TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Til dere som har satt 3S-GTE pÃ¥ en bil med orginalt NA

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#49341  av Christian

Det kom litt av hvert der ja :lol: :mrgreen:

Men det er som du sier, normenn er en gjeng med deig-rumper som kun sitter på gjerdet og betaler det staten sier de skal ha :?
Eksemplene står i kø når det gjelder dette temaet, så moralen er egentlig bare: Snyt dem for alt du kan og jobb svart alt du greier! Ikke engang da vil man sitte igjen med nok til å kunne gjøre som man vil :x

#49352  av chris

FireWalk skrev:må ut med rundt 75000 kr jeg for å omregistrere min til Turbo... så det er bare å glemme.. da skal jeg heller verve meg til Alquida og troppe opp på stortinget med osv osv osv osv osv *klippe klippe*
wow, det må være ny rekord når det gjelder lengde på innlegg i ts-ogn's historie. men leste hele greia, og .. du har egentlig skrevet AKKURAT sånn jeg har sittet og forbannet meg over hver eneste dag (bare ikke orket å få ned på papir liksom). Kjenner meg igjen i alt du skriver. Såklart stemmer jeg JA til eu, ingen tvil om det. Jeg stemmer også Frp ved valg. Ikke misforstå meg.. jeg tror ikke nødvendigvis at de ville gjort det så bra om de hadde all makt. MEN, det er eneste partiet som støtter bilister og er i mot det sinnsyke avgiftssystemet vi har her til lands. Du glemte forresten å si hva bomstasjoner og dens inntekt går til. Se på bomringen i Oslo f.eks.. pengene der går ikke til å forbedre veier.. men i beste fall går deler av det til å støtte og bygge ut kollektivtransport. Hvorfor skal bilistene betale for dette?? Jeg kjører da for faen ikke bil for å sponse de som tar buss. Nei, du har skrevet ting akkurat sånn jeg ville sagt det selv.

jeg støtter all svindel av stat. kan jeg ta på meg svart jobbing, så gjør jeg det på sekundet. kan jeg bestille varer og tjenester, for så å betale svart, så vil jeg helst gjøre det. sånn som når jeg skal lakkere bilen min. jeg kommer til å få det gjort svart (og da snakker jeg ikke om fargen). Kan jeg snike i bomringer, uten å få halve politistanden på nakken, så gjør jeg det.

Hvorfor har det egentlig blitt sånn, at vi nordmenn godtar alt det idiotiske som de hjerneblåste politikerne og byråkratene vi har finner på??
FireWalk skrev: Ærbødigst hilsen.

Enslig kriger i kampen det norske avgiftssystem. Den siste sovjet stat vil falle!
webside og aksjonsgruppe neste? jeg er med. ;)

#49357  av FireWalk

hehe! Aksjonistgruppa ja! høres ut som en god ide! Vi trenger noen selvmordsbombere for å komme igang! noen frivillige?

Nei jeg skrev ikke hva bompengene går til, men du har helt rett. Det går ikke til "veier" i dette tilfellet heller. Det går til bankene som finansierte prosjektet. Dette er jo et lokalt prosjekt. Så bankene vil tjene penger på det.

Det kostet 750.000.000 å bygge hele prosjektet. Undersjøiske tuneller. Hittil har bilistene betalt over 820.000.000 i bompenger!!!! HVOR er logikken? det som gjør det hele enda værre er at stasjonen har 7.000.000 kr i drifts utgifter hvert år, for å lønne de ansatte som sitter der døgnet rundt.. til og med på selveste julaften!

og det som VIRKELIG forarger meg, er at dette prosjektet gjelder 3 undersjøiske tuneller og en bro. 1 av disse tunellene er i min komune, (Ålesund). Den må jeg betale full pris for åbruke. Mens de to andre tunellene + broa er i komunen ved siden av, og de får kjøre GRATIS gjennom tunellene og broa innad i sin komune... med andre ord, det er VI i Ålesund som betaler for at de skal kjøre gratis i sin komune... (for å sette det litt på spissen). de må jo betale når de skal til ålesund, men det går jo under samme prosjektet og budskjett. Hadde det stått bomstasjoner i deres komune også så hadde jo nedbetalingstiden blitt halvert... nå skal den vist stå til 2009... og innen den tid har bilistene betalt inn dobbelt så mye bompenger som det kostet å bygge hele greia...

er det RART jeg sniker? og når de i tilegg stopper meg og begynner å prate om å vise solidaritet med de andre bilistene som betaler..? da rant det virkelig over for meg... Jeg sa det til han, du kan da ikke sitte her og snakke om solidaritet? jeg skal vedde alt jeg eier og har på at DU og alle andre som jobber her kjører GRATIS gjennom bomstasjonen til en hver tid. Så ikke kom her å snakk om solidaritet.. bla bla bla... det ble fort stille da gitt..

Nei.. la oss boikotte bomstasjonene, snike som faen... jeg mener, om ALLE nektet å finne seg i det, og bare snek hele tiden... hva skulle de gjort da? tror dere politiet kunne tauet inn 20.000 bilister og hevet dem i kasjotten? nei.. eneste alternativet hadde vært å bare FJERNE hele bomstasjonen

sammen står vi sterke...

sammen har vi makt til å få ting gjort....

men gjør vi det? nei...... håpløst...

JEG gjør det iallefall for min egen regning.. så håper jeg flere følger på :-)

Jeg likte Ideen til MR2Chris om aksjonsgruppe og webside... vi skulle laget til noe... laget til noen underskriftskampanjer eller ett eller annet...

må jo være noe vi kan sette i gang som kan balle på seg og til slutt ha en viss betydning... skulle man tro..

#49370  av chris

Christian skrev:Er med jeg.
Tingen er å skape noe som folk reagerer på, som kan skape et inntrykk, ha en mening, bety noe.

Men må bare si, at føler vi har kapra feil tråd nå :P

#49375  av FireWalk

hehehe! ja der traff du spikeren på hodet :p det begynte med Avgifter på Turbo, og ender med sprenging av bomstasjoner. Det er jo ikke noe ukjent fenomen her på forumet heller, at det ofte ender med noe helt annet enn det begynner med :p

kanskje vi bør lage en egen tråd om dette :P

#49377  av chris

FireWalk skrev:Det er jo ikke noe ukjent fenomen her på forumet heller, at det ofte ender med noe helt annet enn det begynner med :p
hehe, ja :mrgreen:

#49400  av sindrejl

chris melder seg frivillig som selvbomber ;)

#49409  av FalcoN

nice going FireWalk :D