TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 stereo-prosjekt

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#38691  av Dalan

Blir stilig med sort skinn det der :)

#38717  av @lpher

Skinn eller vinyl blir digg der ja...og få runda av hjørnene littegranne så er du på nett :D

@lpher

#38804  av TrustNo1

Jupp, men nå først og fremst blir det vel å prioritere 8" og forsterkere bak setene.
Skal bli artig å se hvordan jeg skal få plass til 2x8"HX", 2xBoss forsterkere og 2xtargatak bak setene uten at dette gir noen innvirkning på setene :)

Setter vel snart i gang bygginga tenker jeg, må bare få meg selv til å kappe vekk stålet bak der :( Liker ikke helt gjøre ting som ikke bare enkelt kan konverteres tilbake orginalt. Tenkte jeg kanskje bare skjærer det rett ned på sidene, og bøyer det tilbake, da har jeg mulighet for å bøye det opp igjen og ett par punktsveisinger og alt er like fint igjen om det skulle en gang bli nødvendig.

Men det viktigste her blir å få plass til alt, at dette skal gå ut over bevegligheten til setene er uaktuellt.

Regner med jeg skal bygge kassene så lavt som mulig, feste forsterkere langs veggen over, og lage en slags hylle til targataket så de kan settes høyere enn orginalt. Så langt jeg har sett, så vil dette ikke gjøre noe utslag på setet så lenge takene er på, og det er kun minimal vipping av setet som vil bli hemmet om taket er av. (ikke rulling frem og tilbake)

Vel, enda ett prosjekt med en haug av tilpassing og snekkering, vi får se hvor langt tiltakslysten fortsetter å strekke seg :)

PS.
Erfaringer ved bortkutting av stålet bak setene er fortsatt ønsket ;)

#38828  av @lpher

TrustNo1 skrev:Jupp, men nå først og fremst blir det vel å prioritere 8" og forsterkere bak setene.
Skal bli artig å se hvordan jeg skal få plass til 2x8"HX", 2xBoss forsterkere og 2xtargatak bak setene uten at dette gir noen innvirkning på setene :)

Ahem..Ã¥ssen Boss forsterker er det som skal drive HX2'ene da?

De skal få tynt seg..skulle jeg tro...for så vidt jeg kjenner til så leverer ikke Boss forsterkere som yter så mye som HX2'ene ideelt skal ha ;)

@lpher

#38870  av TrustNo1

Ingen av Boss'ne skal drive hx2'ne, begge boss forsterkerne driver frontsettet, kjører en forsterker til hver side av frontsettet. Har en Kenwood 1023 som skal drive HX2'ne og 12" når jeg en gang får fiksa det. Den er ganske gammel, men den funker rimelig bra. skal vel være på 1200W/600W RMS. Var med på ett dbdrag en gang med denne, den drev 2x12" GAS, spillte 145,6DB :twisted:

#38877  av @lpher

TrustNo1 skrev:Ingen av Boss'ne skal drive hx2'ne, begge boss forsterkerne driver frontsettet, kjører en forsterker til hver side av frontsettet. Har en Kenwood 1023 som skal drive HX2'ne og 12" når jeg en gang får fiksa det. Den er ganske gammel, men den funker rimelig bra. skal vel være på 1200W/600W RMS. Var med på ett dbdrag en gang med denne, den drev 2x12" GAS, spillte 145,6DB :twisted:
Phew! Ble litt beroliget der ja! :D

@lpher

#39441  av spkstrp

lenge siden vi har hørt noe her.. update ? :)

#39520  av TrustNo1

Må få igjen pusten etter forrige prosjekt:) Kommer nok no mer snart, bare samler tiltak til å starte på 8"ene

Frontsettet spillte såppas bra at jeg ikke har hatt noe hast med det :D

#48352  av TrustNo1

Da var det endelig litt mer tiltak på plass, og kasser til 8" hx2 er under produksjon :D Skal ta noen bilder av dette underveis.

Er nesten ferdig med den ene siden, og jeg har fjernet metallveggen som former oppbevaringsrommet bak setet, og disse passet utmerket, og tok opp minimalt av plass.

#48370  av hovik

Vil fjerning av disse veggene påvirke stabiliteten/stivheten i karosseni noen grad ? Vurderer å gjøre det samme.

#48446  av TrustNo1

Håper ikke det, for nå er de borte :D Men tviler sterkt på at de har noen betydning, du kan jo bende de frem og tilbake med hendene, så at de har noen særlig avstivende effekt har jeg liten tro på

#48448  av TrustNo1

Da har jeg ett bilde av det foreløpige resultatet. Se bort fra alle kabler, bare har koblet opp midlertidig for å teste :D Blir nok litt innkjøp av tepper og ny kabling i morgen :)
Vedlegg
IM000113.JPG
IM000113.JPG (53.54 kiB) Vist 3475 ganger

#48674  av TrustNo1

Her er ett bilde som ser litt bedre ut :D
Vedlegg
IM000116.JPG
IM000116.JPG (55.54 kiB) Vist 3443 ganger

#49038  av TrustNo1

Sånn, da var frontsettet fiksa litt på også :)
Vedlegg
IM000127.JPG
IM000127.JPG (53.09 kiB) Vist 3420 ganger

#49394  av @lpher

Feck me sideway! :D ...gutten har vært produktivt han! :D Så jo rimelig bra ut det dær da...før håpe det høres like bra ut da :)

....and one more thing....du får si ifra når du har råd til å fore RF subbene med litt mer pulver da! LOL :D

@lpher