TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mobil Holdere

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #50308  av FireWalk

Litt teit emne kanskje.. men er det noen som har mobil holder i MR2en sin? har selv en MR2 MK2 91 modell. Som vi alle vet er det begrenset med plass i disse bilene, og mobiltelefonen må man jo ha et sted. Jeg har flere ganger montert opp mobil holder på dashbordet nå.. har rengjort grundig med rødsprit hver gang.. og tapen holder den.. helt til sola kommer frem og begynner å varme opp bilen.. når det blir 50 grader inne i bilen, så løsner limet og hele holderen ramler av.. har skjedd 3 ganger nå.. så nå gir jeg opp... kan ha noe med det svarte interiøret og gjøre også.. svart absorberer jo varmen bedre også..

hva slags holdere er det dere bruker? jeg har ikke lyst å begynne å skru noe fast i dashbordet... er det noen andre smarte og enkle løsninger jeg ikke vet om kanskje? og helst noe som ser litt bra ut også....

#50324  av [BHS]paladin

Jeg pleier selv å ha mobilen oppi askebegeret men nå røyker ikke jeg da.
Og hvis du vil lime fasst en gjenstand Bruk 2 komponentet aralditt det løssner ALDIRG. :)

#50337  av chris

jeg fikk vite om en bra løsning av @lpher. spør han du :)

#50344  av sindrejl

jeg bruker en sånn magnetsak på døra.. faktisk genial plassering og magneten sitter.. bare finn noen små metallbiter og legg bak batteriet og hiv på lokket.. sitter som klistret det der

#50390  av FireWalk

har ikke lyst på slik med magnet.. Tror jeg bare gir opp hele greia og stikker inn og får operert inn en chip i panna istedet, så kan jeg ta telefonen bare med å tenke det.

#50393  av turboman

Tror ikke magnet fungerer på de nyeste mobilene.

Er noe med type batterier som de bruker....

#50397  av FireWalk

jeg har en ganske stilig universal holder nå da.. den står på dashbordet til høyre for cd-spilleren.. men ramler som sagt av hver gang sola skinner og det blir sykelig varmt inne i bilen... Det er jo mange som har slike holdere med tape på, og de fungerer jo... skal det være slik nå da, at akkurat i MR2 så funker de ikke? muligens fordi det er svart interiør?
heh.. jeg nekter å begynne å skru i interiøret..

når vi kan sette en mann på månen, og sette automatiserte romfartøyer på mars, da må vi da vel for faen greie å lage en TAPE som sitter!!!!!

#50398  av zacroa

turboman skrev:Tror ikke magnet fungerer på de nyeste mobilene.

Er noe med type batterier som de bruker....

De fleste nyere telefoner har litium batterier, og de vil ikke feste seg
på magneten, men med magneten pleier det å følge med en liten metal plate med lim på som du kan feste på telefonen, så den igjen vil feste seg på magneten.
Anbefaler at du monterer denne metalbiten på innsiden av dekselet på telefonen, hvis du har slike deksler som kan taes av. da den metal biten ikke er spesielt fin...

Synes det høres rart ut at magneten gjør noe med batteriets leve tid... i allefall hvis du har litiumbat