TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 stereo-prosjekt

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#49397  av TrustNo1

@lpher: De er foret med mer, det bare synnes ikke ;) Har en annen forsterker forran som de kjører på (1000W), jeg kjører en slik boss forsterker til hver side av frontsettet, og jeg kan forsikre deg om at det låter rimelig bra :)

Skal ta noen fler bilder snart, driver bare å lager ferdig litt mer finnish bak setene.

Hvis du er interisert så ligger det en god del fler bilder på http://trustno1.kicks-ass.net/MR2/

#49401  av TrustNo1

Ett spørsmål til @lpher, hva har du av brukbare aktive delefilter? Nå kjører jeg ett 3veis coustic filter til frontsettet, aktiv deling til hvert enkelt element, samt at jeg kjører 8" på egen subutgang på spilleren.

Dette fungerer relativt bra, men det coustikfilteret er ikke av det mest avanserte, jeg trenger ett med litt større justeringsmuligheter. 6" skal vel helst kjøre fra 80-800hz 4" på 800-3000hz og diskant på 3000-20000hz. I dag får jeg bare kjørt 6" opp til 400hz pga begrensing i filteret, tror jeg kan få endel mer lyd ut av de om de kjøres høyere. Verdiene her er omtrentelig, og må justeres, men da ser du iallefall sånn ca hva jeg har behov for.

#49512  av TrustNo1

Slik er da den foreløpige statusen :)
Vedlegg
stereo.JPG
stereo.JPG (179.07 kiB) Vist 2451 ganger

#49774  av @lpher

TrustNo1 skrev:@lpher: De er foret med mer, det bare synnes ikke ;) Har en annen forsterker forran som de kjører på (1000W), jeg kjører en slik boss forsterker til hver side av frontsettet, og jeg kan forsikre deg om at det låter rimelig bra :)

Skal ta noen fler bilder snart, driver bare å lager ferdig litt mer finnish bak setene.

Hvis du er interisert så ligger det en god del fler bilder på http://trustno1.kicks-ass.net/MR2/
Aha....da er jeg med deg ja! :D

@lpher

#49776  av @lpher

TrustNo1 skrev: Ett spørsmål til @lpher, hva har du av brukbare aktive delefilter? Nå kjører jeg ett 3veis coustic filter til frontsettet, aktiv deling til hvert enkelt element, samt at jeg kjører 8" på egen subutgang på spilleren.
Veldig lite av dette er lagervare....aktive delefiltre er sjelden vare nå om dagen gitt :) De fleste ordentlige forsterkerne har skikkelige innebygde high/lopw-pass filter nå for tia...
TrustNo1 skrev: Dette fungerer relativt bra, men det coustikfilteret er ikke av det mest avanserte, jeg trenger ett med litt større justeringsmuligheter. 6" skal vel helst kjøre fra 80-800hz 4" på 800-3000hz og diskant på 3000-20000hz.
Angående hvor mye 6,5" og 4" skal ha så har monteringen sammen med hvordan elementet er konstruert ALT å si :)
TrustNo1 skrev: I dag får jeg bare kjørt 6" opp til 400hz pga begrensing i filteret, tror jeg kan få endel mer lyd ut av de om de kjøres høyere. Verdiene her er omtrentelig, og må justeres, men da ser du iallefall sånn ca hva jeg har behov for.
Tja...littegranne høyere hadde nok sikert vært ønskelig ja :) Hvor bratt deling er det på aktivfilteret ditt da?

@lpher

#49787  av TrustNo1

mener å huske det er ett 12db filter. Uansett så begynner dette å bli relativt gammelt, og ser heller ikke ut i måneskinn, hehe, det har overlevd 4 biler :roll:

Kunne tenke meg ett med fler justeringsmuligheter, og allerhelst ett digitalt som kan monteres i front og har ett lite display og mulighet for å lagre forskjellige instillinger.

#50026  av @lpher

TrustNo1 skrev:mener å huske det er ett 12db filter. Uansett så begynner dette å bli relativt gammelt, og ser heller ikke ut i måneskinn, hehe, det har overlevd 4 biler :roll:

Kunne tenke meg ett med fler justeringsmuligheter, og allerhelst ett digitalt som kan monteres i front og har ett lite display og mulighet for å lagre forskjellige instillinger.
Hmm....skal se hva jeg kan finne :) Stay tuned :D

@lpher