hehe! Aksjonistgruppa ja! høres ut som en god ide! Vi trenger noen selvmordsbombere for å komme igang! noen frivillige?
Nei jeg skrev ikke hva bompengene går til, men du har helt rett. Det går ikke til "veier" i dette tilfellet heller. Det går til bankene som finansierte prosjektet. Dette er jo et lokalt prosjekt. Så bankene vil tjene penger på det.
Det kostet 750.000.000 å bygge hele prosjektet. Undersjøiske tuneller. Hittil har bilistene betalt over 820.000.000 i bompenger!!!! HVOR er logikken? det som gjør det hele enda værre er at stasjonen har 7.000.000 kr i drifts utgifter hvert år, for å lønne de ansatte som sitter der døgnet rundt.. til og med på selveste julaften!
og det som VIRKELIG forarger meg, er at dette prosjektet gjelder 3 undersjøiske tuneller og en bro. 1 av disse tunellene er i min komune, (Ålesund). Den må jeg betale full pris for åbruke. Mens de to andre tunellene + broa er i komunen ved siden av, og de får kjøre GRATIS gjennom tunellene og broa innad i sin komune... med andre ord, det er VI i Ålesund som betaler for at de skal kjøre gratis i sin komune... (for å sette det litt på spissen). de må jo betale når de skal til ålesund, men det går jo under samme prosjektet og budskjett. Hadde det stått bomstasjoner i deres komune også så hadde jo nedbetalingstiden blitt halvert... nå skal den vist stå til 2009... og innen den tid har bilistene betalt inn dobbelt så mye bompenger som det kostet å bygge hele greia...
er det RART jeg sniker? og når de i tilegg stopper meg og begynner å prate om å vise solidaritet med de andre bilistene som betaler..? da rant det virkelig over for meg... Jeg sa det til han, du kan da ikke sitte her og snakke om solidaritet? jeg skal vedde alt jeg eier og har på at DU og alle andre som jobber her kjører GRATIS gjennom bomstasjonen til en hver tid. Så ikke kom her å snakk om solidaritet.. bla bla bla... det ble fort stille da gitt..
Nei.. la oss boikotte bomstasjonene, snike som faen... jeg mener, om ALLE nektet å finne seg i det, og bare snek hele tiden... hva skulle de gjort da? tror dere politiet kunne tauet inn 20.000 bilister og hevet dem i kasjotten? nei.. eneste alternativet hadde vært å bare FJERNE hele bomstasjonen
sammen står vi sterke...
sammen har vi makt til å få ting gjort....
men gjør vi det? nei...... håpløst...
JEG gjør det iallefall for min egen regning.. så håper jeg flere følger på
Jeg likte Ideen til MR2Chris om aksjonsgruppe og webside... vi skulle laget til noe... laget til noen underskriftskampanjer eller ett eller annet...
må jo være noe vi kan sette i gang som kan balle på seg og til slutt ha en viss betydning... skulle man tro..