som nevnt før. Jeg har en kamerat som er bilmekaniker. Nå har han startet sitt eget verksted. som jeg har skrevet om i en annen tråd ang effekt anlegg så skal han lage et effekt anlegg til meg i morgen. Vi stikker og kjøper deler kl 11:00 på morgenen, så skal ting tilpasses, kuttes og sveises,prøves og feiles osv utover dagen. Regner med effekt anlegget er på plass ut på kvelden.. Dette blir jo et custom anlegg, dvs at vi står fritt til å lage det AKKURAT slik vi vil, med tanke på å få max effekt, og for å få akkurat den gromlyden vi vil ha
Når vi er 100% fornøyd med det skal bilen kjøres på dyno test (før og etter såklart) så vi får testet hvor stor effekt økningen er. Jeg kommer også til å filme resultatet og legge det ut på nett, så dere får se hvordan det ser ut, og hvordan lyden blir. Lyden er en stor del av grunnen til at jeg vil ha dette effektanlegget, da jeg syntes bilen i utgangspunktet høres litt for lite hissig ut i forrhold til hva den faktisk er. Her har han designet et system som vil gi meg grov buldrelyd og høyfrekvent snerring på en gang, men ikke så overdrevent mye at naboene klikker tulen av den grun
Men jeg skal ikke gå mer inn på dette akkurat nå.
Tingen er, at om dette blir særdeles vellykket så er han muligens interessert i å lage flere slike anlegg. For så å selge dem til andre MR2 eigere med begrenset budskjett. Jeg snakket litt med han om dette før i dag, og sa at jeg kunne tenke meg det var mange på forumet her som kunne vært interessert i å kjøpe et slikt av han dersom dette blir vellykket
Prisen er jeg ikke helt sikker på. Men om jeg tipper 4000 kr, kanskje 5000 kr så er jeg nok ikke helt på bærtur vil jeg tro. Dette er jo under halv pris i forrhold til mange andre effekt anlegg. De billigste jeg har sett har vært på 7-8000 kr, og da kommer jo arbeidet i tilegg. De heftigste anleggene kommer på over 10.000 lapper.
Når vi nå er ferdige med dette prosjektet vet vi alt om hva det vil koste, hva slags effekt økning det vil gi, og sist, og kanskje viktigst: hvordan lyden blir. Jeg kan tenke meg at dette blir meget bra! jeg har all tro på han som skal lage det, han driver og mekker på rally biler på fritiden og er personlig bekjent av Martin Skanke og greier.. så han vet hva han driver med
jeg skal legge ut video i morgen kveld, så dere får se og høre reultatet.
I mellomtiden kan dere jo si ifra i denne tråden om noen av dere kunne
vært interessert i å kjøpe et slikt effekt anlegg. Eventuelt komme med ønsker/spørsmål, så skal jeg svare så godt jeg kan
Om det viser seg at det er en interesse for dette, så vil han sette igang å lage! Når man først skal designe og late et fra scratch, hvorfor ikke da like gjerne lage flere ?
anyways! si ifra om noen er interessert!

Tingen er, at om dette blir særdeles vellykket så er han muligens interessert i å lage flere slike anlegg. For så å selge dem til andre MR2 eigere med begrenset budskjett. Jeg snakket litt med han om dette før i dag, og sa at jeg kunne tenke meg det var mange på forumet her som kunne vært interessert i å kjøpe et slikt av han dersom dette blir vellykket

Prisen er jeg ikke helt sikker på. Men om jeg tipper 4000 kr, kanskje 5000 kr så er jeg nok ikke helt på bærtur vil jeg tro. Dette er jo under halv pris i forrhold til mange andre effekt anlegg. De billigste jeg har sett har vært på 7-8000 kr, og da kommer jo arbeidet i tilegg. De heftigste anleggene kommer på over 10.000 lapper.
Når vi nå er ferdige med dette prosjektet vet vi alt om hva det vil koste, hva slags effekt økning det vil gi, og sist, og kanskje viktigst: hvordan lyden blir. Jeg kan tenke meg at dette blir meget bra! jeg har all tro på han som skal lage det, han driver og mekker på rally biler på fritiden og er personlig bekjent av Martin Skanke og greier.. så han vet hva han driver med

jeg skal legge ut video i morgen kveld, så dere får se og høre reultatet.
I mellomtiden kan dere jo si ifra i denne tråden om noen av dere kunne
vært interessert i å kjøpe et slikt effekt anlegg. Eventuelt komme med ønsker/spørsmål, så skal jeg svare så godt jeg kan

anyways! si ifra om noen er interessert!