Girkassen vil fint holde 300hk over tid.. har ikke hørt om noen på hverken norsk eller internasjonale forum som har ødelagt girkasse på dette nivået, og selv på 500hk ser det ut til at kassen klarer seg greit men jeg antar den vil ha redusert levetid på et slikt nivå

Motoren tåler fint 300hk over tid så lenge turbotrykket holdes moderat og motoren ellers er sunn og i god stand.
MR2 Turbo har 0-60mph på 6.4 sekunder standard, så 0-100km/t ligger vel i området 6.5-6.6 tenker jeg. Med 300hk vil det ligge under 5-merket men jeg fant kun ett eksempel på et kjapt søk på google, og det var en MR2 med ca 300hk som klarte 4.94 sekunder til 60mph på fuktig asfalt (fra test i et magasin).
Angående vedlikehold er det alltid noe vedlikehold med en turbobil som er trimmet, men MR2 er ingen problembil og det er ingen grunn til å forvente spesiellt mye vedlikehold annet enn oljeskift og vanlig service så lenge bilen ikke er blitt rævkjørt hele sitt liv..
Prisen på dette avhenger helt av hva du gjør ut av det og hvilke komponenter du bruker, men prisen vil være tilsvarende uansett hvilken turbomotor du trimmer. Jeg vil tro at du kommer ganske langt med 15.000, mens en større turbo vil koste deg 5.000-7.000 ekstra, varierende om den er brukt, overhalt eller ikke. Jobben med installasjon kommer i tillegg, da er det kun turbobyttet som er spesiellt dyrt men det vil da også koste en hel del. Det er en fordel om du istedet får hjelp av en mekaniker på kveldstid til dette.
Om jeg vil anbefale andre biler enn MR2 og Sunny GTi-R må det bli Nissan 200SX S13 (tidlig 90-modell), som er vesentlig billigere enn dem to andre men kan bli ganske kjappe med en ny turbo og litt annen jobb, men jeg vet ikke hvor lett det er å få dem under 5-sekunders merket. Et alternativ er den nyere 200SX S14 som har større motor enn S13 som standard uten så mye ekstra vekt, denne er vel i prisklassen til MR2 Turbo for tidlige modeller og har omtrent samme potensialet i effekt, men dem er litt lett i ræven og kan ha problemer med feste om du er opptatt av 0-100 tider.