larsst185 skrev:Tror det blir for mye "demping" av innsugingslufta gjennom turbo og ic.Turbo demper innsugslyden kraftig ja. Til gjengjeld får du en saftig turbolyd, som er mye kjekkere.
CrazyKnight skrev:Jeg har planer om å kjøpe meg luftfilter-kit til min MR2 MK3. Ser det diskuteres litt her i forhold til Apexi og K&N osv...Får k&n filter-kit denne uka jeg.Koster 1375 kr.Noen hundre
Noen som kan gi meg noen hint om hva jeg burde velge?-klar for å bruke opp feriepenga!!
CrazyKnight skrev:Jeg har planer om å kjøpe meg luftfilter-kit til min MR2 MK3. Ser det diskuteres litt her i forhold til Apexi og K&N osv...Bestilte selv et Apexi kit hos Be-4-You for 1,5 år siden. De greide første å rote bort bestillinga, men de skulle så bestille det igjen. Etter eks antall måneder med venting fikk jeg beskjed om at det ikke lot seg skaffe. Tror det derfor ikke er så lett å få tak i. Andre alternativer til kaldluftsinntakssystem (CAI) er Injen og AEM. Disse er nok likegode eller bedre, men koster også endel, regn omkring 3000,- . Alternativ kan du kjøpe TRD sin filterinnsats til orginalboksen som skal gi litt bedre respons, samt at lyden blir litt grovere. Hadde selv droppet hele luftfiltersaken og brukt pengene på andre ting om du ikke er veldig opptatt av lyden.
Noen som kan gi meg noen hint om hva jeg burde velge? Jeg har jo f.eks ikke turbo... Ennå!![]()
Jeg skal også senke den litt, har vel stort sett hatt TTE's sett i tankene der. Men mulig det finnes andre bedre alternativ? I likhet med effektanlegg. Tror vel kanskje det også blir TTE.
jan-erik skrev:Apex'i har filter til din bil Jan-Erik...CrazyKnight skrev:Jeg har planer om å kjøpe meg luftfilter-kit til min MR2 MK3. Ser det diskuteres litt her i forhold til Apexi og K&N osv...Bestilte selv et Apexi kit hos Be-4-You for 1,5 år siden. De greide første å rote bort bestillinga, men de skulle så bestille det igjen. Etter eks antall måneder med venting fikk jeg beskjed om at det ikke lot seg skaffe. Tror det derfor ikke er så lett å få tak i. Andre alternativer til kaldluftsinntakssystem (CAI) er Injen og AEM. Disse er nok likegode eller bedre, men koster også endel, regn omkring 3000,- . Alternativ kan du kjøpe TRD sin filterinnsats til orginalboksen som skal gi litt bedre respons, samt at lyden blir litt grovere. Hadde selv droppet hele luftfiltersaken og brukt pengene på andre ting om du ikke er veldig opptatt av lyden.
Noen som kan gi meg noen hint om hva jeg burde velge? Jeg har jo f.eks ikke turbo... Ennå!![]()
Jeg skal også senke den litt, har vel stort sett hatt TTE's sett i tankene der. Men mulig det finnes andre bedre alternativ? I likhet med effektanlegg. Tror vel kanskje det også blir TTE.
Når det gjelder fjærer til senking hadde jeg gått for et TTE sett, da får du med Tüv papirer og det blir ingen problemer. TTE settet er indentisk med Eibach Pro senkesettet og er veldig bra har jeg lest. Skal du derimot bruke bilen til bane og ha den stivere ville jeg gått for et TRD Sportivo kit med måde nye dempere og fjører. Tror også noen membraces under bilen følger med. Får veldig gode anbefalinger på Spyderchat forumet. Skal du bedrive banekjøring for viderekomne så hadde jeg gått for et justerbart coilover kit fra Tein, JIC eller Apex'i.
Når det gjelder effektanlegg så er TTE greit, har det på min. Men Team Moon sitt dual exhaust låter mye skarpere og sintere. Hadde selv gått for det i dag tror jeg. Men igjen så får du jo TTE anlegget i Toyota butikken så da er jo alt litt enklere.
Ellers lykke til med feriepenge bruken. Ingen dum måte å bruke feriepengene på
jan-erik skrev:Oki.. Ble litt lei av Blitz hjernen som har tulla litt som du vet, så jeg har bestillt Apex'i Power FC hjerne med commander...MR2turbo skrev: Apex'i har filter til din bil Jan-Erik...Takk for det, men tror det får bli senere. Om det blir bestilt så blir det isåfall sammen med et turbokitkan prøve å få det med på en bestilling som jeg har inne i japan nå, hvis du vil ...
Hva slags gromsaker har du i bestilling Markus?? Ble litt nyskjerrig...