Ja en kan bli bra forbannet når en leser om hva banker har gjort mot de som er enkle å lure.
De som har ståltro på systemet og spesielt de eldre, dem vil for alltid lide og blir aldri ferdige med noe som helst av gjeld.
Jeg var ultratidlig ute med fastrente fordi jeg følger med som hauken i internasjonale forhold, har 2,5 effektiv jeg, men den avtalen går ut i Mars 2026, tok ikke lengre for det kan alltid svinge begge veier, poenget med avtalen var å komme seg så hardt frampå at selv om renten ble 10 prosent så vil jeg betale mye mer avdrag enn renter da lånet har løpt en stund nå.
Jeg husker siste året på lånet på CLA merca jeg hadde, vi betalte den på 4,5 år, en 2 år gammel bil når vil kjøpte den, banken ringte meg 3 ganger og fortalte at jeg var slik en god kunde, men nå var det på tide å refinansiere, samle alt under huset, få bedre vilkår..
BLA BLA BLA, grunnen til at dem ringte var jo at lånet var tatt under den siste tiden med billig som satan lån på alt, 3 prosent på det billånet, så det siste året da det gikk rett til værs med lån å alle slike lån bikket godt over 10 prosent, da hadde vi allerede betalt inn storparten av rentene, for det er den du alltid betaler først, er du 75% ferdig med et lån kan dem sette renta til 50% og det betyr bare hundre kroner mer i måneden for det er allerede innbetalt og en kan ikke regne rentesrente av allerede betalte penger
Så jeg forstår hvorfor frekkasene ringte, jeg betalte 6000 i måneden, 5900 avdrag, 100 kroner rente på slutten, rent tapsprosjekt for dem

Å få meg til å refinansiere er jo borderline svindel, tenk å oppriktig ringe til folk å foreslå noe sånt, helvettes feite mager i flotte glasskontor som trenger penger, nei takk.
Råd til alle : Banken ringer deg KUN om avtalen er i DIN favør! Det kan dem selvsagt ikke ha noe av