leve videre, og da gir det ikke noe mening å tviholde på noe som man egentlig ikke har full glede av.
 #467507  av Makk

SW20en var også mer moro en AW11 pga turbomotoren og mye bedre som langtursbil, den var rett og slett mye mer bunndrag i
Ikke sant? en sitter som en konge i sw20 !

Skulle prøvd V6 du! Mye mer glede på saktekjøring, men den poweren du har lyst på, når du har lyst på den :D
ArildM skrev: ↑27 des 2024 22:23 Om 50 år er jeg ikke her uansett, så må bare håpe at noe av det jeg har lagt min sjel i får leve videre, og da gir det ikke noe mening å tviholde på noe som man egentlig ikke har full glede av.
Snakk for deg selv, jeg har bestemt at jeg skal leve evig 8) 8) 8) 8) :lol:
 #467509  av ArildM

SW20 er en helt annen bil enn både AW11 og ZZW30. En slegge av et våpen. Meeen, mye av leken og moroa forsvinner litt i SW20, eller, tja, det er litt vanskelig å forklare. Jeg digger alle tre generasjonene, men akkurat nå, sånn som ting er i dag er zzw30en best for min del :)