Jeg har ikke fått kjørt bilen min så mye etter at jeg kjøpte den hos TG bil.
1991 MR2 Gti, Importert fra Sveits nylig.
Men det jeg har merket meg er en viss tikking fra motoren. Ikke sjenerendes mye liksom men den er der. Er dette normalt?
Også lurer jeg litt på om clutchen er slitt. Har kjørt for det meste pent med bilen (veldig redd for den!
) Men når jeg for første gang skulle prøve å spinne, fra stillestående, rett fram. Altså 6000rpm og clutch pedalen rett ut. Så ville ikke hjulene slippe!
sjønte fort at det ikke gikk så jeg kutta ut etter et par meter. Men det lukta forferdelig svidd clutch etterpå...
Dette må da være tegn på slitt clutch? (eller er det så vanskelig å slippe?)
TG bil sa at hvis jeg fant noen feil med bilen i begynnelsen skulle jeg bare dra til dem så skulle dem se på det/fikse det. Derfor vil jeg finne ut om det er feil eller om det skal være slik.
Takk for evt svar!
1991 MR2 Gti, Importert fra Sveits nylig.
Men det jeg har merket meg er en viss tikking fra motoren. Ikke sjenerendes mye liksom men den er der. Er dette normalt?

Også lurer jeg litt på om clutchen er slitt. Har kjørt for det meste pent med bilen (veldig redd for den!

Dette må da være tegn på slitt clutch? (eller er det så vanskelig å slippe?)
TG bil sa at hvis jeg fant noen feil med bilen i begynnelsen skulle jeg bare dra til dem så skulle dem se på det/fikse det. Derfor vil jeg finne ut om det er feil eller om det skal være slik.
Takk for evt svar!