TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #468107  av ArildM

Husker vi snakka om denne forrige sommer også, nå litt mindre pimpet og bytta motor:

https://www.finn.no/mobility/item/414294948?ci=19
Bilde

Bare hardtoppen selger J-spec for 3-4k USD til statene, så Mk3 er fortsatt mulig å gjøre "kupp" på hvis man leter litt (joda det er auksjonen.no og det er mulig den selges for mye mer).
 #468108  av Makk

Ã… jada.

De tidlige bilene var som regel bare US som hadde servo, og i Japan kunne dem bestilles i flere trimpakker som hadde før det senere ble standard med servo i alle markedene.

Bortsett fra Japan der kunne man helt til siste stund i sw20 sin produksjon den som ville bestille med stålfelger, sveiveruter, uten vinge og med automat :lol: :lol:

Ingen av mine har hatt servostyring, alle har vært 90-91 biler.
 #468110  av ArildM

Aha, bare min som var fint spekket med 3.gen 3sgte (ikke originalt da), servo, og ikke abs 8)
 #468237  av ArildM

https://www.nettiauto.com/en/toyota/caldina/15206229

Bilde
Bilde

Manuell, 3SGTE, 4x4, stasjonsvogn, hengerfeste(!)
Snakker vi den ultimate daily her eller? :D 8)
MEGAfordel at det er samme chassis som en avensis, da er både frontlykter og frontrute hyllevare (i motsetning til min...). Havner fort på ~200k for den ferdig henta og på skilter, så begynner å ta seg bra opp prisene på Caldina også.
Sikkert samme kassa som på Celica GT-Four? Så du slipper å tenke så veldig mye på at kassa ikke tåler litt lett trimming.
Kunne lagt seg en ok "sleeper" av noe sånt :)
 #468238  av Makk

Sliter med å vri hodet rundt den der.

Ble ikke dem levert KUN i Japan? Ã…ssen fikk dem den venstreratta?

Interiøret fra en Avensis kanskje ?? Fullt mulig vil jeg anta.

Og manuell på den utgaven der var vel eneste option en liten stund før auto ble introdusert til 3SGTE versjonen.
 #468239  av ArildM

Oi, det la jeg faktisk ikke merke til!

Går en makan LHD Caldina/Avensis i Norge også, såvidt jeg vet eneste Caldina av den generasjonen i Norge. De som bygde om sa at det var vanvittig med jobb, men jeg tror nesten de gikk ut fra Avensisen og swappet alt over fra Caldinaen. I så fall skjønner jeg det for da må du nok ta med hele gulvet fra Caldinaen :lol: De Supraene jeg har sett vært bygd om til LHD har vel gått andre veien, altså starte med RHD bilen og hente inn alt som er LHD over.

Uansett, enda enklere å kjøre som hverdagsbil, RHD biler er kult, men drit å kjøre hvis man noen som helst gang skal forbi, du ligger liksom på venstre sia bak ræva til forankjørende, og ser NULL uten å legge hele bilen over i motsatt kjørefelt :lol:
  • 1
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289