TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #467844  av magnesmurf

Imponert over ryobi selv.
Kjøpte største muttetrekkeren derfra, oppgitt til 1700nm. Hadde store tvil på taller, men den banker skikkelig luft kvalitetsverktøy fra ingersoll rand oppgitt til 900nm når det kommer til styrke.
 #467846  av ArildM

Er vel samme produsent som står bak Milwaukee (eller hvordan det skrives).

Sjekka Torque Test Channel sin review av slipern:

Og den slo greit ut det meste, både av elektriske og luftdrevne slipere.

Fikk også tak i to børsteløse slagtrekkere i fjor, en av de store, og den nye kompakte varianten.
Den kompakte har vist seg å fungere til alt jeg har prøvd på. Men greit å ha en "big Bertha" hvis jeg skulle finne noe den ikke klarer 8)

Fantastisk verktøy rett og slett :D
 #467849  av ArildM

Nice, gratulerer :D :D
 #467856  av OleST

Grattis med fet pistol Makk! Nå må du bare vente på at de får innførselspapir da, det bruker jo politiet evigheter på…

Men! Nå er XC70’en tilbake 8)
IMG_1440.jpeg
IMG_1440.jpeg (2.75 MiB) Vist 1565 ganger
Også har jeg spart eieren av den blå XC’en for minst 36000kr etter at to verksteder ga opp i forsøk på feilsøk av ikke fungerende lyktespyler og Volvo deretter feildiagnostiserte problemet som en død «CEM» (Central Electronic Module), CEM var fuktskadd etter vannlekkasje under frontruta så jeg rensa den og friska opp loddinger, da endra feilkoden seg til «washer pump circuit A open or short to ground». Målte at ledningene i fangeren forran var hele, leita opp CAN ledning til spylerpumpe og styring for lyktespylere i koblingsskjema også målte jeg meg bakover kontakt for kontakt, oppdaga at det var brudd i ledningen til CAN signalet en plass mellom kontakta under høyre frontlykt og gjennomgangen i torpedovegg så da strakk jeg ny signalledning fra CEM, ut gjennom ledig gjennomføring i torpedovegg og frem til kontakta hvor ledningsnettet var helt resten av veien. Easy fix 8)

CAN og LIN nettverk kan egentlig kysse meg en viss plass, glad i 240’en min hvor det er kanskje 100 ledninger totalt og feilsøk gjøres med multimeter. Ikke 9000000 sytråder, 100 små datamaskiner og masse gremlins som sikler etter å bite en stakkar i ræva, for ikke å snakke om alt utstyret som kreves for effektiv og strukturert feilsøk av ett CAN eller LIN nett i tverke. Hadde jo noen uker med grubling og helvete på XC70’en min for noen år siden fordi jordinga til bakluka røyk og da gikk «REM» (Rear Electronic Module) helt i stå, den sendte bare vrøvl på CAN bussen så radioen gikk helt i blankt, sentrallås virka bare i halve bilen og varmesetene/el justering virka heller ikke samt at førersetet stilte seg på tilfeldig memory instilling innimellom… moderne bil er stockholmsyndrom som man frivillig betaler det hvite utav øyet for fordi «det er jo så komfortabelt å kjøre bil med XYZ duppeditterier og dilldall» er nesten så jeg heller kjører T-Ford.

Menneh, da var jeg vel ferdig med CAN/moderne bil oppgulp. Også ser jeg nå at bildet ble snudd 90 grader, det får bli leserens problem så skakk på huet eller finn på noe lurt :P
Sist redigert av OleST den 27 apr 2025 01:42, redigert 1 gang totalt. Begrunnelse: Glemte avslutning.
 #467859  av Makk

Jo takk du!

Får gå og glede seg i flere måneder nå regner jeg med, glad jeg fikk bestille den før godkjent søknad så lenge jeg betalte hele greia, da sparer en seg litt tid der en ikke får ha likevel.

16 Mai er 6 måneder karantenen over og jeg har 31 oppmøter etter denne uka, flere av dem konkurranser... Så avslag burde være vanskelig å komme med, min banditt-karriere var over for 14 år siden så det regner jeg med er foreldet :lol:

Vet du av en god side som fører eller lager kvalitetsgrep til 1911? Jeg vil ha dem svarte helst, og tynnere.

Og, det der teknovidunderet av en bil der høres ut som du burde skifte til Toyota :lol:

Ta bildene med stående telefon, ellers blir dem sånn her på forumet for en eller annen grunn :roll:
 #467861  av ArildM

Kudos for å ha feilsøkt og ordnet opp i Canbus greier, har bare hørt om det, og heldigvis ikke måttet feilsøke det.
Volvo er vel etterhvert ganske ille på det der, må kalibrerers og tjohei nesten bare om du skal bytte bremseklosser.

Akkurat der er Toyota/Lexus genialt, selv ved bytte av 12v batteri på IS300h hybrid, så er det bare å koble opp og starte, alt av systemer ordner seg selv.
 #467864  av OleST

Makk skrev: ↑27 apr 2025 19:54 Vet du av en god side som fører eller lager kvalitetsgrep til 1911? Jeg vil ha dem svarte helst, og tynnere.

Og, det der teknovidunderet av en bil der høres ut som du burde skifte til Toyota
Magpul har noen kule grepsplater til 1911, eller så har jeg 3d printer :P jobben har faktisk kjøpt SLS pulverprinter som etterhvert kan brukes til egne prosjekter så jeg kan jo ordne custom 1911 grep med fabrikkfinish
8)

Hadde egentlig vært deilig med en «dum» bil, gammel Starlet med recaro sete eller lignende levbar førerstol og lett trimma motor så klarer man seg jo fint. :lol:
 #467866  av OleST

Må vel printe noe custom der ja, nylonpulver så blir det bra grep, vanskelig å få innlegget i metall uten mye jobb men du kan vel finne kontakten med din feminine side og legge på litt neglelakk der, sånn UV herda greier de «proffe» bruker har virka greit motstandsdyktig mot mekanisk slitasje/håndtering.
 #467867  av magnesmurf

ArildM skrev: ↑27 apr 2025 20:29 https://www.finn.no/mobility/item/242508042

Bilde

Ganske kule siste GT-Four Celicaen også 8)
500 laks for en celica, som ikke er på skilt i norge??? Og som heller aldri blir skiltet, fordi den er alt for heftig ombygd :lol:
Helvetes dyr banebil :!:
 #467868  av ArildM

Skulle egentlig poste i stilige annonser tråden, og jeg gikk 100% ut fra at den var på skilter og godkjent som den er med den prisen :lol: Noe som kunne ha forsvart prisen greit ish imho? Men hvis den ikke er på skilt, da er det bare fantasipris :lol:
 #467870  av ArildM

Tenkte å lage rekkverk opp garasjetrappa. Holdt på å få sjokk når byggmakker (og andre kjeder) skal ha flere hundre per meter for rundstokk: https://www.byggmakker.no/produkt/furu- ... 9420025646

Så da var det bare å lete frem ei 48x48 lekt fra materialhaugen, frese den med ryobi fresen, beise, kjøpe noen festekroker fra alibalidealios-express, voila, rekkverk :D

Tek17(?) sier 1meter opp fra trapp, så ble nesten etter spesifikasjonene. Skulle sikkert ha hatt rekkverk på utsiden også, men ingenting ble bygget på en dag.
Vedlegg
IMG_20250429_121124.jpg
IMG_20250429_121124.jpg (443.83 kiB) Vist 292 ganger
IMG_20250429_121146.jpg
IMG_20250429_121146.jpg (663.42 kiB) Vist 292 ganger
IMG_20250429_162343.jpg
IMG_20250429_162343.jpg (923.87 kiB) Vist 292 ganger
 #467871  av OleST

Den Celicaen har vel liggi ute før, samme greia da også, ikke skilt, ikke godkjent, vanskelig/umulig å få godkjent(?) or drømmepris. :?
  • 1
  • 1161
  • 1162
  • 1163
  • 1164
  • 1165